Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 1 / 2020

  • Text
  • Volvo
  • Volkswagen
  • Scania
  • Omniplus
  • Renault
  • Trucks
  • Iveco
  • Nikola
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...

18 НОВО В ЕС »

18 НОВО В ЕС » NIKOLA TRE ВЛИЗА В КОЖАТА НА IVECO S-WAY Кокпитът на S-Way също е претърпял фейслифт Дисплеят пред водача Големият екран на централната конзола Мястото за почивка също е оборудвано с дисплей ки с номинално напрежение 800 В, разположени в шасито. Акумулаторната система е модулна и може да се променя според нуждите на клиентите. В предната част – под кабината, е разположена системата за енергиен мениджмънт на камиона. Задвижващ е задният мост, който е с едностъпален редуктор. Към него са интегрирани два електродвигателя с обща продължителна максимална мощност 480 кВт (над 650 к.с.) и максимален въртящ момент от 1800 Нм. Показателите на влекача са съизмерими с тези на дизелов автомобил – максимална скорост 121 км/ч, преодоляван наклон при изкачване от място – 17%, скорост от 56 км/ч при изкачване на наклон от 6%. Зареждането на батериите става за около 2 часа при използване на постояннотоково зарядно устройство с мощност 350 кВт. Nikola TRE ще се предлага за Европа и като шаси-кабина за работа в града – с 2 или 3 моста и допустима максимална маса от 18 до 26 т. В модела се използва патентована информационно-развлекателна система от ново поколение, базирана на разработка на Nikola. В нея са интегрирани управлението на свързаността и телематиката, навигацията, както и контролът на по-голямата част от функциите на автомобила – контрол на климатика, регулиране на камерите за обратно виждане и системата от камери за кръгов обзор, регулиране на височината на окачването, аудиосистемата, управление на Bluetooth връзката с мобилно устройство, настройки и диагностика на превозното средство, … FPT Industrial и Nikola са възприели модулен подход в разработката и предлагането на Nikola TRE на пазарите в Европа, при който основна роля има водородната горивна клетка, разработена от Nikola. Така електрическият вариант на Nikola TRE (BEV) може лесно да бъде преобразуван в камион, задвижван от водород (FCEV), който малко по-късно също ще бъде предложен на европейския пазар. При него задвижващият мост, електродвигателите и показателите им са същите. В предната част под кабината са разположени горивните клетки с мощност 300 кВт. Блокът за енергиен мениджмънт е над тях. Батерията е на същото място, но е значително помалка, а над нея са разположени резервоарите за водород с вместимост от 40 до 80 кг при налягане до 700 бара. Пробегът с едно зареждане е до 800 км, а продължителността на зареждането на бутилките с водород е съизмерима с тази при фосилните горива – около 15 минути. Модулният подход ще даде възможност на партньорите да представят електрическия вариант на Nikola TRE през следващата година по време на изложенията IAA Nutzfahrzeuge 2020 през септември в Хановер и Nikola World 2020 във Финикс. Още в средата на 2020 г. се очаква обаче да започнат тестове на модела, а първите камиони ще бъдат доставени на клиенти през 2021 г. Водородната версия FCEV ще се появи на пазара до 2023 година. Поддръжката на продажбите и следпродажбеното обслужване на Nikola TRE в Европа ще се осигурява от европейска дилърска мрежа на IVECO. Партньори в проекта на Iveco и Nikola са и двама от най-големите доставчици на възли, агрегати и системи за автомобилната индустрия – гигантите ZF Friedrichshafen и Bosch. Разбира се, пътят към транспорт с нулеви емисии минава и през изграждане на сериозна инфраструктура. Проектът на Nikola и CNH Industrial предвижда изграждане на сериозна мрежа от водородни и електрически зарядни станции в Европа и Северна Америка. Идеята до 2030 г. на Стария континент да има над 70 комбинирани зарядни станции за двата източника на енергия. Средствата за тях трябва да дойдат освен от партньорите в разработката на европейската версия на Nikola TRE и от външни инвеститори. Фаза 1 и Фаза 2 на изграждането на станциите, които трябва да приключат до 2030 г., обхващат 85% от товарния транспорт на Европа и покриват страните в западната, северната и централната част на континента. Останалите 15 %, сред които и България, трябва да почакат третата фаза на проекта, която би трябвало да стартира след 2030 г. K Снежина БАДЖЕВА Лъчезар АПОСТОЛОВ февруари 2020

Интелигентни тахографи Оторизирани сервизи за тахографи Годишни технически прегледи Електронни винетки Продажба иремонт на отоплители Радиостанции, навигации GPS устройства занаблюдение вреално време Системи за управление на автопарк Официален представител на февруари 2020