Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 1 / 2020

  • Text
  • Renault
  • Logistics
  • Trafic
  • Huawei
  • Ifoy
  • Frotcom
  • Products
  • Axion
  • Elisa
  • Organic
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...

48 ТЕНДЕНЦИИ

48 ТЕНДЕНЦИИ Туристи се превръщат в куриери PiggyBee използва туристи като логистични доставчици Доставката на стоки от далечни земи винаги е била предизвикателство дори за най-опитните логистични компании. Тъй като клиентите стават все по-капризни и искат точно определени продукти, все по-трудно е да се намери балансът между добрата услуга и печелившата програма. Компаниите в споделената икономика обаче намират начин да се справят с този проблем, като свързват клиенти и туристи, готови да превозят дори най-странните стоки през границата. Използването на туристи за превоз на стоки от една държава в друга е познато в страните, говорещи английски език, като crowdshipping. Това е комбинация от две думи – за „тълпа“ и „превоз“, и става все по-популярна сред онези, които не искат да плащат големи суми за доставката на продукти от отдалечени краища на света или пък търсят точно определен продукт от специфичен магазин в точно определен квартал на даден град. Много компании, малки и големи, са опитвали да внедрят схемата във веригите си на доставки, но това не е лесна задача. Големият въпрос: „Наистина ли има бъдеще в модела за превоз на стоки чрез туристи?“, все още остава без отговор. За Дейвид Вюлстеке от компанията PiggyBee обаче отговорът е положителен. „Хората са способни да получат стоки, които не могат да намерят в интернет или в местния магазин. Те могат да превозят продукти от отдалечени райони, които са по-малко доходоносни или твърде скъпи за традиционните куриери“, обяснява Дейвид. Компанията му се намира в Белгия, където има редица подобни стартъпи, занимаващи се с превоза на стоки чрез туристи. Дългото пътешествие Процесът има две страни. Едната е на туриста, който ще достави стоката, а другата – на потребителя, който я поръчва. Пътешествениците рекламират услугите си в платформата, като споделят накъде са се отправили, кога ще посетят локацията и дали става дума за еднопосочно или двупосочно пътуване. Също така има опция да споделят колко често пътуват по направлението. В зависимост от това, колко популярна е дестинацията те ще получат списък с хора, които искат да изпратят или получат стока или колет. Пътешествениците могат да се свържат с клиентите и да уговорят доставката. Ако няма интерес към дестинацията, в случай че не е особено популярна, обявата остава на сайта, където в бъдеще някой може да я открие и да заяви доставка. 48 1 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ТЕНДЕНЦИИ 49 ВИЗИТНА КАРТИЧКА Дейвид Вюлстеке е основател на базираната в Белгия компания PiggyBee. Определя се като ентусиаст в споделената икономика с добро око за бизнес. Идеята да създаде компанията се ражда, след като опитва да върне стока в друга държава, но не открива начин да го направи. С изобилието от пътешественици и хора, които имат нужда от куриери, Вюлстеке е убеден, че фирмата му има още много какво да предложи. Разговорът ни с Дейвид Вюлстеке преминава към това, как се подсигурява безопасността на тези пътешествия. Компанията разполага със система за контакт между потребителите, където те взаимно уговарят условията на доставката. Коментират се възможните разходи, размерът на бакшиша и други технически специфики на процеса. Клиентът използва системата, за да заключи сумата, която ще бъде платена, след като доставката е извършена. Това позволява на пътешественика да плати за стоката, ако тя трябва да бъде закупена. Освен това клиентът декларира каква е нейната стойност, което пък от своя страна служи като гаранция и застраховка. Платформата предоставя договор за превоз, подписан електронно и от двете страни. Накрая, когато доставката е изпълнена, всички плащания се извършват автоматично. Когато някой иска да наеме пътешественик, найлесният начин е да потърсят човек, отговарящ на желанията му. Платформата предоставя списък с връзки, а потребителите могат да се свържат с всяка от тях. За локациите, за които липсват пътешественици, обявата остава активна, докато се появят такива. След като процесът е завършен, потребителите дават оценка един за друг. Според основателя на компанията това е един от най-добрите начини за изграждането на системата за сигурност в платформата. Рейтингите са индикатор за това, колко добър е потребителят, а онези с по-висока оценка имат повече поръчки. СЪДЪРЖАНИЕ 1• 2020 49