Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

ЛОГИСТИКА 1 / 2020

  • Text
  • Renault
  • Logistics
  • Trafic
  • Huawei
  • Ifoy
  • Frotcom
  • Products
  • Axion
  • Elisa
  • Organic
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...

12 АНКЕТА Крум

12 АНКЕТА Крум Дончев, мениджър Продажби и маркетинг на GEFCO България Година на динамиката и правилния фокус Развитието на GEFCO България логически ще следва стъпките, които направихме през изминалата година. Една от тях е създаване на оперативна платформа, която да обслужва клиенти, търгуващи с фармацевтични продукти, отразявайки ангажимента на Групата за предлагане на услуги с високо качество. Вярваме в този успех, тъй като положихме усилия, за да получим сертификата за добри дистрибуторски практики (GDP), благодарение на който сме в добра позиция, за да предложим обслужване на по-високо ниво. Фокусът ще бъде не само върху превозите по шосе, но и върху въздушните пратки, тъй като вярваме, че само по този начин могат да бъдат преодолени ограниченията във времето, както и специфичните условия за контрол на температурата, които са от съществено значение при превоза на тези специфични продукти. Като следваща основна стъпка за развитие предвиждаме разширяването на услугата „железопътен транспорт“ и по-конкретно за дестинации от Централна, Западна Европа и Близкия изток. Несъмнено 2020 г. ще бъде година на динамиката и правилния фокус. В момента средната възраст на служителите в GEFCO е 27 години, което ни дава възможност да насочим усилията си към подобряване на техните професионални и личностни качества. Динамиката е свързана и с правилния подбор, като през 2019 г. направихме основни стъпки в тази насока. През изминалата година бе регистриран спад в обемите на транспортирани автомобили и компонентите за тях в Централна и Западна Европа, или така наречените първосигнални стъпки към икономическа криза. Чрез правилния фокус към пазара и предоставяните от нас услуги вярваме, че ще можем да посрещнем евентуална криза съвсем спокойно, а защо не и да я превърнем в нова възможност. Тази стратегия би гарантирала спокойствие не само на нас, но най-важното – на нашите клиенти и партньори. Ваня Златева, прокурист на Акт Лоджистик Акцент – групажната ни линия с Турция Продължаваме да популяризираме Акт Лоджистик като компания, която предлага индивидуални и интегрирани решения по различните направления на транспорта и логистиката: сухопътен транспорт от и към страните в Европа и Близкия изток, както и въздушен и морски транспорт от и към целия свят, складиране, митническо представителство и дистрибуция в България. Работа в екип, спазване на поетите ангажименти, индивидуален подход при изготвяне на оферта, високо ниво на качество и безопасност – всичко това ни позволи да спечелим доверието на нашите клиенти през изминалите 15 години. На това ще разчитаме и през 2020 г. Специален акцент през 2020 г. е групажната ни линия с Турция. Искахме да предложим гарантирано качество на обслужването по тази дестинация, каквото вече предлагаме в останалите европейски страни, и затова през септември 2018 г. отворихме собствен офис в Истанбул, Турция. Нашата цел е да предоставяме комплексна услуга на клиентите, която освен превоза на пратките от врата до врата включва още поддържане на постоянен контакт с изпращачите и получателите на стоките и спазване на техните инструкции, проверка и контрол на пълния набор от митнически и други документи, постоянна информация за местонахождението на пратките, митническо обслужване в Турция и България, складиране и манипулиране на стоките и данъчно представителство. Ние сме единствената българска фирма, която има представителство в Турция и предлага директен сервиз от Истанбул до 3 града в България – София, Русе и Варна. С 15-годишния си опит в транспорта на групажни стоки от и за Турция успяхме да направим обслужването на тази обичайно „трудна“ дестинация лесно. Вече над 90 лоялни клиенти ни поверяват пратките си всяка седмица. 12 1 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

АНКЕТА 13 Веселин Стоянов, управител на Транспрес Обновяваме автопарка и откриваме нова логистична база Годината ще бъде динамична и изпълнена с интересни и предизвикателни проекти. Ще вложим усилията си в развитието и разширението на екипа ни и в изпълнение на целите на компанията. В цифри годината ни да изглежда така: ❖ Ще превозим над половин милион тона стоки. Петдесет пъти колкото Айфеловата кула. ❖ Ще изминем километри колкото 700 обиколки по Екватора. ❖ Ще увеличим екипа си с 240 души. ❖ Ще проведем срещи с повече от 20 000 клиенти. Това е колкото населението на Айтос. ❖ Ще обработим милион пратки. Но за да изпълним тези амбициозни цели, са необходими иновативни решения. Иновациите винаги са били неизменна част от нашето развитие и идентичност. От една страна, сме предвидили разширяване и обновяване на автопарка и откриване на нова модерна логистична база в Божурище, от друга – допълнително оптимизиране на процесите. Както през 2019 г. обявихме, вече използваме изкуствен интелект (AI) и Big Data Analytics за автоматизиране на планирането на транспорта между отделните точки, създаване на маршрути за шофьорите, управление на складовите наличности и дори прогнозиране на бъдещи пратки. Ще продължим да се възползваме от новите технологии с пълна сила, като сме си задали ясни цели какво искаме да постигнем. Една от тях е автоматизирането на 100% от маршрутите „последна миля“ до края на годината. Яни Тотев, управител на ДСВ Роуд Важен е начинът, по който се променяме Отговорът на този въпрос е лесен: цялото внимание, време и ресурси ще бъдат вложени в развитието на бизнеса и увеличаването на пазарния дял на компанията. Това е основната роля, цел и стремеж на всяка компания. Всичко останало е второстепенно и някак си свързано с този стремеж. Разбира се, отговорът е лесен, а трудното идва да бъде изпълнен със съдържание. В последните години традиционният модел за правене на бизнес беше променен значително най-вече поради навлизането на електронните технологии и свързаните с това промени в настройките и очакванията на икономическите субекти. Именно начинът, по който ще успеем да посрещнем тези промени и успешното приспособяване в новата обстановка, ще е водещ за успешното ни развитие в бъдеще и устойчивостта на бизнеса, който управляваме. Тези промени не се заключават само с развитие и инвестиции в ИТ. Част от тях са насочени към: ❖ управление на екипите по нов начин и подбор на кадри; ❖ управление на материалните активи и обогатяване на средствата за производство; ❖ развитие на начините за комуникация с клиенти и доставчици. Именно в тази насока ще работим най-много през 2020 г., като, разбира се, ще гледаме да развием, дообогатим и надградим досегашните си добри практики. Този процес не е нов за нас и ние работим от години по него, но с времето става все по-важен и поважен. СЪДЪРЖАНИЕ 1• 2020 13