Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля имайте предвид, че излизащите
през 2022 г. издания ще са достъпни само за абонати!

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
2 years ago

Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката

  • Text
  • Forwarding
  • Transport
  • Sofia
  • Discordia
  • Warehousing
  • Bulgaria
  • Solutions
  • Gefco
  • Teams
  • Managers
  • Models
  • Logistics
Книгата представя обединеното творчество, родено и развивано от мениджърските екипи на компаниите от секторите Транспорт, Спедиция и Логистика в България. В нея са включени визионери, хора, които работят дръзко, ръководители и екипи, които извършват иновационни дейности, разработват и утвърждават нови решения и стандарти. Изданието се изявават мениджъри и професионалисти от следните области: транспорт, спедиция, 3PL доставчици, куриери, мениджъри на индустриални зони и логистични бази.

Business Models •

Business Models • Managers • Teams РАЗРАСТВАНЕТО НА БИЗНЕСА СВЪРЗВА НАШИТЕ ПРОЕКТИ ГЕРАСИМ МИХАЙЛОВ, УПРАВИТЕЛ НА ТРАНСКАПИТАЛ «В логистичния център на Ботевградско шосе имаме 150 декара земя и около 65 хил. кв.м разгъната площ.» – Г-н Михайлов, тази година Транскапитал навършва 25 години. Каква е тайната на успешното є развитие? Какви са изминатите стъпки? Откъде тръгнахте и къде сте днес? – Да започна от днес. На този етап завършваме склад номер 6 и до края на годината ще започнем строежа на склад номер 7. Де факто по повод 25-ата ни годишнина ще изпълним програмата максимум – ще завършим изцяло логистичния ни център на Ботевградско шосе, който е на обща площ 150 дка. Транскапитал е създадена през 1994 г. През всичките тези години вървим устойчиво нагоре с различни темпове. Първоначално фирмата е създадена като транспортна, обслужваща търговската ни компания Фортуна. По това време пазарът е благоприятен за развитие на транспортния бизнес и в следващите години паркът стига до 100 камиона. През 2000 г. тръгва в посока развитие на логистичния бизнес. Деветнадесет години по-късно стигаме РЗП 65 000 кви 150 дка площ на логистичния център. – Кои са били през годините стратегическите мениджърски решения, които осигуряват успешното развитие на Транскапитал? Има ли повратен момент в развитието на фирмата? – Повратна точка в развитието на фирмата е 2000 г., когато е взето решението за развиване на логистичния бизнес. Закупува се имот на стратегическа локация и започва изграждането на първата складова база. Следващите 10-ина години изкупуваме земята около нас и изграждаме още няколко логистични/складови бази. Строим модерни складове с концепция за универсално използване, което ни позволява да приютим широк спектър клиенти. Строежът на всеки нов склад е стъпка по пътя. Но през годините не се е случвало да се вземат някакви ключови решения за промяна на концепцията или за смяна или изместване на фокуса ни. Просто от самото начало идентифицирахме добре своя бизнес и клиентите. Преди няколко години преструктурирахме бизнеса на Транскапитал, който се развиваше в три отделни направления, като всяко се отдели в самостоятелно юридическо лице. Логистиката и складовете останаха в Транскапитал, а транспортната и хотелската дейност са в нови фирми. 74 the best business models in transport and logistics съдържание

Бизнес модели • Мениджъри • Екипи – Какво свързва всички проекти, които развивате? Кой е проектът, с който се гордеете най-много? – Най-много се гордея с разрастването на бизнеса и точно това е, което свързва всичките ни проекти. Когато съзрем, че има потенциал за развитие, просто правим поредната инвестиция, вдигаме сградата, пълним я и продължаваме със следващата. Смятаме, че на тази локация, на която сме, на практика няма вариант, при който складовете ни да останат празни, защото всеки търговец иска да е близо до пазара. Смея да твърдя, че в София сме най-големите. Към днешна дата тук, в логистичния център на Ботевградско шосе, имаме 150 декара земя и около 65 хил. кв.м разгъната площ. Това включва не само складовете, но и двете административни сгради. До 2 години ще подготвим още 20 хил. кв.м на Околовръстното шосе на София и тогава на практика ще управляваме 85 хил. кв.м разгъната площ. – Проектът на Околовръстното шосе е относително нов. Какво ще включва той? – Миналата година закупихме на доста добра цена 55 дка площ на Южната дъга на Околовръстното шосе на София. Всъщност на терена вече има изградени две сгради, но те са на 10 – 12 години. Построени са нелошо, но не са проектирани достатъчно добре, за да бъдат ефективни и многофункционални, така както ние строим складовете си. На практика с тази инвестиция купихме възможността за развитие. – Как бихте дефинирали понятието многофункционален склад? – Под многофункционален склад разбирам удобен и подходящ за различни типове клиенти – търговски фирми, вносители, дистрибутори на най-общо казано всякакви видове продукти: хранителни и нехранителни. Например на базата на опита си сме преценили, че най-удобни са пътеки от 3 м между стелажите и 6 нива на складиране на височина. Така коефициентът ни палет към квадратен метър е 2 и може да се използват ричтраци, а не по-скъпите тристранно обработващи машини за тесните коридори. За да сме гъвкави, гледаме на всеки коридор да имаме по една врата отпред и рампа, независимо дали се използва, или не. За да може в крайна сметка, ако днес работим палетен бизнес в голямото хале, утре да можем да се изнесем и да го разделим на няколко наематели. Вдигаме по една мрежа или съответно стена, за да можем и да климатизираме за лекарства и шоколади, без да имаме много голям разход на енергия. Де факто почти на всяка пътека можем да направим отделни складове. Това разбираме под универсалност. «Когато съзрем, че има потенциал за развитие, ние просто правим поредната инвестиция, вдигаме сградата, пълним я и продължаваме със следващата.» • 25 години • 150 декара • 7 склада съдържание най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката 75