Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката

  • Text
  • Forwarding
  • Transport
  • Sofia
  • Discordia
  • Warehousing
  • Bulgaria
  • Solutions
  • Gefco
  • Teams
  • Managers
  • Models
  • Logistics
Книгата представя обединеното творчество, родено и развивано от мениджърските екипи на компаниите от секторите Транспорт, Спедиция и Логистика в България. В нея са включени визионери, хора, които работят дръзко, ръководители и екипи, които извършват иновационни дейности, разработват и утвърждават нови решения и стандарти. Изданието се изявават мениджъри и професионалисти от следните области: транспорт, спедиция, 3PL доставчици, куриери, мениджъри на индустриални зони и логистични бази.

Business Models •

Business Models • Managers • Teams ЧОВЕШКАТА КРЕАТИВНОСТ Е ВЪРХОВНА И НЕОГРАНИЧЕНА НИКОЛАЙ БОЖИЛОВ, ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СЪВЕТА НА ДИРЕКТОРИТЕ НА ЮНИМАСТЪРС ЛОДЖИСТИКС «Само изкуственият интелект може да свързва и управлява едновременно множество транспортни и логистични системи, избирайки най-ефективните варианти в рамките на милисекунди…» самообслужване, гишета за стоки и документи, ползвайки предпочитани от клиента способи и приложения за оповестяване и кореспонденция. Идеята е всичко да се случва на едно място, за да пестим времето на всички. – Г-н Божилов, влизайки в сайта на Юнимастърс, първото, което човек вижда, е: „С нас се работи лесно“. Какво в транспортно-логистичния бранш означава това? – Бързо, интуитивно и напълно прозрачно. Нашият стремеж е да предлагаме „логистиката като услуга“, включваща комплексно обслужване, с пълна аналитичност и проследяване на операциите и резултатите. Този подход наложи да направим трансформация в обслужването на нашите клиенти, които трябва да получат това, което най-много желаят, чрез синхронизация на действията на различните организационни звена, технологиите и данните – контактни и клиентски центрове, портали за – А какво сте закодирали в другото послание на сайта: „Ние сме Юнимастърс“? – Винаги сме се стремили да се отличаваме с нашата вътрешна убеденост, че в индустрията ни няма невъзможни неща. Поемали сме рисковете да инвестираме в логистична инфраструктура и технологии в най-неблагоприятните според анализаторите моментиикономически и финансови кризи, мрачни прогнози за бъдещето и катастрофични сценарии. Поемаме договори с клаузи за „бонус-малус“, защото сме убедени в способностите на нашите специалисти. Ние се вдъхновяваме от невероятните възможности на Индустрия 4.0 за пълна промяна в дизайна и изпълнението на веригите и мрежите за доставка и постоянно изучаваме новостите, с които можем да посрещнем и надхвърлим очакванията на настоящите ни и бъдещи клиенти. Затова с посланието „Ние сме Юнимастърс“ показваме вярата си, че за нас няма прегради в обслужването и на най-взискателните клиенти. – С какви стратегии и тактики поддържате новаторския огън в екипа си? Какво им напомняте често? – Креативността и иновативността са най-важните качества на всеки съвременен човек с критично мислене. За да сме в крак с напредъка, изучаваме стратегиите на най-добрите в света, пренасяме идеи и положителен опит и от други индустрии. В нашата „иновационна 36 the best business models in transport and logistics съдържание

Бизнес модели • Мениджъри • Екипи «С посланието „Ние сме Юнимастърс“ показваме вярата си, че за нас няма прегради в обслужването и на най-взискателните клиенти.» лаборатория“, както наричаме съвкупността от различните проектни екипи, които работят по дигитализацията на процесите и експериментират с нови технологии и решения, се водят страстни дискусии кои технически решения да внедрим по-напред. Постоянно повтарям, че човешката креативност е върховна и неограничена, като единствено тя може да сътвори и управлява найинтелигентните системи. – Навлязохте в 30-годишнината на компанията. Пред кой от проектите в нейната бизнес история бихте поставили № 1 и защо? – Преминали сме през хиляди проекти и предизвикателства. Всеки един от тях ни е научил на нови неща, поставял е знанията и уменията ни на множество изпитания. Винаги сме били пионери в бизнеса – първата линейна агенция в страната, първият IATA агент, първите сертифицирани в бранша по ISO 27000 и 28000. Бяхме едни от първите в Европа, които експериментираха с „облачни решения“ и внедриха CargoWise, Freightos, Bringg, Shippeo и друг авангарден софтуер за управление на транспортния и логистичния бизнес. Вече сме на етап, в който сме опитали най-добрите технологични решения и сме осмислили добре нуждите на нашите клиенти. Затова сега работим по нова ИТ архитектура и нови приложения, които да отразят промените в индустрията за пълна видимост и прозрачност. Мисля, че проект № 1 тепърва предстои. – С Ship-e-Motion казахте „здравей“ на дигиталните доставки. С какво те променят веригата на доставки? – Решихме да предложим дигитално решение въпреки преобладаващия в спедицията „аналогов“ пазар. Това бе рисково, но добре осъзнато решение. Едно е да използваш цифровите технологии за „пренаписване“ на процесите по нов начин, търсейки с това оперативно „съвършенство“, съвсем друго е да излезеш с изцяло нов бизнес модел, където самообслужването е 100% през портал или мобилно приложение, което си е чиста иновация, рушаща традиционните възприятия и схеми. Цифровите технологии са само предпоставка и за двата подхода, но при „пренаписването“ има много субективизъм и неволно прилагане на стари правила и опит, като „оптимизации“, казуси и неадекватни измерители, които провалят внедряването на изцяло новия модел. Възприемането на правилата на дигиталната ера създава неудобства и съпротива на всички организационни нива поради нуждата от светкавична реакция, разпределена отговорност и прозрачна централизирана отчетност. Но пък е силен катализатор за промяна на мисленето и осъзнаването на новите възможности от клиенти и служители. – Като визионер коя според Вас е най-важната технология, която може да направи революция във веригата на доставки? – Когнитивните технологии, т.е. изкуственият интелект (ИИ), разбира се. Само той може да свързва и управлява едновременно в синхрон множество транспортни и логистични системи, избирайки най-ефективните варианти в рамките на милисекунди… Затова най-търсените специалисти в целия свят днес са инженерите по машинно обучение и научните работници по проектиране и обработка на „големи данни“. Вече може да ги срещнете в стартъпите и прогресивните логистични компании, които мислят за бъдещето. – Всяко десетилетие има своите предизвикателства. Какво от десетилетието 2010 – 2020 Ви очарова и какво Ви разочарова? – Очарова ме отвореният софтуерен код и огромните възможности на API-интеграцията; колективните ресурси за crowdsourcing на интелигентни дигитални решения с мащабност за експоненциален растеж; юберизацията на транспорта; телемедицината. Разочарован съм от пропастта между технологичното развитие и примитивното държавно и административно управление в България, на което липсват стратегическа визия и перспектива. – Каква прогноза бихте направили за промените във веригата на доставки в десетилетието 2020 – 2030? – Промените ще са „космически“. Експлозивният растеж на обема на данните в „периферията“ в резултат на ускореното внедряване на интернет на нещата и нанотехнологиите ще наложи постоянен анализ на параметрите на логистичните мрежи с помощта на множество свързани „умове“ от изкуствен интелект, които ще синхронизират и управляват автоматично отклоненията. Дори периферните устройства ще имат гигантската мощ на квантовите процесори, за да могат да обслужват приложенията с виртуална и добавена реалност, автономните превозни средства, дроновете и роботите, проигравайки динамично десетки и стотици варианти за оптимални доставки. Днес само единият от двата „мозъка“ на автомобила „Тесла“ извършва 36 трилиона операции в секунда… През 2020 г. един автомобил с автономно управление ще генерира 4000 гигабайта данни на ден чрез 5G свързаност, докато средната „консумация“ на данни на човека ще е едва 1,5 гигабайта. A за 2030 г. – колко данни през 6G, 7G или 8G, никой още не може да каже… Но едно нещо е ясно още отсега: стандартните градски доставки ще са в рамките на не повече от час… съдържание най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката 37