Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката

  • Text
  • Forwarding
  • Transport
  • Sofia
  • Discordia
  • Warehousing
  • Bulgaria
  • Solutions
  • Gefco
  • Teams
  • Managers
  • Models
  • Logistics
Книгата представя обединеното творчество, родено и развивано от мениджърските екипи на компаниите от секторите Транспорт, Спедиция и Логистика в България. В нея са включени визионери, хора, които работят дръзко, ръководители и екипи, които извършват иновационни дейности, разработват и утвърждават нови решения и стандарти. Изданието се изявават мениджъри и професионалисти от следните области: транспорт, спедиция, 3PL доставчици, куриери, мениджъри на индустриални зони и логистични бази.

Business Models •

Business Models • Managers • Teams С ПОСТОЯНСТВО И ЦЕННОСТИ СТИГАМЕ ДО СВЕТОВНИТЕ ПАЗАРИ ВЕСЕЛИН СТОЯНОВ, УПРАВИТЕЛ НА ТРАНСПРЕС ООД «Още преди няколко години осъзнахме, че посоката, в която се развива светът, е дигитализацията.» – Г-н Стоянов, инвестирате в превозни средства, бази, офиси. Какво ускорява растежа на Транспрес? – Нашето постоянство и ценности. От самото начало работим последователно в четири направления – грижа за екипа и развитието му, високо качество на обслужването на клиентите, развитие на продуктите и внедряване на иновации. Градим екип, който да работи за постигане на общите цели. Непрекъснато внедряваме подобрения както за административната ни част, така и за всичките си шофьори. От началото на 2019 г. сме в нова сграда, в чието изграждане се включи голяма част от екипа. Поддържаме един от най-новите тежкотоварни автопаркове в страната със средна възраст на камионите ни от 1,5 години. Всичко това е с цел хората да се чувстват сигурни зад волана и добре зад бюрата. – Каква стойност добавя за клиентите партньорството между Транспрес и Dachser? – Партньорството ни с Dachser ни прави част от единна и стандартизирана мрежа и ни осигурява връзка с цяла Европа чрез повече от 430 локации. В ерата на интернет търговията и възможността хората да достигат до всички точки на света ние предоставяме наистина уникална възможност. Всеки производител да може да представи стоката си чрез нас, на който пазар реши – чрез European Network, с която работим, и продукта ни Entargo за групажни пратки. 62 the best business models in transport and logistics съдържание

Бизнес модели • Мениджъри • Екипи – Кой от проектите на Транспрес е най-иновативен? – От началото на 2019 г. клиентите ни вече използват активно подновения и усъвършенстван виртуален Клиентски кабинет. Това е личното пространство на всеки наш клиент, в което се намира всичко необходимо, свързано с неговите пратки – от подаването на заявката, през нейното проследяване, до изтеглянето на всички необходими справки и фактури, както и още много функционалности, които да улесняват работния процес. Разработването беше изцяло клиентски ориентирано, като наблегнахме на широкия диапазон от възможности, както и изключително потребителски ориентирания интерфейс – изчистен и лесен за навигиране. На практика клиентите ни имат достъп до цялата информация, която им е нужна, и то само с няколко клика. «Зеленото не е само цвят за нас, той символизира една от основните ни корпоративни ценности – опазването на околната среда. Всичко, което ни заобикаля, оказва пряко въздействие върху качеството ни на живот, а от там – на ефективността на работата ни.» Освен това вече сме в процес на партньорство с Трансметрикс – българска компания, занимаваща се с разработването на алгоритми за изкуствен интелект, извличане и анализ на големи бази данни, прогнозиране и компютърна оптимизация. С тях имплементираме софтуерно решение, свързано с по-доброто планиране и капацитиране на транспортните средства и оптимизиране на цялостния процес, свързан с превозването на пратките. Очакванията ни са за чувствително редуциране на разходите и повишаване на ефективността. – При Вас всичко е зелено – сградите, камионите, екипното облекло. Какво послание отправяте с този цвят? – Зеленото не е само цвят за нас, той символизира една от основните ни корпоративни ценности – опазването на околната среда. Всичко, което ни заобикаля, оказва пряко въздействие върху качеството ни на живот, а от там – на ефективността на работата ни. Затова се опитваме да оставяме колкото е възможно по-малък въглероден отпечатък, да използваме безхартиена логистика и биоразградими опаковки за куриерските пратки. Както споменах, вече сме в нова сграда, която също е проектирана с много мисъл към пестенето и ефективното използване на природните ресурси. Отоплението и охлаждането са от най-висок клас, офисите са така разположени, че да пропускат достатъчно естествена светлина, и дори водата е пречистена, за да ограничим пластмасовите отпадъци. – Транспрес е един от най-успешните транспортно-логистични модели у нас. Коя е обединителната сила в него? – Интелигентната логистика. А това е съвкупността от всичко, изброено дотук – обслужване и продукт, последно поколение автопарк, внедряване на най-новите технологии, които да подобряват ефективността и работата ни, но най-вече основният двигател – това са хората. В екипа ни има колеги, които са в компанията почти от самото начало – вече повече от 20 години, и се чувствам изключително горд с това, че печелим доверието не само на клиентите, но и на хората, които стават част от семейството на Транспрес. Освен това споделяме и единен заряд и стремеж към развитие, да бъдем по-добри от вчера. Затова и всичко ново, полезно и интересно винаги е било в нашия кръгозор. Така например още в средата на 90-те години на миналия век бяхме едни от първите, които оборудвахме шофьорите си с мобилни телефони. Двадесет и шест години не спираме да търсим и прилагаме иновации. Това ни помага да бъдем една от най-успешните логистични компании у нас. – Как организирате и мотивирате екипа си? – Осигуряваме максимално качество на работната среда. Държим всеки да работи с най-съвременните продукти и техника, за да се чувства добре на работното си място. Приятелската атмосфера е водеща в офиса ни и подбираме хора, които лесно биха се вписали в тази среда. В работата ни доверието е много важно и се стараем всеки да усеща, че може да бъде открит и отборно да се решават проблемите. Изградили сме система на работа, ориентирана към целите. Всеки получава своите и заплащането му е обвързано с тези цели, тоест то е справедливо и отчита цялата свършена работа. – Кое Ваше мениджърско решение Ви дава сили? – Още преди няколко години осъзнахме, че посоката, в която се развива светът, е дигитализацията. Още тогава преценихме, че за да бъдем конкурентоспособни и да поддържаме лидерските си позиции, трябва непрекъснато да прилагаме тези технологии така, че да улесняват работата ни, да я подобряват и по този начин да спазваме слогана на нашата компания – интелигентна логистика. Така че дигитализацията на отношенията с клиентите със сигурност е решението, което ни показва, че се движим в правилната посока. съдържание най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката 63