Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, новите издания са достъпни само за абонати!.
Ако нямате достъп, моля проверете дали сте подновили абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

transportpress
Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 1 / 2020

  • Text
  • Renault
  • Logistics
  • Trafic
  • Huawei
  • Ifoy
  • Frotcom
  • Products
  • Axion
  • Elisa
  • Organic
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...

20 МЕНИДЖМЪНТ

20 МЕНИДЖМЪНТ ДОМЪТ НА SEG – Как мотивирате екипа да работи на макс? – Невена Тодорова: Този въпрос ни го задават много често от създаването на фирмата – как успявате да мотивирате хората си, за да бъдат толкова всеотдайни, такива професионалисти и толкова невероятни. Като оставим настрана финансовата част, която не е за пренебрегване, истината е, че мотивираме екипите (а и самите ние се мотивираме) с успехите си, с постоянното надграждане на услугите; с това, че никога не стоим на едно място; че всяка година имаме нови предизвикателства, нови услуги, нови придобивки, нови технологии; че налагаме стандарти и останалите ги следват. Мотивираме ги с хилядите успешно изпълнени проекти, с успехите и признанието в чужбина, с факта, че сме толкова добри, че можем да преборим дори западните фирми. Мотивираме ги с инвестициите в тях и тяхното развитие. Ето, Логистичният ни център е една от най-големите мотивации за тях през последните години. В новия комплекс в Кривина създадохме перфектния офис – с устойчива работна среда и помещения, където хората могат да почиват и да се разтоварват. Имаме и хотелска част, в която да останат да нощуват, ако са имали тежка смяна. Въведохме и политиката: яжте по един плод на ден, подсигурихме им и обедно изхранване. Професионалното ни облекло е стилно и качествено, защото нашите служители са нашето лице пред клиента, те са на предна линия при подготовката и провеждането на събитията. Особено много ценим у тях това да бъдат отговорни и да имат желание да се развиват. И да използват максимално възможностите, които им предлагаме. – Кое Ви направи успешни в събитийния бизнес? – Невена Тодорова: На първо място, бизнес моделът, който е постоянно развитие. Другото е екипът, правилната мотивация и доброто управление на хората. Логистичният комплекс в Кривина спечели Cпeциaлнa нaгpaдa зa лoгиcтичeн цeнтъp в кaтeгopия „Пpoизвoдcтвeни и лoгиcтични cгpaди“ в конкурса „Cгpaдa нa гoдинaтa 2019“. На въпроса, очаквана ли беше наградата, Калоян Тодоров отговори: „Нашата сграда е различна и се надявах това да бъде оценено. За 20 години какво ли не сме изграждали, но този административно-логистичен комплекс е завършен плод на опита и творчеството ни през всичките тези години. Благодарим на строителите от Пайп Систем, че изградиха нашия дом.“ Сградата се състои от три основни части – складова, административна и работилници. Интериорният дизайн е решен с бели повърхности и елементи, боядисани с основния фирмен цвят – мед, стъклени витрини в голям формат, шлайфан бетон, естествени инсталации от зеленина и природосъобразни материали. – А смелост необходима ли е? Умеете ли да рискувате? – Калоян Тодоров: Да, поемаме риск. Риск например е това, че почти винаги сме реинвестирали печалбите си в растеж. Кредитите също са немалък риск. Но смелостта идва, когато виждаш, че инвестициите и бизнесите ти са успешни. Например, когато решихме да правим логистичен център, ние не искахме да правим просто складови помещения, а комплекс, който да е на съвременно европейско ниво. И когато дойде някой клиент от швейцарска или немска фирма, да каже: уау! Избрахме най-скъпите материали и сега, когато човек влезе в склада, вижда помещения, които са много по-добри от доста офис сгради – всичко е на ниво А+. – Кое беше водещото при избора на визията на сградата? – Калоян Тодоров: Нашата сграда носи част от нашето лого, дизайнът е изчистен, модернистичен и с нашите цветове. Архитектите бяха много впечатлени от представата ни как искаме да изглежда комплекса, защото от самото начало имахме готова идея за това как да изглеждат работилниците, за размерите и вида на помещенията, за вратите, за рампите… – Терасата на покрива също е впечатляваща... – Невена Тодорова: Наехме ландшафт архитект от чужбина, който ще направи един оазис на върха на бизнес сградата, ще има висящи растения, огромни дървета и водни огледала. Тя ще бъде за нас и нашите служители, там ще правим свои вътрешни събития. Гледката от терасата към eзepaтa в cъceдcтвo, кaктo и към Cтapa плaнинa, Bитoшa и Люлин е невероятна. Имаме и шоурум, където ще правим демонстрации на различни услуги, декори и инсталации, ще презентираме и най-новата си техника. – Нарекли сте част от комплекса „Мини фабрика за събития“. Какво означава това? – Невена Тодорова: „Мини фабрика за събития“ означава, че в комплекса можем да изработваме и подготвяме всичко, което е необходимо за реализация- 20 1 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

МЕНИДЖМЪНТ 21 „Когато клиентът каже, че иска неговото събитие да е различно и да има инсталация, каквато няма другаде, тогава идва нашата иновативност – ние можем да сътворим уникален декор, де предложим уникален елемент, да изработим уникална инсталация.“ та на нашите събития. Като се започне от оборудването, мине се през различните къстъм инсталации, които сами си измисляме и произвеждаме, през декора, сцените и всичко останало. Който няма работилница, може да предложи само стандартно оборудване. И когато клиентът каже, че иска неговото събитие да е различно и да има инсталация, каквато няма другаде, тогава идва нашата иновативност – ние можем да сътворим уникален декор, да предложим уникален елемент, да изработим уникална инсталация. В момента например изработваме една нестандартна инсталация за събитието на СРХ – това са 6 отделни щанда, разположени в един огромен бар, които скоро трябва да заминат за Виена. – Какви средства вложихте в Административнологистичния комплекс в Кривина? – Калоян Тодоров: Инвестицията е 2/3 кредит, 1/3 собствени средства и в момента надхвърля 7,5 милиона лева. Наехме качествени мениджъри, които намериха най-добрите материали, цени и решения. И нещата станаха като по учебник. Събрахме оборудване и материали, които бяха пръснати в 4 логистични точки, вътрешната логистика много ни затрудняваше и имахме неоправдани разходи. В момента мислим как всяко движение на служителите ни да стане по-ефективно. В предишните складове нямаше зона за експедиране, а в момента имаме зони за всяко отделно събитие. Това спестява време и труд на хората. – Кога осъзнахте, че логистиката е сериозна част от работата Ви? – Калоян Тодоров: Когато осъзнахме, че ни трябва софтуер, който да контролира процесите ни. В един момент бизнесът ни толкова порасна, че комуникация чрез Excel и Word вече не вършеше работа. От две години интегрираме специфична холандска ERP система, която да контролира всичките ни бизнес процеси. Оказа се, че в нашия бранш сме много сложен казус, дори в европейски план. Защото имаме прекалено много различни дейности и всичките са с много детайли, имаме и офиси в чужбина. Сега доработваме софтуерното решение, за да отговори на нашия профил. Дори направихме превод на дейността на системата и на български език. – Това, че като ръководен екип сте съпрузи, дава ли Ви предимство в управлението? – Невена Тодорова: В много отношения, да. Когато Калоян дърпа прекалено много напред, аз възпирам нещата, за да бъдат обмислени и огледани от всички страни, защото след това аз съм човекът, който ги интегрира в бизнеса. Това допълване ни даде възможност да си дойдем от Виена, да развием бизнес в България и вече като SEG да се завърнем победоносно във Виена. Калоян Тодоров: След 2 – 3 години ще имаме достъп до една клиентска база, която прави събития по цял свят. Вече сме известни с високо качество на услугите и когато седнем на бизнес преговори с клиент в България, той вече ни знае. Но във Виена още трябва да се доказваме, защото клиентите искат история. Ако бизнесът е океан, където големите риби изяждат малките, бих казал, че в нашия сектор ние сме средноголяма риба и един ден ще се наредим до най-големите в света. А през 2030 г. съм поставил за цел да имаме бизнес в точки на 5 континента. Когато бизнесът се разрасне, вече имаш достатъчно ресурс да работиш на повече места, но тогава възниква въпросът, ще намериш ли хората, които да го направят. – Как се разтоварвате от напрежението и се зареждате за новите предизвикателства? – Калоян Тодоров: Всеки си има своето хоби. Последната година решихме, че нямаме началник, който да ни кара да ходим на работа 5 дни в седмицата, и можем в един ден да работим от вкъщи. Невена Тодорова: В този стъклен офис, който виждате, хората са свикнали за всичко да идват при нас. Може би това е навик от времето, когато бяхме малък екип. Но в последните години това започна да спъва работата ни, защото не можем да отделим време на толкова много хора, и узряхме до идеята да имаме HR, който да обгрижва хората, да бъде връзката между тях и нас и да предава нашите послания. Много се радвам, че това е наш служител, който стигна до нова позиция. Спортувам ежедневно, зареждат ме пътуването, хубавата книга… Калоян Тодоров: Мен ме зарежда дизайнът. Интересуват ме електромобили, технологии от утрешния ден, минималистичен дизайн, SpaceX и Космосът… Невена Тодорова: Калоян непрекъснато нещо рисърчва, дори когато сме на почивка търси нови дизайни във всяка една сфера, търси промяна и усъвършенстване. Богиня МАТЕЕВА СЪДЪРЖАНИЕ 1• 2020 21

Copied successfully!