Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2021 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
1 year ago

КАМИОНИ 1 / 2020

  • Text
  • Volvo
  • Volkswagen
  • Scania
  • Omniplus
  • Renault
  • Trucks
  • Iveco
  • Nikola
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...

12 НОВО В BG XXL

12 НОВО В BG XXL хладилни композиции от ФригоС Хладилен камион и хладилно ремарке, в които размери и тегла са използвани до разрешения максимум, а освен това отговарят и на друго клиентско изискване ABSTRACT IN ENGLISH XXL Refrigerated Compositions from FrigoC Refrigerated truck and refrigerated trailer, with dimensions and weights running to the maximum allowed. Loading and unloading of the composition can be done without disconnecting the trailer as well as individually. Стандартен продукт или „по мярка“ По-евтин продукт за „стандартни“ клиенти – това е конфекция. Ако търсите нещо различно, „по мярка“, трябва ви майстор, способен да изпълни желанието ви, особено ако е трудно за осъществяване. Изисквания на горната граница… Във втората половина на ноември ФригоС предаде на клиент втора специализирана композиция за превоз на всякакъв вид продукти при контролиран температурен режим. Фирмата, известна с качествените си термоизолирани надстройки, в този случай е трябвало да реши още една, нетипична задача: тръгвайки от шаси-кабина от серията R на Scania, да изгради композиция от камион с двузонова хладилна надстройка и хенгер (ремарке с два моста, разположени в центъра), с еднозонова хладилна надстройка. Композицията трябва да осигурява: )) Максимално възможната вместимост и товароносимост при спазване на ограниченията към височината и дължината на композицията в транспортно положение (съответно 4,00 м и 18,75 м); )) Възможност за товарене и разтоварване на композицията с мото/електрокар без разкачване на ремаркето, както и поотделно. Второто изискване е изпълнимо, ако двете превозни средства се оборудват с падащи бордове, като бордът на камиона служи и за „мост“, по който се преминава от рампата през ремаркето в камиона и обратно. … как се изпълняват За да се използва оптимално разрешената обща дължина на композицията, трябва камионът и ремаркето при движение да бъдат на възможно най-малкото разстояние, което гарантира безконфликтно завиване (около 0,80 м). Използването на телескопичен теглич, в случая на немския производител Wap, позволява в статично положение камионът и ремаркето да се раздалечат, за да има достатъчно място за спускане и разполагане на „моста“ между тях. Тегличът има две положения и ходът между тях е приблизително 920 мм. При движение тегличът трябва да е в събра- февруари 2020

НОВО В BG » XXL ХЛАДИЛНИ КОМПОЗИЦИИ ОТ ФРИГОС 13 Хладилният агрегат е монтиран възможно най-високо над пътя Удобен преход между камиона и ремаркето в статично положение но положение, в противен случай композицията надхвърля габаритите и подлежи на санкциониране; освен това буферът, ограничаващ хода на теглича, не е предвиден да понася динамичните натоварвания от натовареното ремарке, чиято допустима максимална маса е 18 тона. Ремаркето е изцяло проектирано и изпълнено във ФригоС – както хладилната надстройка, така и шасито (рама и ходова част), което е доста специфично. За да осигурят най-благоприятното разположение на хладилния агрегат, във ФригоС са прибегнали до специални решения: )) Надлъжните греди/лонжерони на ремаркето са разположени по-близо до надлъжната осева линия; )) По изчисления, направени от ФригоС, в SAF е приета и изпълнена специална поръчка за нестандартни мостове, система Intradisc, с пневматично окачване; )) Специално изчислени са и опорите за тях. С използването на тези специфични решения е осигурен страничен надвес, достатъчен за разполагането на хладилния агрегат изцяло под пода на ремаркето, до лонжерона. Поставен възможно най-високо над пътя, агрегатът е предпазен много по-добре, отколкото при често използваното компромисно решение в ремаркета с обичайно разположени лонжерони, където агрегатът се монтира под единия от тях. Хладилните агрегати на камиона и на ремаркето са с автономни дизелови двигатели, а при престой могат да работят и на трифазен ток (380 В). Използваните бордове са Dhollandia – производител, който e инвестирал в България в много сериозна база с части и в сервиз, който реагира бързо. А това е жизненоважно за продукт като бордовете, които всекидневно се използват многократно и са много натоварени – и като механична конструкция, и като хидравлика. Излезе ли бордът от строя, камионът и стоката в него стоят и чакат, докато не бъде поправен. И ако трябва да се чакат части от чужбина… Композицията в транспортно положение Какво е постигнато До максимум са използвани позволените размери и тегла на камиона и ремаркето. Конструкцията е изпълнена с висока точност, тъй като мястото при теглича и падащия борд, който излиза от надвеса на камиона, е крайно ограничено и елементите са разположени на милиметри един от друг. Бордът на камиона, използван като мост, допуска преминаване на транспалетна количка, чието тегло, заедно с товара, не надхвърля 2000 кг. И ремаркето, и камионът са сертифицирани за клас FRC, до -20°С. Камионът с допустима максимална маса 26 тона е с двукамерна надстройка: едната част осигурява температура до -20°С, другата – плюсови температури. Междинна преграда на релси дава възможност да се променя съотношението на обемите. Композицията е изпълнена така, че позволява обслужване на бордовете и затваряне на врати само от шофьора, а при задействана паркинг спирачка на ремаркето заключването на теглича става автоматично с бавно придвижване на камиона назад. Ремаркето може да работи и с друг камион, стига куплунгът (сцепното устройство) на камиона да е в такава позиция, че да остава достатъчно място за завиване. Предвидено е двете композиции да работят в България, както и между чужбина и страната. Сертификатите, които имат, им позволяват да работят навсякъде в Европа. Във ФригоС за много доволни от креативното сътрудничество със SAF, както и с WABCO, които пък са доставили спирачната система на ремаркето, системата, поддържаща нивото на ремаркето при промяна на товара, и са извършили съответните настройки. K инж. Радослав ГЕШОВ Последователност на прибирането на „моста“ между камиона и ремаркето февруари 2020