Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
КАМИОНИ 8 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 8 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
2 weeks ago

ЛОГИСТИКА 8 / 2020

  • Text
  • Logistics
  • Freight
  • Distribution
  • Transport
  • Chain
  • Forwarding
  • Warehousing
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...

РЕДАКЦИОННА

РЕДАКЦИОННА Дигитализация, електрификация и още нещо «Един от най-бързо развиващите се сектори в логистиката са доставките в последната миля и целта е до 2030 г. 60% от камионите за дистрибуция в градовете да са декарбонизирани и тихи, т.е. електрически. Всичко това много бързо ще доведе до цялостна промяна на режимите на работа, маршрутизацията, бизнес моделите на доставчиците и до съответно ново ниво на дигитализация.» Обикновено, когато говорим за дигитализация в логистиката, камионите не се смятат като част от сложните логистични процеси. Може би обаче това ще се промени в много близко бъдеще. През септември определено имаше раздвижване на всички нива в бизнеса и след „сушата“ от новости през летните месеци и заради Covid-19 се разрази направо ураган от новини от производителите на камиони, при това почти всички свързани с така наречения транспорт с нулеви емисии. Макар и звучащо като клише, можем да заявим, че електрическите камиони и ванове наистина настъпват. Само през този септември Scania и Mercedes обявиха, че след повече от двугодишни полеви тестове започват серийно производство на е-камиони, премиери имаше на Opel - Vivaro-e и Zafira-e и на Peugeot e-Boxer… Daimler Truck отиде една стъпка по-напред и представи концептуален водороден камион GEN H2, като обеща 1000 км пробег с едно зареждане и серийното му производство през втората половина на това десетилетие. Един от най-бързо развиващите се сектори в логистиката са доставките в последната миля и целта е до 2030 г. 60% от камионите за дистрибуция в градовете да са декарбонизирани и тихи, т.е. електрически. Всичко това много бързо ще доведе до цялостна промяна на режимите на работа, маршрутизацията, бизнес моделите на доставчиците и съответно до ново ниво на дигитализация. При това ще дойде много бързо и у нас. Тези новини определено ми показаха, че сме на съвсем прав път с темата и лекторите на Логистичната бизнес конференция – София, която вече е съвсем близо. Да припомня – 27 октомври 2020 г., София Ивент Център на живо или онлайн стрийминг. Защо сме актуални? Защото водещите ни лектори ще обсъждат ключовите стратегии след Covid-19, а сред тях определено са дигитализацията и доставките в последната миля. Вижте повече за конференцията на conference.logistika.bg Снежина БАДЖЕВА