Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 1 / 2020

  • Text
  • Volvo
  • Volkswagen
  • Scania
  • Omniplus
  • Renault
  • Trucks
  • Iveco
  • Nikola
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...

36 АНКЕТА

36 АНКЕТА Вносителите: 2019 г. бе добра, но можеше да е още по-добра ABSTRACT IN ENGLISH Importers: 2019 Was Good but It Could Have Been Even Better Officials representatives and importers for Bulgaria of the main truck brands reported that they have had a relatively good business year - despite a shrinking by about 10% for truck sales in Bulgaria in 2019, compared to the record-breaking 2018. They note that negative factors such as the uncertainty surrounding the Mobility Package and the lack of professional drivers stopped the year from getting even better. Официалните представители и вносители за България на основните марки товарни автомобили отчетоха, че са изпратили сравнително добра за бизнеса им година. Въпреки свитите с около 10% продажби на камиони в България през 2019 г. в сравнение с рекордната 2018 г. И отбелязват, че негативни фактори като несигурността около Пакет Мобилност и липсата на професионални водачи попречиха годината да е още по-добра. В първия си за годината брой списание КА- МИОНИ по традиция се обърна към представителите и вносителите в България на основните марки товарни автомобили. За да разберем каква е била за бизнеса им отиващата си година и какви са очакванията им за новата. И сега зададохме еднакви въпроси на мениджърите на фирмите, които предлагат нови товарни автомобили на български пазар: 1. Каква беше за вашата компания и за марката, която представлявате, 2019 година и колко автомобила доставихте? 2. Какво се търсеше най-вече от клиентите ви като модели и варианти през 2019 г.? 3. Какви са очакванията ви за пазара и за вашата компания през 2020 г.? 4. На какви продукти и услуги ще акцентирате през 2020 г. и какво ново ще предложите на клиентите си при продуктите и услугите? Иван Зънзов, търговски директор на Volvo Trucks в България (Volvo Trucks): 2019 г. беше успешна година за нас. Доставихме 493 нови камиона над 12 т, с три повече от 2018, което на фона на 10% спад на общия пазар отчитаме като добро представяне. Традиционно и през тази година се търсеха влекачи за международен транспорт, но забелязваме и нарастване на интереса към камиони за регионален транспорт и дистрибуция. В сегмент дистрибуция успяхме да привлечем повече клиенти и имаме реализирана флотна сделка. Значително по-добро беше и представянето ни и в строителния сегмент, където разполагаме с много добър продукт. 2019-а беше много интересна и динамична година, общият пазар се движеше с ръст от над 20% през първите 6 месеца, последван от сериозен спад през втората половина на годината. Причините, разбира се, са повече от една, но според мен основната е несигурността около Пакет Мобилност. Компаниите са изправени пред ситуация, в която не могат да планират развитието и стратегията си, което ги прави предпазливи и част от тях отлагат решенията си за инвестиция в нови камиони. Найвече засегнати от тази несигурност са помалките фирми, защото те биха били поуязвими при един негативен сценарий и това се отрази на продажбите. В същото време транспортните фирми имаха работа и съответно нужда от камиони, което доведе до засилено търсене на февруари 2020

АНКЕТА » ВНОСИТЕЛИТЕ: 2019 Г. БЕ ДОБРА, НО МОЖЕШЕ ДА Е ОЩЕ ПО-ДОБРА 37 употребявани товарни автомобили. При създадената несигурност употребяваните камиони носят по-малък риск и за една част от компаниите това беше решението. През 2019 г. доставихме 335 употребявани камиона, което е рекорд за Volvo в България, като още на 1 юли бяхме достигнали бройката за цялата 2018 г. Интересът към новите камиони не беше постоянен, имаше пикове и спадове, но в периодите на спад отчитахме засилен интерес към употребяваните камиони. FH Reloaded, с вече доказаната и оценена от клиентите горивна ефективност, още по-добър във версия Д, беше предпочитаната модификация. По-късно през годината представихме I-Save, двигател с уникалната за пазара технология Turbo Compaund, която допълнително намалява разхода на гориво и увеличава с 300 Нм въртящия момент в сравнение с конвенционалния двигател. I- Save e решението което съчетава противоречивите по принцип изисквания за динамично поведение и нисък разход на гориво. При представянето на нашите продукти предоставяме съвсем конкретна информация както от нашите собствени тестове, така и от реална експлоатация. Разполагаме с камиони за тест драйв, които предлагаме на клиентите ни и те имат възможност лично да се убедят в качествата на нашите товарни автомобили и да направят своя избор. I-Save показва изключителни резултати и клиентите оценяват това – производството започна през юни 2019 г., вече имаме продадени над 140 камиона, доставките на част от които предстоят. Фокусът ни върху горивната ефективност не е случаен. Тя е в основата на конкурентността на нашите клиенти, а също така и помага за опазването на околната среда, което е една от основните ценности на Волво. Горди сме да споделим, че доставяните на нашите клиенти автомобили са с най-ниски емисии на СО 2 в сравнение с доставяните камиони Волво на всички останали европейски пазари, т.е. са най-икономични. Очакванията ни за 2020 са пазарът да бъде приблизително на нивото на 2019 г., може би с различна динамика през самата година. Започнахме добре, имаме значителен брой поръчани камиони, които ще доставяме през следващите няколко месеца. Настоящата година ще мине под знака на 20 години Волво Тръкс в България и с мотото „20 години растем заедно“. Ще отбележим годишнината с поредица от активности и събития, като кулминацията ще бъде през първата половина на годината. Предлагаме вече юбилейна серия влекачи FH със специален дизайн. В спецификацията са включени всички опции за подобряване на горивната ефективност, погрижили сме се за комфорта на водача и имаме специално предложение за сервизен договор с включена услугата свързаност. Клиентите могат да избират между варианти I-Save и Reloaded. Всъщност тези две модификации на FH ще продължат да бъдат основният ни фокус и през тази година, защото вече са познати и имат значителен потенциал. Като част от активностите, свързани с отбелязването на 20-ата годишнина на Волво Тракс в България, организираме и кампании в сервизните ни центрове в страната, които ще преминат под мотото „20 години тук за теб“ и ще включват безплатна диагностика, специални предложения за сервизни договори и много други. Стартът ще бъде през месец февруари в сервизен център Бургас. През март ще очакваме нашите клиенти във Варна. Април е месецът на сервизен център Велико Търново. Май е запазен за София, а през първия месец на лятото ще отбележим годишнината в Пловдив. Съвсем скоро очаквайте и други новини, свързани с нашите продукти. Николай Йорданов, търговски директор на ДанюбТрак България ЕООД (IVECO): През 2019 г. в България продължи тенденцията за засилено търсене от страна на клиентите на по-зелена логистична услуга. Ето защо възможността на IVECO да отговори на тази потребност, ни помогна да създадем нови партньорства и от доставените над 440 нови автомобила от широката продуктова гама на IVECO от 3,5 до 40 тона с различни приложения, 37% са задвижвани от природен газ. През изминалата година IVECO изцяло обнови леката и онроуд тежкотоварната си гами. В началото на 2020 г. ще представим в България революционната нова кабина IVECO S-WAY за превоз на дълги разстояния, със 100% свързаност, създадена изцяло с мисъл за водача, която съчетава динамичен стил с инженерни решения, повишаващи производителността и намаляващи общата цена за притежание. Тя е създадена с цел оптимизиране на аеродинамичните характеристики и осигурява до 4% икономия на гориво. Освен това работим с партньори за включване на региона в мрежата от LNG-станции на Европа, с което ще подпомогнем постигането на поставените цели за декарбонизация. Доказателството, че това е основен приоритет на марката, бе обявеното през декември партньорство между IVECO, FPT Industrial и Nikola Corporation, целящо постигане на транспорт с нулеви емисии. На проведената в Торино съвместна конференция за европейските медии и заинтересовани страни от индустрията бяха представени плановете за съвместното предприятие и споразумението за сътрудничество. Неговата цел е ускоряване на трансформацията в сектора към емисионна неутралност на тежкотоварните камиони от Клас 8 в Северна Америка и Европа. Това се постига посредством въвеждането на технология с горивни клетки. Всичко това затвърждава лидерската позиция на IVECO в бързо променящия се под натиска на строгите регулации за емисиите и етиката на помладите поколения, транспортен сектор. февруари 2020