Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

КАМИОНИ 1 / 2020

  • Text
  • Volvo
  • Volkswagen
  • Scania
  • Omniplus
  • Renault
  • Trucks
  • Iveco
  • Nikola
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...

74 АВТОБУСИ »

74 АВТОБУСИ » DAIMLER BUSES ПРЕДЛАГА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ ОТ 3D-ПРИНТЕР OMNIplus Digital Services са достъпни освен на компютър и на таблет и телефон Намиращият се в Ной Улм централен склад за резервни части за автобуси работи под марката OMNIplus буси, през обучение и тренинг на персонала за работа с високоволтови вериги и снабдяване със специален инструмент до обичайната поддръжка и обслужване и доставка на резервни части за автобусите. Например през виртуалното обучение на програмата годишно могат да преминават по над 2000 специалисти. OMNIplus Digital Services Цифровите услуги в програмата OMNIplus се предлагат в раздела ON Portal и имат за цел да направят по-ефективен бизнеса на транспортните оператори. Услугите са достъпни онлайн – на компютър, таблет или смартфон за всеки собственик на автобуси Mercedes-Benz и Setra. OMNIplus ON Portal се състои от следните раздели: advance – сигнали за повреди, изискващи незабавна сервизна намеса; monitor – за локализация на превозното средство и планиране на маршрути; drive – в помощ на водача; commerce – за поръчка на части и услуги онлайн; My Organisation – комплексен поглед върху дейността и парка. Накратко ON Portal включва всичко, свързано с управлението на автопарка – локализация на превозното средство, планиране на транспортни задачи и маршрути, подпомагане на водача, следене на параметрите на автобуса и работата на агрегатите и системите му, отчитане на пробега, разхода и т.н., планиране на поддръжката и обслужването… За водача на автобуса и диспечера на парка например през раздела My Bus в реално време е достъпна пълната информация за превозното средство като ниво на горивото, положение на вратите, състояние на гумите, нива на експлоатационните течности в превозното средство, състояние на спирачната система… От ON Portal drive пък водачът може да следи оценката на шофирането си и да получава съвети за подобряване на представянето си. Новост при автобусите е отдалечената диагностика на превозното средство – OMNIplus Uptime, част от OMNIplus advance. Системата сигнализира за възникнали проблеми и организирането на своевременното им решаване чрез насочване към точка за сервизиране. С това се цели намаляване на непланираните престои на превозните средства до минимум и повишаване на ефективността на бизнеса на клиентите на Mercedes-Benz и Setra. OMNIplus ON SignalStore е базата данни, която съхранява всички сигнали от отдалечената диагностика, както и параметрите, с които се сравняват параметрите на диагностицираните превозни средства. За да анализира каква е евентуалната неизправност при сигнал за грешка и към кой сервиз да насочи превозното средство, системата използва натрупаната история в OMNIplus ON SignalStore. OMNIplus eShop е електронният магазин за поръчка на части, който от септември в 14 европейски държави е достъпен освен за сервизните центрове и партньори и за крайни клиенти. От края на ноември 2019 г. пък в системата е включен eShop за дилъри на автобуси Mercedes-Benz и Setra. По време на събитието Customer Services & Parts Day в Улм домакините от EvoBus показаха и намиращия се в Ной Улм централен склад за резервни части за автобуси, който също работи под марката OMNIplus. Внушителното съоръжение работи от 2007 г. Халето е с дължина 206 м, ширина 156 м и височина 16 м. Само складовата площ е 20 000 кв. м, а цялата покрита площ – заедно със зоните за доставка и експедиция – 32 000 кв. м. В централния склад са инвестирани около 50 млн. евро, съхраняваните стокови наличности са на стойност около 110 млн. евро. Лъчезар АПОСТОЛОВ Улм – София февруари 2020

ВТОРА УПОТРЕБА 75 Actros – надежден и икономичен Влекачите Actros в стандартно изпълнение 4х2 за международен транспорт остават най-търсеният продукт при продажбите на употребявани камиони Mercedes-Benz в България До неотдавна на българския пазар се продаваха 5-годишни камиони, на пробег над 500 000 километра, но сега става практика това, което преди време изглеждаше невероятно: според хората от бранша се усеща търсене на 3-годишни, че в някои случаи и по-нови. Нагласата на клиентите е да получат икономичен и надежден автомобил. Затова все по-често български компании, работещи в страната и търсещи употребяван камион, залагат на по-нови модели Mercedes-Benz на 2 – 3 години, с помалък пробег и по-добре експлоатирани. Какво се търси… Най-търсени у нас са моделите 1845 и версията с 420 к.с., въпреки че в някои европейски страни влекачите са с по-малка мощност, че и с помалък работен обем на двигателите. Предавателните кутии са автоматизираните 12-степенни PowerShift. Tърсят се автомобили Евро-6. Някои превозвачи все още търсят и Евро-5 заради тяхната по-простата конструкция, но пък те са с доста голям пробег от над 750 хиляди километра. От кабините най-търсен е средният вариант на голямата кабина Stream Space, защото е оптимален като параметри, а и разход на гориво. Равният под е търсено удобство, също много се харесва и по-високото ниво на оборудване. Предпочитани са влекачите с големи резервоари за гориво – над 1000 литра, тъй като българските превозвачи търсят да заредят оттук възможно повече гориво, за да могат с него да изпълнят колкото може по-голяма част от курса. Това изискване не е съществено за превозвачите, изпълняващи вътрешни курсове в Европа. февруари 2020