28 ТРАНСПОРТ 2 в 1 с решението на Frotcom Платформата предлага ефективно управление на автомобилен парк и лесно деклариране на тол в България Frotcom e система за интелигентно проследяване на превозни средства и управление на автомобилния парк. Платформата съдържа всички функции, които са необходими за управлението на автопарк, независимо в кой бранш работи фирмата. Целта на решението е да помогне на компаниите да управляват своите автопаркове по лесен и ефективен начин, водещ до видимо повишаване на производителността, печалбата и качеството на услугата. Специално за фирмите, които ще използват платената национална пътна мрежа в България, Frotcom България вече предлага и възможността необходимите данни за тол таксуване в страната да се генерират и изпращат от нейните устройства, инсталирани в автомобилите. По този начин процесът по деклариране и заплащане на тол таксите ще бъде много по-лесен, бърз и евтин. За целта Frotcom България (ДАК- 22 ЕООД) е вписана в регистрите на АПИ като ДДД (доставчик на декларирани данни). Утвърдено решение Понастоящем Frotcom се ползва от хиляди компании в цял свят за управление на автопаркове и GPS проследяване. Решението е одобрено както от малки, така и от големи автопаркове с над 1000 превозни средства. Frotcom предлага пълен пакет телематични услуги, включващи монтаж, обучение и поддръжка на всички видове автопаркове – автомобили, микробуси, камиони, автобуси и специализирана техника. Основните функции, които притежава тяхната флийт мениджмънт система, са: ❖ проследяване в реално време; ❖ извличане на данни от бордовия компютър на автомобилите; ❖ дистанционно сваляне на файлове от тахографите; ❖ управление на разходите; ❖ отчети; ❖ GPS проследяване на ремаркета и активи; ❖ проследяване на превозното средство и наблюдение на датчиците; ❖ най-близки превозни средства; ❖ планиране на маршрути и мониторинг; ❖ деклариране на пътни такси в България и Унгария. Системата притежава редица функции за ефективно управление на шофьорите. Тя дава възможност за автоматична идентификация на водачите и анализ на стила им на шофиране. Може да се провежда текстова комуникация с водачите и да се наблюдават времената им за шофиране. Има интегрирана навигация, а данните от тахографската карта могат да се свалят дистанционно. В платформата са вградени и различни функции за сигурност, като аларми, управление на горивото, аларма чрез паник бутон, контрол на температурата и имобилайзер. Лесно плащане на тол таксите Възможностите за заплащане на пътна такса (тол за атомобили с общо тегло над 3,5 т) ще бъдат три: ❖ Ръчно генериране на маршрутна карта за предварително избран маршрут. ❖ Допълнително инсталирано устройство в автомобила за деклариране на тол в България. ❖ Използване на телематичното устройство и данните, генерирани от него, за деклариране на тол. Първите два варианта на отчитане са по-трудоемки и биха забавили оперативната работа. Не на последно място те са по-скъпоструващи на фирмата за изпълнение и поддръжка. Като най-изгоден се очертава третият вариант. При него не се налага спиране на автомобилите, губене на време и няма нужда от закупуване и заплащане на допълнително оборудване. Чрез телематично устройство Frotcom при деклариране генерираните данни се изпращат към НДУ (национален доставчик на услуги), който ги обработва и подава към АПИ за изчисляване на дължимите суми. След като дължимите такси се изчислят, те се подават обратно на НДУ за събирането им, което означава, че клиентите на Frotcom ще плащат дължимите пътни такси директно към НДУ. Почти всички предлагани от Frotcom телематични устройства поддържат деклариране на тол, което означава, че услугата може да бъде активирана по всяко време и дистанционно както за новооборудвани автомобили, така и за вече оборудвани автомобили без закупуване на допълнителен хардуер и посещение в сервиз. 28 1 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ
SUPPLY CHAIN 29 Добрата логистика започва с добра комуникация Лонгруи Циу, генерален мениджър на Huawei за България и Северна Македония Доставката на най-търсените и актуални модели в точното време и в правилното количество е в основата на логистиката на глобалния технологичен гигант Huawei. Преди продуктите да достигнат до рафтовете на търговските вериги, те изминават пътя на добре организирана верига на доставки. До България технологичните устройства се доставят главно от хъба на компанията в Чехия, като при световни премиери могат да достигат до пазара ни в рамките на седмица. Каква е стратегията на компанията по отношение на логистиката и какви ще са тенденциите в телекомуникационната индустрия през тази година научаваме от Лонгруи Циу, генералeн мениджър на Huawei Consumer Business Group за България и Северна Македония. – Г-н Циу, какви са ключовите фактори при управлението на веригата на доставки за световния бранд? – Производството и логистиката са две от основните конкурентни предимства на бизнесa ни с Huawei устройства. Ключовите моменти са планирането, снабдяването с необходимите материали и компоненти, след това самото производство и накрая доставката на устройствата до локалните ни партньори, които ги продават на крайните потребители. В тази верига работим в тясно сътрудничество с доста партньори, включително глобални и регионални логистични компании. Използваме и сме отворени към още по-развито сътрудничество с местни логистични компании. От друга страна Huawei е сред глобалните лидери в телекомуникациите, а добрата логистика започва с добра комуникация. Така ние си сътрудничим с логистичния сектор както директно – като негов клиент, така и индиректно – осигурявайки все по-модерна комуникационна инфраструктура в целия свят. – Какъв е пътят на продуктите от Китай до България и Северна Македония? – Доставката на продукти от Китай до България може да бъде много бърза, дори в рамките на седмица, ВИЗИТНА КАРТИЧКА Лонгруи Циу (Джефри) е възпитаник на Hunan University (Университета в Чанша, Китай). Над 3 години е генерален мениджър на Huawei Consumer Business Group за България и Северна Македония. Преди това е управлявал локалния бизнес на технологичния гигант в Индия в продължение на 5 години, 3 години – в Сърбия, и 3 години – в Швеция. СЪДЪРЖАНИЕ 1• 2020 29
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook