Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 1 / 2020

  • Text
  • Volvo
  • Volkswagen
  • Scania
  • Omniplus
  • Renault
  • Trucks
  • Iveco
  • Nikola
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...

54 ОБОРУДВАНЕ

54 ОБОРУДВАНЕ Интелигентните тахографи у нас От средата на 2019 година Европейския Съюз въведе нови изисквания за оборудване с интелигентни тахографи за новите превозни средства над 3,5 тона. ….но все още има много объркване в транспорта относно въведените промени и как те влияят на водачите и транспортните компании. За част от задълженията на превозвачите, свързани с промените, разговаряхме с Иван Василев, изпълнителен директор във „Венци“ ЕООД. А за поредните промени, които ЕС готви около тахографите – на стр. 50 Компанията, известна като Тахо ВЕНЦИ, има вече 20 години опит зад себе си и се е доказала като лидер в областта на тахографските услуги в България. Изисквания Досега бяха разработени три поколения тахографи: аналогов тахограф, дигитален (цифров) тахограф в три различни версии, последван от интелигентния тахограф. По принцип изискванията за водачите и компаниите са еднакви за съществуващите до сега тахографи. В цяла Европа водачите трябва да спазват законодателството за работно време и почивки – Регламент (ЕО) № 561/2006, а информацията от цифровите тахографи и карти трябва да бъде изтегляна, съхранявана и анализирана, както изисква Регламент (ЕС) № 581/2010. Но с интелигентния тахограф се въведоха нови функции, които не съществуваха в предишните тахографи. Ново в интелигентния тахограф GNSS модул (Глобална навигационна спътникова система), високо чувствителен интегриран или външен GNSS модул, който поддържа сателитни системи за наблюдение Galileo, GPS и GLONASS. Записва местоположението на автомобила в началото и в края на пътуването, и на всеки три часа активно време на управление. GNSS данните се използват за различни операции, включително за откриване на манипулации относно движението на автомобила. DSRC модул (Предаване на данни от близко разстояние), чрез него контролните органи за проверка на пътя могат да комуникират дистанционно с интелигентния тахограф, без да спират превозното средство. От DSRC модула те могат да получат пакет от информация, съдържащ възможните нарушения на водача в превозното средство и бързо да преценят дали има нужда то да бъде спирано за задълбочена проверка. Положителният резултат е, че ако няма проблеми, водачите няма да бъдат спирани, което означава, че не се губи ценно време за ненужни крайпътни проверки. Предават се само част от данните в тахографа, например данни за калибриране, информация за нарушения и неизправности, които са възникнали при работа на устройството. За да бъде гарантирана защита на личните данни на водача, тахографът не изпраща информация за имена, адреси, данни свързани с водача, като и периоди на управление и почивка. Нова система за криптиране, усъвършенствани криптографски механизми за сигурност, чрез които се осъществява комуникацията между сензора за скорост и тахографа и съобщенията и записите в тахографската карта и устройството. Картите на водачите, картите на контролните органи и фирмените карти имат нова система за криптиране, но поддържат и старата. Разликата между предишните „1B“ и новите „1C“ карти е, че новата версия записва допълнителна информация от интелигентните тахографи. Старите карти също могат да се използват на интелигентните тахографи до края на техния срок на валидност – те просто няма да запишат допълнителната информация като карти тип 1C. Нов сензор за движение, разработен е нов датчик за комуникация между предавателната кутия и интелигентния тахограф. Във връзка с новите механизми за сигурност, след като бъде монтиран и свързан с дигитален или интелигентен тахограф, сензорът не може да работи с друг, т.е вече не могат да се разменят датчици от един на друг тахограф и при необходимост от смяна на тахограф трябва да се монтира и нов датчик. С интелигентните тахографи се въведе и т.н. интерфейс ITS ( Интелигентни Транспортни Системи), който позволява споделяне на информация от превозните средства и други данни с външни интерфейси – решения за изтегляне на данни, мобилни приложения, GPS устройства, системи за управление на авто парк, и т.н. февруари 2020

ОБОРУДВАНЕ » ИНТЕЛИГЕНТНИТЕ ТАГОГРАФИ У НАС 55 Какво трябва да знаят транспортните компании? Както досега, данните от дигиталния тахограф трябва да бъдат изтегляни на 28 дни от картата на водача и 90 дни от тахографа и да бъдат надлежно съхранявани и анализирани. Интелигентните тахографи съдържат нов набор от данни: данни за позиции от GNSS модула, изменения в режима ферибот и нови събития и грешки. Наред с досегашните данни от тахографа и картата на водача, новата информация също трябва да бъде изтегляна и съхранявана. Транспортните компании трябва да проверят дали техните устройства за изтегляне и софтуерът за анализ на данни поддържат новите интелигентни тахографи. Част от устройствата и софтуерите на нашия пазар вече имат ъпдейти за новите тахографи, а останалите ще трябва да се заменят с нови. Тахо ВЕНЦИ и новите интелигентни тахографи Интелигентният тахограф и следващите му версии са новият стандарт в сигурността и контрола на движението на товарни автомобили. Бъдещите мобилни услуги ще поддържат транспортни и логистични решения за по-добър мониторинг и оптимална употреба на инфраструктурата. Отварят и нови бизнес възможности посредством ерата на дигитализацията. Тахо ВЕНЦИ е официален представител за България на Intellic Group, международна иновативна високотехнологична компания със седалища близо до Грац, Австрия и Берлин, Германия. Историята на Intellic Group датира от 1998 г., когато компанията работи в сферата на електронни системи за толинг. Одобрена е като европейски производител на тахографи и разработва широка гама иновативни продукти в тази област. Най-важните продукти от портфолиото на Intellic Group са интелигентният тахограф EFAS 4.10 V5 (EFAS 5) и предшественикът му – дигиталният EFAS 4.8 V4 (EFAS 4). Intellic разшири своята дейност с въвеждането на ново поколение интелигентен тахограф заедно с най-новия си производствен партньор Bosch. Партньорството между двете компании вече дава положителен резултат и от края на 2019 започна производството на новия EFAS 5. Intellic GmbH и Robert Bosch Car Multimedia GmbH са в стратегическо партньорство и за производството на дигиталния тахограф EFAS 4, GNSS ITS интерфейс Интелигентен тахограф EFAS 5 който се произвежда в завода на Bosch в Брага, Португалия. Не е необходимо специално обучение, за да работите с новото поколение интелигентни тахографи. Съветваме транспортните компании да информират своите служители за промените, за да отговаря бизнеса им на европейските регламенти и изисквания. Ние от Тахо ВЕНЦИ също адаптирахме нашето оборудване и платформи към нуждите на новите интелигентни тахографи, така че ако имате въпроси или притеснения относно неща, които могат да повлияят на работата ви с тях, не се колебайте да се свържете с нас на www.tacho.bg Заедно с новото поколение тахографи, Тахо ВЕНЦИ вече предлага на своите клиенти и ориентирана към бъдещето система за управление на автопаркa, позволяващa наблюдение в реално време, измерване на разход на гориво, отдалечено сваляне на данни от тахографи, отчитане на данни към тол системата и анализ на редица параметри на превозните средства. K EFAS 5 DSRC модул Новите компоненти на интелигентния тахограф Тахо ВЕНЦИ предлага и ориентирана към бъдещето система за управление на автопаркa февруари 2020