Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
КАМИОНИ 8 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 8 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
2 weeks ago

ЛОГИСТИКА 8 / 2020

  • Text
  • Logistics
  • Freight
  • Distribution
  • Transport
  • Chain
  • Forwarding
  • Warehousing
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...

40 ТРАНСПОРТ

40 ТРАНСПОРТ Бързи доставки под земята Във Великобритания ще транспортират стоки през подземни тръби Вдъхновен от Hyperloop и с визия за зeлени градове, британският стартъп Magway е разработил технология с подземни капсули, чрез която ще могат да се доставят стоки през малки тунели. Съоснователят и търговски директор на британската фирма Фил Дейвис разказва пред списание ЛОГИСТИКА за концепцията на компанията и как според него ще изглеждат бъдещите доставки на стоки. Докато през последните години електронната търговия се развива с бързи темпове, редица компании се опитват да разработят различни стратегии и технологии при транспортирането на стоки, които да са по-ефективни, бързи и екологични, така че да отговорят на нарастващите изисквания на потребителите. Една от тях е британската компания Magway. Тя е разработила иновативна технология с капсули, движещи се през тръби и транспортиращи стоки под земята. С тази концепция екипът на младата фирма възнамерява да революционизира сектора на онлайн доставките, предлагайки по-бърза и екологична алтернатива на традиционния превоз на стоки от складовете до локацията за получаване. Двамата основатели на компанията – Фил Дейвис и Рупърт Круз, се срещат преди около 7 години в рамките на програма за предприемачи, ръководена от бизнес училището Said Business School и инвестиционната банка Goldman Sachs. „В разговор с Рупърт му споменах как бях поръчал три еднакви артикула едновременно от голям онлайн търговец и всеки бе доставен отделно с три различни автомобила. Тогава си казахме, че трябва да има подобър и по-екологичен начин. Така се формира идеята Magway“, разказва Фил Дейвис. През 2017 г. двамата мениджъри учредяват фирмата. Оттогава стартиращата компания е спечелила безвъзмездно финансиране в рамките на 1,5 млн. паунда, включително 650 000 паунда от агенцията за иновации в Обединеното кралство Innovate UK. Подземни капсули Фил Дейвис описва Magway като революционна система за доставка, насочена към сектора на електронната търговия, която ще допринесе за подобряването на качеството на въздуха във Великобритания и ще намали задръстванията чрез по-малкия брой микробуси по магистралите и градските зони. Иновативният проект е демонстриран в различни страни от Европа, Северна Америка, Азия и Близкия изток 40 8 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ТРАНСПОРТ 41 ВИЗИТНА КАРТИЧКА Фил Дейвис е съосновател и търговски директор на британския стартъп Magway. Той има над 25 години опит в сектора на търговията на дребно и технологиите. Работил е с множество глобални ритейлъри. Преди Magway основно работата му се е фокусирала върху две направления – бизнес развитие и обратна логистика. Двамата мениджъри са привърженици на концепцията за Hyperloop и разработената от тях технология много наподобява на проекта на бизнес магната Илон Мъск за подземен свръхбърз влак, но има и редица разлики. Например на Hyperloop са му необходими масивни тунели под земята, докато технологията на британския стартъп се нуждае от тръби с максимален диаметър 1 метър. Другата съществена разлика е, че британската компания се фокусира изцяло върху доставката на по-малки колети и изключва пътническите превози. Също така не е необходим вакуум, както при проекта за Hyperloop. Оптималната скорост на вагонетките е 54 км/час. Те могат да се движат една след друга на определен интервал от време. Капсулите не се нуждаят от изкопаеми горива или батерии при захранването. „Използвайки магнитни двигатели, ще доставяме колети по-безопасно, сигурно, надеждно и бързо. Тези фактори водят до значително намаляване на общите разходи и улесняват разгръщането на технологията в мащаб“, казва Фил Дейвис. Тръбопроводни мрежи Извършват се демонстрации на технологията в тестовата база на компанията в Северен Лондон Тръбите, които ще се използват от Magway, наподобяват на тези за газ и петрол. Тръбопроводните мрежи могат да бъдат изградени покрай комуникациите, разположени в градските зони. Възможно е да се използват и наземни тръбопроводни мрежи, т.е. системата може да работи над или под земята, както и в комбинация. Изграждането на инфраструктурата няма да е евтино, а строителството ще отнеме доста време. Мрежа от тръбопроводи с дължина 850 км (528 мили) би могла да бъде изградена за 20 – 25 години. Компанията планира и да използва комбинирани маршрути. По-дългите – до 100 км, ще се са част от съществуващата инфраструктура, включително магистрали, основни пътища, железопътни линии и канали. „След пускането на цялата система в британската столица ще могат да се транспортират близо 600 млн. пратки годишно. Веднъж инсталиран, Magway значително ще намали оперативните разходи за транспорт и доставки с повече от 70%. На традиционните транспортни средства сега са им необходими от 3 до 7 часа да доставят стоки от летището до даден склад, а с Magway доставката би могла да се извърши за няколко минути“, казва мениджърът и допълва, че внедряването на системата ще помогне на Обединеното кралство в стратегията му за намаляване на вредните емисии от въглероден диоксид. Magway е напълно затворена, автономна система. Според мениджъра би било изключително трудно, особено при тръбна система, да се получи достъп до стоките. В допълнение е включен обширен мониторинг на системата, който позволява да се наблюдава дали има външни намеси. „Способността на Magway да превозва стоки безопасно и сигурно предизвика значителен интерес от летищата и пристанищата“, казва Фил Дейвис и допълва, че се планира първите линии за доставка да бъдат изградени именно към летищата. Реална технология или фантастика Получаването на достъп и права за извършването на тестове на терен са едни от най-големите предизвикателства за екипа. Другото предизвикателство, пред което е изправена младата компания, е убеждаването на хората, че всъщност тази технология не е научна фантастика. „Това е една от основните причини, поради които насърчаваме хората да посещават нашата тестова база, за да могат да видят Magway в действие“, отбелязва мениджърът. Извършват се демонстрации на технологията в тестовата база на компанията в Северен Лондон. Иновативният проект е демонстриран в различни държави от Европа, Северна Америка, Азия и Близкия изток. Гена ЦВЕТАНОВА СЪДЪРЖАНИЕ 8• 2020 41