Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
КАМИОНИ 8 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 8 / 2020
ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 8 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 5 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
2 weeks ago

ЛОГИСТИКА 8 / 2020

  • Text
  • Logistics
  • Freight
  • Distribution
  • Transport
  • Chain
  • Forwarding
  • Warehousing
Четете в броя: * Ангел Забуртов, генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“, в интервю за сп. Логистика. * Логикорп е нов център за морски и пристанищни услуги на Юнимастърс. * Уърлд Транспорт Оувърсийз (WTO) с нова корпоративна идентичност. * и още...

30 ЕЛЕКТРОННА

30 ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ За да продаваш добре, трябва да имаш добър вътрешен диалог Мартин Попов, управител на дигитална агенция Interactive Share Кой е Мартин Попов? Щастлив човек – отговаря той. А как се усеща щастието? – То е лекота, осъзнаване и ясна цел. Човек трябва да има собствена философия за живота си и отговор на въпроса, какво ме прави щастлив. Мартин е категоричен, че това е достатъчно за неговото представяне, но аз ще добавя още няколко щриха: 40-годишен, дигитален експерт, предприемач, с две деца. Открих го случайно в интернет – правеше 30-дневен обучителен маратон по продажби... живота, която ми помогна наистина да спася моя живот. И не само да го спася, а и да го трансформирам за много кратко време – от нулата до много високо ниво. Споделяйки моите умения, които съм придобил през целия си житейски опит, искам да помогна на хората в тази криза да стартират собствен дигитален бизнес. Това са предимно тези, които предлагат услуга към краен клиент и най-много пострадаха от коронавируса. – Откога съществува моделът? – Тази година развивам модела в този му вариант. Всъщност от 5 години съм публичен в дигиталното пространство с моите лайф видеа за личностно развитие. С дигитален маркетинг и реклама се занимавам от 16 години, през 14 от тях съм суперактивен в публичното пространство и повечето хора ме познават като дигитален експерт и управител на дигитална агенция. Всъщност се занимавам с различни бизнеси. – Г-н Попов, защо наричате Вашите онлайн семинари маратони? – Маратоните са част от цялостна годишна стратегия за развитие на хората по моя модел. В началото на 2020 г. стартирахме със семинар „Трансформирай живота си“, където говорихме за поставяне на цели и дългосрочни стратегии, визия за живота, работа върху ежедневните задачи и изграждане на правилните навици. Следва обучение за 5-те пилона, които смятам, че всеки човек трябва да развива постоянно – ум, здраве, взаимоотношения, пари, колективен ум. След като човек мине тези етапи горе-долу за половин година и усилено работи по личностното си развитие, той естествено изпитва необходимост да се изкачи на следващото стъпало. Тоест да придобие нови умения в комуникациите, умения в продажби, умения в социален маркетинг. И накрая приключваме с маратон (през ноември) за създаването на собствен бизнес. Целта ми е да покажа своята лична философия за – Преди 14 години дигиталният маркетинг още звучеше непознато, тогава какво Ви предизвика да се хвърлихте в тази непозната сфера? – Когато се върнах от Белгия – поредната държава, където пробвах да намеря късмета си, прочетох една статия, която наистина трансформира мисленето ми, и тя горе-долу гласи така: „Събудих се сутринта към 12 ч. във вилата си с гледка към морето. Слязох на първия етаж и докато си правех кафето, отворих лаптопа, за да видя колко пари съм изкарал от интернет, докато спя...“. Тогава си казах: „Мартине, ето това е работа за теб. Истината е, че 16 години по-късно изкарвам пари, докато спя. Продавам продукти в Америка, по друго часово време, сутрин се събуждам и поглеждам колко пари сме изкарали. Това е много хубаво и мотивиращо усещане. Не съм милионер, но постигнах целта си. – Шестнадесет години не са малко, а днес младите нямат търпение да чакат. Какво освен търпение е нужно, за да постигне човек целта си? – Търпението е много важно, особено за хора като мен, които са хиперактивни. Но най-важна е визията за живота и то не само за собствения, а и за семейството, за бизнеса, за фирмата и за всеки един от колегите. Аз 30 8 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ЕЛЕКТРОННА ТЪРГОВИЯ 31 «Вървим към тоталната свързаност, към колективния ум и не можем да спрем прогреса. Всеки човек трябва да реши от кои ще бъде – от тези, които се съпротивляват, или от тези, които ще се включат.» например имам визия и стратегия как да развивам колегите, които виждате в офиса. Мисля, че хората не се движат от пари. Движат се от визия, от мечти, от цел. – Целта ли подрежда хаоса? – Целта дава смисъл на живота. Аз съм експериментатор, което ме доведе и до доста лоши експерименти, но в същото време ми показа, че ако нещо не работи, то трябва да го смениш. Всъщност никога през живота си не бях правил дългосрочна стратегия. И когато я направих, тя сработи. Така е и с другите – вярвам, че повечето хора имат усещането какво искат от живота, но не могат да моделират целта. Тук говорим за умението да я разпишеш, да я видиш, буквално да я доведеш до действия по дни – какво трябва да направя, за да постигна ето това след 10 години. – Как върви 30-дневният маратон „Как да продаваш повече“? – Това е първото събитие, което направих миналата година като Мартин Попов – личностно развитие, а не като Мартин Попов – дигитална агенция Interactive Share. Тази година го направихме като маратон предвид естеството на ковид ситуацията. Онлайн нещата стават доста по-различно, а 30 дена с два пъти седмично уебинар по 3 часа е много по-ангажиращо като формат. Маратонът върви много добре, участниците са много активни. Имаме затворена Fаcebook група, в която те качват видеа, пишат си, създават нова среда и контакти и си изпълняват задачите. Истината е, че винаги има хора, които дори когато си плащат, нищо не правят, а само гледат. Аз не се боря за тази малка част. Знам, че не мога да докосна всички, просто се боря процентът на тези, които мога да докосна, да расте. Искам аз да бъда този, който ще запали искрата, пък те вече да бъдат фитилът, който ще поддържа огъня. Всъщност маратоните са работа върху себе си. – Учейки ги да продават онлайн, Вие се стремите хората да станат „един незаменим кадър и търсен експерт“. Какво означава да си добър търговец? – Никой не е станал добър търговец само с желание. За мен най-доброто качество на продавача е комуникацията. (Това беше и темата на предишния маратон.) Започнахме от това, как да комуникираме първо със себе си, да водим вътрешен диалог с контролирането на ума, да изграждаме търпение и чак след това се спираме на комуникацията с партньора и с другите хора, които са наши клиенти или бизнес конкуренти. Едва когато сме положили основите за добрата комуникация и създаването на смислени човешки взаимоотношения, минаваме към следващото ниво – продажбите. Основата на продажбите е комуникацията и изграждането на смислени човешки взаимоотношения. Това преподавам аз – как да продаваш на бизнеса и как да продаваш на крайния клиент, защото са доста различни уменията да продаваш В2В и В2С. Обикновено В2В продуктите са по-скъпи, отнемат повече време и продажбата има много пластове и специфики. В2С е предимно маркетинг и реклама. Сега около коронавируса възникна следният казус – хората, които са продавали добре, защото са имали много контакти и В2В умения, изведнъж трябваше да прекъснат тези контакти и да се научат да продават само онлайн. – Когато клиентът е познат, няма проблем и онлайн можем да продължим контактите. Но ще ми се довери ли нов клиент, който не ме е виждал? – Ще Ви види на Zoom. Светът се променя много бързо и онлайн разговорите заместват контактите на живо. Със сигурност не е същото като при среща на живо, но в крайна сметка, когато говорим за В2В бизнес, могат да те видят кой си в интернет, да те проучат, да прочетат финансови отчети. Бизнесът е много по-прозрачен към днешна дата. Не е нужно да гледаш някого в очите, за да правиш бизнес с него. Разбира се, няма как да заменим личната среща. Аз съм в дигиталния маркетинг толкова много години и мога да кажа, че вече нищо не ме учудва и все по-бързо хората започват да си дават сметка, че скоро ще влезем в едно състояние, в което ще бъде много повече вкъщи и ще работят онлайн. Всичко, в което има думата home – home office, homeschool, home education, home fitness, може да работи онлайн. Това е новата реалност и трябва да се адаптираш много бързо към нея. Ние ще бъдем умишлено тласкани в тази посока. Един от големите ни клиенти е производител, който направил проучване и извод, че ние, 40-годишните, сме първото поколение, което живее 80% от времето си затворено. А с развитие на технологиите ние и тези след нас отвсякъде ще сме Indoor. Смятам, че след 5 години още повече ще стоим по домовете си. За добро или за лошо. СЪДЪРЖАНИЕ 8• 2020 31