Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 1 / 2020

  • Text
  • Volvo
  • Volkswagen
  • Scania
  • Omniplus
  • Renault
  • Trucks
  • Iveco
  • Nikola
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...

40 АНКЕТА »

40 АНКЕТА » ВНОСИТЕЛИТЕ: 2019 Г. БЕ ДОБРА, НО МОЖЕШЕ ДА Е ОЩЕ ПО-ДОБРА Александър Бабанин, изпълнителен директор на Силвър Стар (Mersedes-Benz, Setra, Fuso): Петър Дончев, изпълнителен директор на Скания България (Scania): Годината за Силвър Стар бе успешна – увеличихме пазарния си дял при камионите с около 1,2 процентни пункта. Общо за страната сегментът на товарните автомобили над 7,5 т през 2019 г. не надвишава нивата от 2018 г., каквито бяха нашите прогнози година по-рано. Първото полугодие беше изключително силно, докато през второто търсенето на седлови влекачи бележеше спад. Въпреки това с гъвкавост и персонализирани решения според нуждите на клиентите успяхме да преодолеем общата стагнация на пазара, като автомобилите за дистрибуция и строителство от гамата на Mercedes-Benz отбелязаха завиден ръст. По данни на КАТ през 2019 г. в страната са регистрирани 561 нови автомобила Mercedes-Benz от категории N2 и N3, като се запази тенденцията повечето от тях да бъдат седлови влекачи. Интересът към марката се повиши и благодарение на националното роудшоу на Силвър Стар, което проведохме през октомври. При посещенията си из страната дадохме възможност на клиентите да тестват в реални условия новия Actros за международен транспорт, оборудван със серия революционни технически нововъведения като системата за полуавтономно шофиране Active Drive Assist, обновената система PPC (Predictive Powertrain control), която посредством 3D карта вече разпознава завои и кръстовища, новите камери и дисплеи за обратно виждане MirrorCam, които заменят традиционните странични огледала, новия дигитален кокпит с touch-display и онлайн свързаността посредством Mercedes-Benz Trucks App Portal. Горди сме да отбележим, че сме безспорен пазарен лидер в сегмента на шаси-кабините, където успяхме да доставим сериозно количество строителни и дистрибуционни автомобили както на традиционни клиенти на марката, така и на нови такива. Успяхме да реализираме и най-голям брой продажби в сегмента на туристическите автобуси (11 нови регистрации според КАТ), като този успех се дължи основно на модела Mercedes-Benz Tourismo. При лекотоварните най-голям ръст реализирахме при Sprinter (+40%), който спечели лидерската позиция в категория М2, и Х-класата, където успяхме да утроим продажбите си най-вече благодарение на големия V6 двигател с мощност 190 кВт. Стабилно се представи и ултимативният бизнес шатъл – V-класата, която от третото тримесечие се доставяше във фейслифтовата версия, оборудвана с новия двигател OM654. Оптимисти сме за 2020 г. Очакваме и през тази година клиентите да продължат да залагат на марките, които предлагат най-ниски експлоатационни разходи като разход на дизел и AdBlue, нива на CO2 емисии съгласно VECTO, дълги интервали за техническо обслужване и т.н. От средата на годината очакваме фейслифта на лекотоварния Vito, който ще се предлага със системите за сигурност ACTIVE BRAKE ASSIST и DISTRONIC PLUS, както и с редица промени в интериора и екстериора. Подготвяме и изненади за ежегодното изложение Truck Expo, което тази година ще се проведе в Пловдив. Там ще представим цялата гама автомобили с инвестиционно приложение на Mercedes- Benz – от Citan до Actros. Продължаваме да предлагаме активно FuelDuel-тест в реални условия по пътищата на Европа с двата нови влекача Actros 5-а генерация, оборудвани с всички нови системи за управление и сигурност. Еталонът на модерната телематична система FleetBoard ще продължи да осигурява свързаността на товарните автомобили Mercedes-Benz към дигиталната инфраструктура, като през годината очакваме да заработи и нов уеб-базиран интерфейс. Специално за новите клиенти, които искат да тестват FleetBoard, напълно безплатно ще се предлага приложението Basic Connectivity, което дава възможност на мениджърите да получават директно на смартфона си данни на база управлявания от тях автопарк. 2019 година бе много успешна и изключително благодатна откъм резултати – и спрямо предишни години, и в сравнение с резултатите на марката в други държави и в цяла Европа. Новият продукт категорично се доказа като най-добър на пазара и пазарният дял на Scania е един от най-високите на континента. Но 2019-а бе и трудна, наситена с предизвикателства и различна от предишните. Пазарът мина през различни етапи и тенденции, доста фактори влияеха през годината върху търсенето на камиони, затова сме изключително доволни от постигнатото при продажбата на нови и употребявани камиони – надхвърлихме планираното и като печалба, и като брой машини. Сервизите ни постигнаха очакваното от тях, голяма част от тях го и преизпълниха. Концентрираме се върху оптимизация, която да ни направи максимално ефективни и подготвени за работа с клиентите. Сервизът на Scania работи във все по-голяма степен проактивно, а не реактивно, за да гарантираме минимален престой на камионите в сервизите и клиентите да могат да използват максимално техния потенциал. Диагностираме дистанционно камионите дни, преди да посетят сервиза, плануваме необходимите дейности, подготвяме и частите, така че да спазим времето, след което сме обещали, че автомобилът ще бъде отново на пътя. Надпреварата Scania Driver Competition се проведе в променен формат и с различни предизвикателства за шофьорите, а обратната връзка от тях е, че са научили нови неща по време на тези прояви. Промотирането на CNG стартирахме през юни, паралелно с началото на продажбите. Събрахме мнения на клиенти за поведението на CNG в български условия и през есента проведохме поредица от събития, представящи на по-широка публика впечатленията на първите клиенти от реалната експлоатация на тези автомобили в страната. Този процес ще продължи и през тази година. 2020-а ще бъде динамична. Надяваме се европейските регулации да бъдат в по- февруари 2020

АНКЕТА » ВНОСИТЕЛИТЕ: 2019 Г. БЕ ДОБРА, НО МОЖЕШЕ ДА Е ОЩЕ ПО-ДОБРА 41 сока към устойчиво развитие, която да бъде положителна за българските превозвачи, без протекции за определени пазари. Предизвикателство ще бъде икономическата ситуация в Европа. Тя ще повлияе върху инвестиционните решения на много компании. Очаквам „охлаждане“ на пазара, с повече внимание към дългосрочния ефект от предприеманите действия. Фактор ще бъде и тол системата. Налице е тенденция към обновяване на парка с автомобили за строителство и комунални дейности. Очаквам през 2020-а делът на тези продажби да се увеличи за сметка на влекачите. Продължаваме активно да работим за налагане на CNG моделите ни. Очакваме и през 2020-а да продължим да получаваме нови поръчки за тях. Налични са нови подобрения в дизеловите двигатели на Scania: най-икономичните камиони стават с още 2 до 3% по-икономични, като запазват мощностните си характеристики. От началото на 2020-а доставяме първите поръчки с такива двигатели. След март 13-литровият двигател ще се предлага и с мощност 540 к.с. През втората половина на годината ще има промени при V8. Новости ще има и при автобусите. Може би през годината ще се направи подготовка и за LNG – разновидност на алтернативните горива, която вече е интересна и за международните превози, и сме напълно готови да предлагаме. Дори очакваме да сме пазарният лидер на континента – нещо, което не се е случвало досега. Георги Загоров, управител на Турботракс България ООД (DAF Trucks): За нас 2019 г. беше поредната много добра година. В три от последните 4 години сме пазарен лидер в България, а през миналата година бяхме една от седемте европейски държави, в които DAF е номер едно. Прогнозите ми за 2019 г. се оправдаха напълно. Преди началото на годината казах, че ще бъдем щастливи, ако съумеем да задържим нивото от 2018-а. Уви, не успяхме и пазарът за 2019 г. е под този 2018-а – с малко, но падна. Това беше очаквана тенденция, въпреки че имахме бурно първо полугодие на 2019 г. с 20% ръст спрямо същия период на 2018- а. Но през втората половина на годината икономическите реалности натиснаха пазара и той започна да пада. Много неща оказват влияние на българския пазар на товарни автомобили, като повечето от тях са в негативна посока. Негативното идва от глобалните процеси в европейската икономика. Но в същото време българският транспортен бранш не успя да попадне във фокуса на българското правителство. Така възможностите за растеж, които имаха нашите транспортни компании, не бяха използвани и техните флотове бяха изместени от флотовете на литовските и полските фирми. Правителствата в техните държави разрешиха безконтролно наемане на шофьори от Беларус и Украйна. Това доведе до сериозен растеж на транспортните им фирми. Докато нашите фирми обновяваха парковете си, пораснаха малко, но липсата на работна ръка ги спря, а имаха по-големи възможности. Напрежението около Пакет Мобилност можем да сложим на второ място сред негативните фактори. Това създава несигурност, която повлия основно на малките и средните фирми. Защото за големите компании е ясно. При лошо развитие на Пакет Мобилност те ще трансферират камионите си в Испания, Германия и ще продължат да работят. Те няма да загубят много, но много ще загуби българската държава и свързаният с транспорта бизнес. Защото големите български компании ще купуват от други пазари и дилърства. Ние, естествено, ще си следим клиентите, където и да са базирани в Европа. Готови сме за този процес и като компания в България и като група, защото имаме предимството да притежаваме много на брой сервизни бази във Франция и Белгия, които са в центъра на транспортния пазар на Европа. Затова имаме пълната подкрепа и от DAF. Но истината е, че България за пореден път не изигра картите си и сме на път да съсипем бизнес, който беше определящ за нашата държава. Така че през 2020 г. най-голямото предизвикателство е да видим как ще се адаптират българските транспортни фирми, защото те ще се подготвят за негативно развитие на Пакет Мобилност. На бранша може да се помогне, ако правителството по-скоро отвори работния пазар за внос на шофьори от трети страни. Имаме малшанса да не сме в Шенген и тези шофьори трудно ще могат да останат да работят в Европа, но поне можем да ги вкараме като водачи във вътрешния транспорт, а тези от вътрешните превози да отидат да работят в международния транспорт. Като цяло не очаквам нищо особено интересно да се случи нито през 2020 г., нито през 2021 г. Прогнозите на производителите за 2020 г. са за спад между 10 и 20 процента, като аз смятам, че ще е 20 процента. Всички нови регулации ще доведат до вторична стагнация на пазара, след като един път има стагнация от цикличността на икономиката. Цените на камионите втора употреба ще продължат да падат и много фирми ще предпочетат да вземат такива автомобили. По отношение на продуктите и услугите, предлагани от марката DAF, не очакваме революционни новости през 2020 г. Телематиката ни се развива интензивно и постоянно се надгражда с нови функционалности. Но не се очакват генерални промени в двигателите и силовата. На българския пазар има раздвижване при шаси-кабините и леките камиони и ще засилим предлагането им. DAF LF е един прекрасен продукт, за който считам, че е най-силният в сегмента си. Ще се фокусираме и на предлагането на камиони за строителните приложения. Продължаваме работа като сервизен дилър на автобусите Yutong. Ние ще продължим да помагаме на нашите клиенти да развиват бизнеса си, като ще се обърнем по-сериозно и към вътрешния пазар. K февруари 2020