Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 1 / 2020

  • Text
  • Renault
  • Logistics
  • Trafic
  • Huawei
  • Ifoy
  • Frotcom
  • Products
  • Axion
  • Elisa
  • Organic
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...

30 SUPPLY CHAIN

30 SUPPLY CHAIN Компанията разполага с 14 изследователски центъра на територията на САЩ, Германия, Швеция, Русия, Индия и Китай особено в случаите на глобална премиера на нов продукт, когато приоритетно се подсигуряват специални логистични ресурси. За доставките използваме всички видове транспорт, които отговарят на нуждите на клиентите ни по отношение на скорост и икономическа ефективност – воден, въздушен, железопътен, шосеен. Имаме изградени няколко регионални логистични центъра в Европа. За доставките към България и Северна Македония обикновено използваме центъра в Чехия. Разработваме различни логистични решения, които включват както транспортния канал, така и дизайна на пакетиране, осигурителните схеми и т.н. според различните продукти и сценарии. Всички логистични решения трябва да минат и през нашите R&D тестове (контрол на качеството), при които се проверява дали гарантират запазване на качеството при транспортирането на продуктите. – Как преодолявате предизвикателствата в пиковите сезони, когато продажбите и обемите значително нарастват? – През това време на годината наличностите и логистичните ресурси се управляват на базата на глобални прогнози. Те ни помагат предварително да си осигурим нужния за целта буфер. Според бизнес ситуацията сме отворени да предложим на глобалните си логистични партньори и пикова цена в периоди на поголямо търсене. ДИСТРИБУЦИЯ В ПОВЕЧЕ ОТ 170 ДЪРЖАВИ Глобалната мрежа на Huawei е изградена на основата на почти 30-годишен опит в телекомуникационната индустрия. Продуктите и услугите на бранда се предлагат в повече от 170 страни. Компанията разполага с 14 изследователски центъра на територията на САЩ, Германия, Швеция, Русия, Индия и Китай. Huawei Consumer Business Group е едно от трите бизнес звена на бранда и осъществява дейност в областта на мобилните телефони, компютрите и таблетите, носимите устройства и други. – Какво е важното при избора на доставчици за глобален производител като Huawei? – Избираме своите партньори, базирайки се на здрави бизнес взаимоотношения. Това трябва да бъде водещо правило, без значение от размера – дали е голяма компанията, която присъства на пазара от дълги години, или прохождащ стартъп. Използваме глобални логистични компании, но сме отворени да разширяваме бизнеса си и с локални. – Каква е стратегията на компанията по отношение на логистиката? – Глобалната стратегия на Huawei по отношение на логистиката е да извършим трансформация от линеен подход към т.нар. Digital Supply Network (дигитална верига на доставки). При линейния сценарий планираме заедно с партньорите си, след това осигуряваме материалите и компонентите за производството. Произвеждаме и доставяме до този, който е поръчал. В базирания на модерните цифрови технологии сценарий получаваме в реално време информация за това какво, колко и откъде купуват крайните потребители и съответно кои продукти са пред изчерпване. Цялата тази информация се анализира също в реално време и се използва за много по-прецизно прогнозиране и предварително осигуряване на необходимите компоненти, материали и други съпътстващи стъпки по пътя към крайния потребител. Това обаче изисква модерна цифрова инфраструктура във всички ключови точки, като магазини, центрове за обслужване на клиенти и други. В Китай този подход е силно разпространен, в по-малка степен работи и в Европа, но тук все още не сме готови да работим на изцяло цифрово базирано ниво. – А кои от управленските подходи в Китай са приложими за българския пазар? – Почти всичко е приложимо. Да започнем с груповите решения. Ние обсъждаме като екип и вземаме решения като такъв. Това може да забави процеса, но по този начин се застраховаме от допускането на излишни грешки. Не на последно място, караме все- 30 1 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ки член на екипа да се чувства част от едно цяло и го приобщаваме към общите цели. Китайците са много отворени и директни в комуникацията и решенията си. Това е нещо, което хората на Балканите също притежават като част от характера. – Колко специалисти са заети в местния офис на компанията и как корпоративната култура добавя повече стойност към продуктовата гама и търговската логистика? – В местния офис на Huawei работят около 150 души, като около 30 от тях са в групата за потребителски бизнес – подразделението, което разпространява устройства. Но когато добавите Центъра за обслужване на клиенти и мърчандайзинг мрежата, ние сме много по-голям екип. Корпоративната култура е свързана с това да си скромен, кооперативен и дълбоко ангажиран с приноса си към компанията. Всеки има роля в постигането на основната цел, а тя е да се направят технологиите достъпни за все повече потребители по целия свят. Сред ключовите фактори в управлението на хора е всеки да е наясно със своята роля и да бъде проактивен в изпълнението на целите на компанията. Нашият мениджър Доставки работи в тясно сътрудничество с мениджъра, разработващ пазарните стратегии, и с мениджърите по продажби, за да се осигури и затвори пълният работен кръг на планиране, доставка и продажби. – Какви ще са ключовите тенденции в телекомуникационната индустрия през 2020 г.? – Най-изразената тенденция със сигурност е 5G. Това не е просто поредното G или следващото поколение в редицата. Става дума за изцяло нова технология, отваряща врати, за които до момента дори не сме мислели, че съществуват. 5G ще направи много от „невъзможното“ възможно. Както в нашия слоган: Make it possible. – На фона на задълбочената търговска война между САЩ и Китай очаква ли се забавяне в разпространението на 5G? – 5G мрежите вече са реалност. В света има няколко комерсиално работещи 5G мрежи и техният брой нараства. Междувременно има много тестови програми за внедряване на 5G. Това важи и за България. Така че бъдещето на 5G изобщо не е далеч. Търговската война може да затрудни или забави процеса, но прогресът не може да бъде спрян. И във всички тези мрежи, търговски или тестови, 5G устройствата са изключително важни. Huawei предлага end-to-end решения за 5G – от мрежата до смартфона, но какво ще се достави на конкретен пазар зависи от нуждите на този пазар. Към момента доставяме два вида устройства до два от нашите мобилни оператори. – Достатъчно бързо ли се търсят и възприемат най-новите продукти на българския пазар? – Всъщност да. Българските медии и фен групи представят нашите продукти месеци преди официалното им презентиране. Вълнението е голямо и ние работим усилено, за да лансираме продуктите възможно най-близо до датата на световната премиера. Мога да дам пример с един от най-новите ни продукти, който успяхме да заредим по рафтовете ден след глобалното лансиране. Продажбите започнаха с пик още в самото начало. Така че, да, доста бързо се приемат новите продукти. Българите са високообразовани и информирани, готови да пробват нови продукти и технологии възможно най-бързо. Въпросите зададе: Гена ЦВЕТАНОВА WMS StoreIT •Безпроблемно внедряване и бързина на системата •Пълна автоматизация или роботизиране на складовите процеси •Оптимизация на транспортните задачи и маршрутите •Поддържане на различни фирми в един склад •Платформено независима система: Linux, Windows Липси и хаос в склада? Ние имаме решение! •WEB базиран интерфейс, БД: PostgreSQL, MS SQL, ORACLE, MySQL •Мобилни приложения (мобилни уст-ва, терминали за кари) •Интеграция с ERP системи (SAP, Microsoft Dynamics NAV и др.) Системата се предлага като лиценз за еднократно придобиване или абонаментна услуга. 1612 София, ул. Ами Буе 84, ет. 6 • 02 439 82 61 • 0888 588 111• sales_ifd@ifd-sofia.com www.ifd-sofia.com