Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
2 years ago

Въпроси и отговори относно командироването на водачи

Въпроси и отговори относно командироването на водачи съгласно Директива (ЕС) 2020/1057 в контекста на превоза на стоки

Заключение: Водачът е извършил два двустранни превоза с две допълнителни дейности, всяка от които се състои в дейност по товарене и разтоварване (кръстосана търговия), по време на двустранния превоз на връщане. Първият двустранен превоз е извършен от Литва до Испания, без допълнителна дейност. Вторият (на връщане) двустранен превоз е извършен от Испания до Литва, с две освободени допълнителни дейности (т.е. превози по кръстосана търговия между ФРАНЦИЯ-БЕЛГИЯ и ГЕРМАНИЯ-ПОЛША, като и двата се състоят в допълнителна дейност по товарене и разтоварване). Водачът не е бил обект на правилата за командироване по време на цялото пътуване. 5. В случай на повече от една допълнителна дейност, извършена в контекста на двустранен превоз, коя от тези дейности е освободена и коя е предмет на правилата за командироване? Когато множество превози по кръстосана търговия се извършват в контекста на текущ двустранен превоз, първата дейност (в случай на правилото 1+1) или първите две дейности (в случай на правилото 0+2) са освободени от правилата за командироване. Следователно, когато превозвачът извършва трета допълнителна дейност (при сценарий 1+1 или в сценарий 0+2) или повече, такива допълнителни дейности вече не са освободени, поради което попадат в обхвата на правилата за командироване. Преводът е направен по поръчка и за сметка на Съюза на международните превозвачи. Разяснителните въпроси, касещи Директива (ЕС) 2020/1057 се отнасят за всички търговски дружества, членуващи в СМП. Разпространението и дистрибуцията извън рамките на съюза са забранени.

Сценарий 9: двустранен превоз с една освободена дейност по кръстосана търговия и една неосвободена дейност по кръстосана търговия Водач, нает от компания, установена в Литва (Литва), натоварва ½ камион със стоки във Вилнюс (Литва), които да бъдат доставени в Мадрид (Испания). Докато шофира до Мадрид, водачът спира във Варшава (Полша), за да натовари ½ камион с други стоки, за да ги достави до Берлин (Германия). След като разтоварва стоките от Варшава в Берлин, водачът натоварва ½ камион с друг вид стоки в Берлин (Германия) и ги разтоварва в Брюксел (Белгия). След това водачът продължава към Мадрид (Испания) и разтоварва натоварените във Вилнюс (Литва) стоки. Заключение: Водачът е извършил един двустранен превоз (от Литва до Испания) и две допълнителни дейности по товарене и разтоварване (превоз по кръстосана търговия) по време на този двустранен превоз. Първата допълнителна дейност по товарене на стоки в Полша и разтоварването им в Германия е освободена от правилата за командироване, докато втората допълнителна дейност по товарене на стоки в Германия и разтоварването им в Белгия попада в обхвата на правилата за командироване. Това се дължи на факта, че водачът вече е използвал възможността за една освободена допълнителна дейност по товарене и разтоварване. Ситуацията на командироване започва да се прилага с товаренето на стоки в Берлин (Германия) и приключва, когато тези стоки бъдат разтоварени в Брюксел (Белгия) – след това водачът възобновява двустранния превоз, освободен от правилата за командироване. Следователно водачът се счита за командирован в Германия от момента на товарене на стоката в Берлин и приключва, когато той/тя напусне територията на Германия. Тогава водачът се счита за командирован в Белгия от влизането си на територията на Белгия до разтоварването на стоките в Брюксел. След разтоварване на стоката в Брюксел, водачът възобновява двустранния превоз, който е освободен от правилата за командироване. Преводът е направен по поръчка и за сметка на Съюза на международните превозвачи. Разяснителните въпроси, касещи Директива (ЕС) 2020/1057 се отнасят за всички търговски дружества, членуващи в СМП. Разпространението и дистрибуцията извън рамките на съюза са забранени.