Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 1 / 2020

  • Text
  • Renault
  • Logistics
  • Trafic
  • Huawei
  • Ifoy
  • Frotcom
  • Products
  • Axion
  • Elisa
  • Organic
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...

18 МЕНИДЖМЪНТ

18 МЕНИДЖМЪНТ «Ценим у хората това да бъдат отговорни и да имат желание да се развиват. И да използват максимално възможностите, които предлагаме.» Цялата тази отговорност – да измислиш визията и подредбата на декора, как да изпълниш сценичния дизайн, как да спазиш всичките изисквания на клиента – тежи много. Това наистина могат да си го позволят само фирми, които са осигурили логистично целия набор услуги в ивент бизнеса. Калоян Тодоров: Всъщност точно в това е нашата тайна на успеха – качествени услуги от една фирма. И даваме цялостен ефект, който носи много добавена стойност на събитията. Едно събитие се реализира, от една страна, от нашия клиент, който знае какво трябва да бъде съдържанието му, и от друга, от нас, които можем да го облечем в подходяща за стила му дреха. Перфектно е събитието, когато клиентът е подготвил блестящо съдържателната част, а ние сме осигурили комфортна среда за провеждането му. – Кое Ви накара да създадете комплексна услуга? – Калоян Тодоров: В самото начало изобщо не сме мислили за комплексна услуга. Преди 20 години с Невена бяхме студенти във Виена и аз вече участвах в подготовката на различни конференции в ролята на техник, работейки за техническа фирма в Австрия. Решихме да се върнем в България, защото имах усещането, че там няма да успея да пробия на това мениджмънт ниво, което бих търсил. Тогава един от австрийските ми шефове ме попита: „В България има ли такива услуги, които извършваме тук?“ Направих едно бързо проучване на нашия пазар и се оказа, че има бяло петно – нямаше подобни услуги. Разговора проведохме в една задна стая на конгресния център в Давос, където по това време бях техник в обслужващия екип на Световния икономически форум. От 15 години насам вече ние извършваме тази поддръжка и в момента имаме 10 души екип в Давос. Това наистина е феномен – българска фирма да обслужва цялата преводаческа техника на най-голямото икономическо събитие в света. – А как попаднахте във Виена? – Калоян Тодоров: През 1995 г. реших да уча икономика във Виена, защото много ми харесваше този град. Бях вече студент в УНСС, но прецених, че не си заслужава човек да стои в България в това странно време. После убедих и Невена да дойде в Австрия, но нещата след това се завъртяха много бързо и преценихме, че в България можем да изявим себе си повече, отколкото в чужбина. Не съжалявам, че се върнахме, защото успяхме да развием един бизнес от нулата буквално до завършена услуга и то като пазарен лидер. Това не е наследствен фамилен бизнес, ние стартирахме през 2001 г. само с двама служители. Сега екипът ни наброява 125 души, като ръстът ни всяка година е доста сериозен. Невена Тодорова: Когато започнахме да предлагаме техническо обслужване на събития, не сме предвиждали, че след време ще развием толкова много дейности и ще направим толкова фирми. Всяка нова дейност на SEG идваше някак си като естествено продължение на предишната. В началото не си казвахме: сега тази година ще предлагаме техника, догодина ще правим сцени, а по-догодина – мебели и декорация. Или пък че ще построим Sofia Еvent Center (SEC) и Логистичен център в Кривина. Нещата следваха много естествено своя ход, защото виждайки и правейки такива събития, ние реално определяхме търсенето с предлагането на все повече услуги. Виждайки какво липсва на едно събитие, за да изглежда още по-впечатляващо, предлагахме сцената да изглежда по различен начин. Вече се чувстваме задължени да надграждаме непрекъснато нашите услуги и портфолио. Доверието и очакването на клиентите реално ни дърпат напред. Калоян Тодоров: Колкото и нескромно да звучи, с нашето ноу-хау в сегмента „Сценичен дизайн на събития“ ние дръпнахме целия сектор напред. Конкурентите на Групата видяха, че не могат да осигуряват само техника, защото нещо им липсва и клиентите идват при нас. И много от тях започнаха да назна- 18 1 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

МЕНИДЖМЪНТ 19 «Колкото и нескромно да звучи, с нашето ноу-хау в сегмента „Сценичен дизайн на събития“ дръпнахме целия сектор напред.» чават дизайнери и да опитват и те да предлагат мебели и декори. Като цяло целият сектор започна да се движи по-бързо напред. В момента почти всички хубави събития залагат на сценичния дизайн и wow фактора. Залагат на усещането, като влезеш в залата, да видиш нещо по-различно. Това го няма във Виена, въпреки че е в топ 3 на локациите за събития в света и има стотици хотели. Там съществува един феномен – почти всички събития са базови и без сложна сценография. Затова пък кетърингът им е на много високо ниво. – Сравнена с другите фирми в Европа, къде е SEG? – Калоян Тодоров: По наши изчисления смятаме, че в бранша сме между 50-те най-големи фирми в Европа и сред 5-те най-големи фирми на Балканите и в Източна Европа. А може би сме и най-голямата. Мисля, че има фирми, които твърдят, че са големи, но само на думи. При нас всичко е видимо – ние каним своите клиенти да дойдат в нашия склад и да видят нашето оборудване, защото ние сме тези, които владеят последната миля, т.е. ние сме тези, които притежават оборудването. – Как се променяше тази конкурентна среда в сектора през годините? Родиха ли се много нови фирми? – Калоян Тодоров: През последните 2 – 3 години се появиха малки фирми, ние им казваме „нови маймунки на клона“. Те са с един-двама души, които нямат мащаба да направят инвестиция в оборудване. А ние всяка година правим милионна инвестиция в оборудване освен в склада. Те просто няма откъде да ги вземат тези пари. Няма банка, която да каже на някой нулев бизнес – ще ти дам 5 милиона лева да си купиш оборудване и да станеш голям колкото SEG. Ние сме градили 20 години този бизнес и в момента имаме техническо и сценично оборудване за над 25 милиона лева. Невена Тодорова: Освен големите инвестиции, за които говори Калоян, имаме още един голям капитал и това са екипът и нашата креативност, които ни позволяват да сме с едни гърди пред останалите. Ние налагаме тренда и останалите ни следват. Това е много мотивиращо за нас и нашия екип. – Казахте, че при Вас всичко е видимо. А цените? – Калоян Тодоров: Нашите цени са ясно комуникирани сред бизнес партньорите и клиентите ни. И докато много от конкурентите работят на принципа – работим спрямо клиента, ние даваме една сигурност на фирмите. Ние сме 95 – 96% В2В бизнес, а корпоративните клиенти държат да няма резки амплитуди в цените. Ние работим за тях 365 дни в годината, 7 дни в седмицата и 24 часа на ден. Невена Тодорова: За да сте големи, трябва да имате и голям екип, защото с freelancers няма как да имате предвидимостта. На Запад много от фирмите работят предимно с наети за всяко събитие хора, а ние имаме голям екип, на който нонстоп можем да разчитаме. И им даваме реална заетост през цялото време. – Трудно ли се намират хора за дейностите на Групата? – Невена Тодорова: В момента най-големият проблем е да намерим качествени хора и да ги обучим, така че да отговарят на качеството и стандартите, които вече сме наложили. Всъщност с годините узряхме за идеята, че сами трябва да си създадем специалистите, и направихме академия, където наши професионалисти обучават и подготвят младите хора и чак след това те биват профилирани за различните позиции и отдели. Докато ние разговаряме с вас, в шоурума на Логистичния ни комплекс шестима стажанти се обучават да работят с различен вид техника. Правим обучения и за дизайнерите, и за декораторите на зали. СЪДЪРЖАНИЕ 1• 2020 19