Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
2 years ago

Въпроси и отговори относно командироването на водачи

Въпроси и отговори относно командироването на водачи съгласно Директива (ЕС) 2020/1057 в контекста на превоза на стоки

3. Какво са

3. Какво са ограничени допълнителни дейности по товарене разтоварване и/или освободени от правилата за командироване? Водачът е освободен от правилата за командироване, когато в контекста на текущ двустранен превоз той/тя извършва и една дейност по „кръстосана търговия“ за товарене и/или разтоварване в държавата-членка или трета държава, която водачът пресича, при условие че водачът не товари стоки и не ги разтоварва в една и съща държава-членка. Това е възможно, например, когато водачът извършва двустранен превоз без пълен товар и за да използва максимално товароносимостта на превозното средство, водачът натоварва допълнителни стоки по пътя. Водачът може да извърши една освободена дейност по кръстосана търговия (т.е. допълнителна дейност по товарене и/или разтоварване) по време на двустранен превоз от държавата-членка на установяване до приемащата държава-членка. Когато два последователни двустранни превоза се извършват от и до държавата-членка на установяване, по време на всеки от двата превоза може да се извърши допълнителен освободен превоз по кръстосана търговия. Това е така нареченото правило 1+1. Преводът е направен по поръчка и за сметка на Съюза на международните превозвачи. Разяснителните въпроси, касещи Директива (ЕС) 2020/1057 се отнасят за всички търговски дружества, членуващи в СМП. Разпространението и дистрибуцията извън рамките на съюза са забранени.

Сценарий 6 : два двустранни превоза с два превоза по кръстосана търговия (1+1) Водач, нает от компания, установена в Литва (Литва), натоварва ½ камион със стоки във Вилнюс (Литва), за да бъдат доставени до Барселона (Испания). Водачът спира в Берлин (Германия) и товари останалата ½ камион с различни стоки. След това водачът отива в Брюксел (Белгия) и разтоварва стоките, натоварени в Берлин (Германия). След това водачът продължава пътуването и разтоварва в Барселона (Испания) стоките, които са били натоварени във Вилнюс (Литва). За двустранния превоз на връщане водачът натоварва пълен камион със стоки в Барселона (Испания). Водачът спира в Брюксел, за да разтовари ½ от стоката. След това водачът продължава към Вилнюс (Литва), за да разтовари останалата ½ от стоките. Заключение: Водачът е извършил два двустранни превоза с една допълнителна дейност по товарене и/или разтоварване (кръстосана търговия) по време на всеки двустранен превоз. Първият двустранен превоз е извършен от Литва до Испания, с една освободена допълнителна дейност (т.е. товаренето на стоки в Германия и разтоварването им в Белгия). Вторият (на връщане) двустранен превоз е извършен от Испания до Литва, също с една освободена допълнителна дейност (т.е. товаренето на стоки в Испания и разтоварването на част от тях в Белгия). Водачът не е бил обект на правилата за командироване през цялото пътуване. Трябва да се отбележи, че една единствена освободена допълнителна дейност може да включва: Преводът е направен по поръчка и за сметка на Съюза на международните превозвачи. Разяснителните въпроси, касещи Директива (ЕС) 2020/1057 се отнасят за всички търговски дружества, членуващи в СМП. Разпространението и дистрибуцията извън рамките на съюза са забранени.