Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 1 / 2020

  • Text
  • Volvo
  • Volkswagen
  • Scania
  • Omniplus
  • Renault
  • Trucks
  • Iveco
  • Nikola
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...

50 ТРАНСПОРТ

50 ТРАНСПОРТ Брюксел ще сменя смарт тахографите Умните тахографи дават грешки, а замяната им може да струва милиони евро. Едва шест месеца след представянето на първото поколение смарт тахографи експертна група към Европейската комисия вече обсъди въвеждането на smart tacho 2.0 „Рефреш“ С цифрови тахографи от второ поколение – т.нар. smart (интелигентни) тахографи, трябва да са оборудвани всички нови автомобили над 3,5 т, за да могат да бъдат регистрирани в страните от Европейския съюз. Това е изискването на Регламент 799/2016, който влезе в сила от 15 юни 2019 г. Смарт тахографите са конструирани така, че в един период могат да работят и със стари карти. Периодът на валидност на издадените карти за водачи и собственици е 5 години. Политиците в Брюксел анонсираха, че във втората генерация умни тахографи ще има много промени. Например ще бъде ограничен броят на картите, с които могат да работят устройствата. Междувременно стана ясно и че първото поколение smart tacho дава дефекти, които могат да причинят сериозни проблеми на операторите. Умните тахографи бяха въведени на 15 юни 2019 г. и станаха задължителни за всички нови превозни средства, които се регистрират след тази дата. Тези устройства позволяват по-ефективно наблюдение на транспорта и работното време на водачите, както и по-лесно откриване на манипулации и други нарушения. Това е така, защото те записват началото и края на пътуването, плюс точното местоположение на превозното средство на всеки три часа. Но се оказва, че тахографите на един от тримата производители на оборудването не работят напълно изрядно. Някои от тях дават error 035, което означава неочаквана и необоснована повреда на датчика за движение. Така по време на проверка може да възникне съмнение, че работата на тахографа е манипулирана от водача. След това превозното средство следва да бъде изпратено в специализиран сервиз, за да се проверят тези подозрения. И курсът е провален… В случай на задълбочена проверка превозвачът може да забави изпълнението на текущата поръчка, обяснява Матеуш Влош, експерт от Inelo. А такова забавяне може да има финансови последици за него. От проблемната комбинация между тахографи и датчици наред с другите потърпевши са и Scania, оценили разходите за подмяна на оборудването на над 14 милиона евро. Влош подчертава, че грешката се появява само в определени превозни средства, когато умният тахограф на един производител е комбиниран с датчик за движение, доставен от друг производител. Експертът уверява превозвачите, че двете компании работят за отстраняването на грешката, а контролните органи са наясно с проблема. По време на Четвъртия форум за тахографите, който се проведе на 29 ноември в Брюксел, от експертна група към Европейската комисия бе дискутирано бъдещето на тахографите в Европейския съюз. Вече е ясно, че независимо от окончателната форма и датата на влизане в сила на Пакет Мобилност, въвеждането на второто поколение интелигентни тахографи е предизвестено. В новите камиони те вероятно ще се появят още през 2023 г., а за всички камиони smart tacho 2.0 ще бъде задължителен от 2026 г. Тези устройства ще записват, наред с всичко останало, колко пъти един шофьор на камион е преминал границите и в кои държави се е случило това. Освен това те ще записват локациите за товарене и разтоварване на превозното средство. Всичко това има за цел да позволи по-ефективен контрол над каботажа. февруари 2020

ТРАНСПОРТ » БРЮКСЕЛ ЩЕ СМЕНЯ СМАРТ ТАХОГРАФИТЕ 51 Global Navigation Satellite System (GNSS) – Глобална навигационна сателитна система Dedicated short-range communications (DSRC) – Безжична комуникация ITC interface – базиран на Linux интернет интерфейс motion sensor – сензор за движение instrument cluster – дигитален контролен панел calibration tool – функция за калибриране download tool – функция за снемане на данни tachograph cards – тахографски карти printout – принтиране Освен това броят на регистрираните дни в картата на водача ще бъде увеличен от 28 на 56 дни. Ако Пакет Мобилност бъде приет в сегашния му вид, новото поколение тахографи ще стане задължително и за вановете от 2,5 до 3,5 тона, използвани за международни товарни превози. Експертната група обсъди и въпроса за тахографските карти на компаниите. В Европа има компании, които имат до 400 тахографски карти, тъй като автопаркът им е обширен и разположен в няколко различни локации. С въвеждането на новото поколение тахографи операторите ще ползват намален брой тахографски карти. Според новите предложения броят на активните карти в транспортните компании с въвеждането на следващото smart tacho ще бъде ограничен до 62. K февруари 2020