Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
2 years ago

Въпроси и отговори относно командироването на водачи

Въпроси и отговори относно командироването на водачи съгласно Директива (ЕС) 2020/1057 в контекста на превоза на стоки

Заключение: Водачът е извършил два отделни двустранни превоза и един превоз по кръстосана търговия. Първият двустранен превоз е започнал в Португалия (държаватачленка на установяване) с товарене на стоки и е завършил във Франция с разтоварването на тези стоки. Вторият двустранен превоз е извършен от товаренето на стоките в Германия до разтоварването им в Португалия (държавата-членка на установяване). По време на двата двустранни превоза водачът не е бил обект на правилата за командироване. Превозът с товаренето на стоки във Франция и разтоварването им в Германия е бил превоз по кръстосана търговия, който не е бил свързан с нито един от двата двустранни превоза. Следователно водачът започва да бъде командирован във Франция след края на двустранния превоз, когато той/тя започне да шофира до точката на товарене, за да натовари стоките, които трябва да бъдат превозени в контекста на кръстосана търговска операция. Командироването във Франция приключва, когато водачът напусне френската територия. Тогава водачът се счита за командирован в Германия от влизането му на територията на Германия до разтоварването на стоките в тази държава-членка. Сценарий 5 : превоз по кръстосана търговия между двустранен превоз и пътуване без товар Водач, нает от компания, установена в Португалия (Португалия), натоварва камион пълен със стоки в Лисабон (Португалия) и шофира до Берлин (Германия), където тези стоки се разтоварват. В Берлин (Германия) водачът натоварва пълен камион с други стоки и ги разтоварва в Мадрид (Испания). След това водачът шофира без Преводът е направен по поръчка и за сметка на Съюза на международните превозвачи. Разяснителните въпроси, касещи Директива (ЕС) 2020/1057 се отнасят за всички търговски дружества, членуващи в СМП. Разпространението и дистрибуцията извън рамките на съюза са забранени.

товар от Мадрид (Испания) обратно към неговата/нейната държава-членка на установяване (Португалия). Заключение: Водачът е извършил един двустранен превоз от Португалия до Германия, един превоз по кръстосана търговия от Германия до Испания и едно връщане без товар от Испания обратно до Португалия. Водачът започва да бъде командирован в Германия след края на двустранния превоз, когато той/тя започва да шофира до точката на товарене, за да натовари стоките, които ще бъдат превозени в контекста на кръстосана търговска операция от Германия до Испания. Командироването в Германия приключва, когато водачът напусне територията на Германия. Тогава водачът се счита за командирован в Испания от момента на влизане в територията на Испания, докато стоките, донесени от Германия в рамките на превоз по кръстосана търговия, не бъдат разтоварени и водачът завърши превоза по кръстосана търговия. Обратното пътуване без товар през територията на Испания не се счита за командироване. Водачът не се счита за командирован във Франция, през която той/тя преминава транзитно по време на двустранното пътуване от Португалия до Германия и по време на превоза за кръстосана търговия от Германия до Испания. Преводът е направен по поръчка и за сметка на Съюза на международните превозвачи. Разяснителните въпроси, касещи Директива (ЕС) 2020/1057 се отнасят за всички търговски дружества, членуващи в СМП. Разпространението и дистрибуцията извън рамките на съюза са забранени.