Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
КАМИОНИ 8 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 8 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
2 weeks ago

ЛОГИСТИКА 8 / 2020

  • Text
  • Logistics
  • Freight
  • Distribution
  • Transport
  • Chain
  • Forwarding
  • Warehousing
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...

48 КОЛИ ЗА

48 КОЛИ ЗА РАБОТА Електрическите Vivaro-e и Zafira-e Новите електрически ванове на Opel – Vivaro-e и Zafira-e, бяха представени с тестове в дома на немския производител в Рюселсхайм. Премиерата бе съпътствана от пътни тестове специално за членовете на международното жури Ван на годината, сред които бе и редактор от списание КАМИОНИ. С едно от първите международни събития след избухването на коронакризата в Европа Opel демонстрира първите изцяло електрически автомобили в лекотоварната си гама. Това са средният ван Vivaro-e и пътническата му версия, която се нарича Zafira-e Life. Пренастройване на гамата Запознатите с марката знаят, че досега в портфолиото на Opel моделът Zafira бе пътнически ван, част от гамата леки автомобили на немския производител. Докато предишните поколения на Vivaro бяха разработени в сътрудничество с Renault и споделяха платформа с модела Trafic на френската марка. След като Opel стана част от семейството на Groupe PSA, може би нямаше нищо по-естествено от това лекотоварната гама на марката да се възползва от огромния опит, натрупан от Peugeot и Citroen в лекотоварния сегмент. Така вече Vivaro и Zafira са на модулните платформи, които се използват от PSA при братовчедите Expert, Traveller, Jumpy и Spacetourer, чиято електрификация също е в ход. В Рюселсхайм Opel представи първите в историята си напълно електрически лекотоварни автомобили, а тестовете, последвали презентацията, показаха, че наистина инженерите и конструкторите са свършили превъзходно работата си и представените автомобили могат да претендират, че са едно от най-добрите постижения в бранша. Vivaro-e… OpelVivaro-e може да се поръчва от юли 2020 г. Предлага се като фургон, удължена екипажна кабина и пътнически ван. Наличен е с две колесни бази и в три дължини – 4,60 м, 4,95 м и 5,30 м, и е с височина 1,90 м, съобразена с изискванията на подземните паркинги. Тестваният от КАМИОНИ Vivaro-e с две плъзгащи се сензорно контролирани странични врати и една двукрила задна врата на фургона Бързото зареждане на батериите до 80% става за около 30 минути 48 8 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

КОЛИ ЗА РАБОТА 49 Vivaro-e е оборудван с мултимедия, осигуряваща свързаност по всяко време Товарната дължина при фургона е 3,23 м, 3,58 м и 3,93 м, а товарното пространство – 4,6 куб.м, 5,8 куб.м и 6,6 куб.м. Полезният товар е до 1275 кг при капацитет на теглене до 1000 кг. Vivaro-e е оборудван с мултимедия, осигуряваща свързаност по всяко време, сензорно контролирани странични плъзгащи се врати на фургона и всички познати системи за сигурност. На разположение на водача са инфотеймънт система, съвместима с Apple CarPlay и Android Auto, активен спирачен асистент, асистент за обекти в сляпата зона, асистент за поддържане лентата на движение, цветен холограмен дисплей с навигация и засичане на пътните знаци, сензори за препятствия на предната и задната броня, камера за заден ход, предаваща 180-градусово изображение към огледалото за обратно виждане или 7-инчовия сензорен дисплей на централната конзола, птичи поглед върху автомобила при маневри. Услугата OpelConnect включва навигация в реално време с информация за трафика, директна връзка с пътна помощ, червен бутон за помощ, аварийно повикване на помощ при задействане на тензодатчиците на седалките или въздушните възглавници. Електродвигателят е с мощност 100 кВт (136 к.с.) и максимален въртящ момент от 260 Нм, наличен още при ниски обороти. Силовият агрегат е разположен над предния мост и задвижва предните колела. Opel предлага два варианта на литиево-йонната батерия. По-мощната е с капацитет 75 кВтч, а по-малката – с 50 кВтч, но е с около 150 кг по-лека. Пробегът с едно зареждане, изчислен по цикъла WLTP1, е съответно 330 км или 230 км. И в двата случая батериите, които се състоят от 27 или 18 модула, са монтирани под шасито, между двата моста. По този начин не се нарушава товарният обем, а центърът на тежестта на автомобила се понижава, което, както пролича при тестовете, го прави изключително стабилен на пътя. Бързото зареждане на батериите до 80% става за около 30 минути (при 50 кВтч) и 45 (при 75 кВтч) при използване на правотокови обществени зарядни станции с мощност 100 кВт. Стандартният конектор за зареждане е на предния ляв калник. На практика с предлаганото от Opel бордово зарядно устройство автомобилът е пригоден за зареждане навсякъде – на обществени станции, у дома, в гаража. Изискването е наличието на трифазен ток с мощност 11 кВт или монофазен ток с мощност 7,4 кВт. Гаранцията на батериите е 8 години или 160 000 км. Използването на спирачната система и отнемането на газта рекуперират енергия обратно в батерията. Динамиката на автомобила и степента на рекуперация зависят от режима на движение, избран от водача – Normal, Eco или Power. Vivaro-e е пъргав, динамичен, като ходът е плавен, а возията мека въпреки празния фургон. Уредите на приборния панел са ясни и четливи, а уредите за управление са разположени интуитивно и са лесни за достъп. Видимостта навън е добра, седалката е удобна, с множество регулировки. В Германия се предлага на цени от 35 650 евро без ДДС, но с бонуси от правителството заради нулевите емисии, които достигат до 9000 евро за закупен ван. ...и Zafira-e Life Силовата линия, оборудването, колесните бази, габаритите, предлаганите дължини и показателите при новия електрически пътнически ван Zafira-e Life са абсолютно идентични с тези при лекотоварния близнак. Както показва добавката Life в името на модела, за разлика от пътническата версия на Vivaro-e това е мултифункционален пътнически ван, ориентиран към бизнеса и свободното време. Той може да се ползва както за бизнес пътувания и комфортни совалкови превози, така и за семейни развлечения и почивки. Всъщност една от причините новата Zafira да смени облика си е това, че през последните години се наблюдава над 60 на сто спад при търсенето на леки автомобили тип семеен ван (MPV) за сметка на около 50 на сто увеличение в продажбите на комфортни пътнически ванове от средния клас, обясняват от Opel. И затова анонсират, че пускат на пазара „електрическа ложа на колела“. Цените за Германия при Zafira-e Life започват от 53 800 евро, като с наличните бонуси за клиентите падат до 45 825 евро, а поръчки се приемат от септември 2020 г. Зад определението „електрическа ложа на колела“ се крият много комфорт, удобства, екстри и гъвкавост – електрически плъзгащи се врати на салона за пътниците, подвижни кожени седалки, панорамен покрив… Моделът се предлага отново с две колесни бази и в три дължини, с 6, 7, 8 или 9 седящи места. Дори при най-късата версия сгъването на третия ред седалки увеличава капацитета на багажника до 1500 литра, а свалянето му, което е лесно – до 3397 литра. При версиите с дълго междуосие се предлага луксозната тапицерия Lounge, предните седалки са с функция масаж и отопление. Ако е избран салон с четири седалки, те са подвижни. Лъчезар АПОСТОЛОВ Рюселсхайм – София СЪДЪРЖАНИЕ 8• 2020 49