Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 5 / 2020

  • Text
  • Distribution
  • Supplychain
  • Warehousing
  • Transport
  • Logistics
  • Dexion
  • Longspan
  • Freight
  • Sprinter
Четете в броя: * ОЙРОШПЕД навършва 30 дълги и ползотворни години - разговаряме с основателя на компанията Стоян Стоянов. * Кои вериги на доставки се счупиха най-бързо? - според д-р Иван Петров, управител на Транс Експрес. * Иван Глухаров разказва за развитието на МАНДРА ООД, която изнася нетрадиционни млечни продукти за ЕС. * Познаваме логистичните процеси в детайли... * Когато позабравените дезинфектанти взривиха пазара... * и още...

14 МЕНИДЖМЪНТ

14 МЕНИДЖМЪНТ «Креативността, гъвкавостта, доброто взаимодействие и дисциплината са в основата на текущата ни стратегия.» «Равносметката показва, че на периоди от около 5 години реализираме сериозни скокове в развитието на ОЙРОШПЕД.» – Какво се промени, когато в семейния бизнес се включи Вашият син Явор? – Преди 18 години в семейния бизнес се включи и Явор – моят голям син, моят приятел и моята гордост. Може би Ви е интересно защо фамилията му е Панталеев, а не Стоянов като моята. Баща ми се казва Панталей и това тогава беше знак на уважение. Явор завърши дуално висше образование в Германия и практикува при наш партньор в Швейцария. Той работи с лекота и остър ум. Горд съм, че стана по-добър от мен. Няма по-голяма радост, когато децата надминат нашите успехи. Заслужено бе избран и за председател на Управителния съвет на Националното сдружение на българските спедитори. Семейно наследство е да се държи на почтеност, любов и много професионализъм в бизнеса. От него имам три прекрасни внучки и тайно се надявам и те да харесат професията на спедитора, за да продължат семейния бизнес. Поредният етап на голямо развитие на ОЙРО- ШПЕД започна с неговото включване, продължихме с разрастването на услугите по групажни транспорти и към екипа ни се присъединиха редица млади хора с идеи и потенциал, които допринесоха съществено за този пореден скок. През 2003 г. преобразувахме ОЙРОШПЕД в акционерно дружество с цел получаване на облигационен заем за по-нататъшно развитие. Междувременно установихме, че банковият пазар е станал по-конкурентен и нивата на лихвите вече са „поносими“. Така получихме първия в историята на ОЙРОШПЕД банков кредит, който използвахме за закупуване на първите няколко терена за строежа на логистичния терминал в близост до Аерогара София. – С какви инвестиции ставахте по-силни и устойчиви? – През 2006 – 2008 г. реализирахме също „скок“ с пускането в експлоатация на логистичния терминал в София. Увеличихме екипа, идентифицирахме хората с висок потенциал, като им дадохме ръководни функции. Именно тогава Николай Ночев пое управлението на Еуроспед, компанията ни за международна автомобилна спедиция и транспорт. Заедно успяхме да изградим логистичния терминал до Аерогара София, както и логистичните бази в Пловдив, Стара Загора, Бургас, Слънчево (Варна), Лясковец и Русе. В складовете обработваме специфични стоки, като химикали, препарати за растителна защита, семена за посев, храни и фуражи. Разполагаме със складове под митнически контрол и сме Одобрен икономически оператор. Изброеното дотук далеч не обхваща пълния ни потенциал и възможности. Създадохме и Ойрокуриер, компанията ни за експресни и икономични куриерски доставки в България и света. Заедно с Иван Божков, Божидар Иванчев и Мирослава Парладийска – доказали се специалисти по въздушна спедиция, създадохме Еурохъб, а впоследствие и Ойропорт – дружеството ни за морска и пристанищна спедиция и контейнерен транспорт. В тази дейност имахме уникалния шанс да наследим един установен и ефективен екип, който начело с колегата Георги Иванов продължава да ни радва с високата добавена стойност, която създаваме за своите клиенти и партньори. Заедно с Минко Лазаров, който е универсален специалист в информационните технологии, междувременно и експерт в логистиката, в съдружие и с австрийски партньор създадохме дружество за иновативни софтуерни решения в логистиката. Благодарение на консервативната политика спрямо финансите преминахме успешно през предизвикателството на глобалната финансова криза. В следкризисния период от 2011 до 2013 г. продължихме активно да растем. Тайната на успеха ни бе в доброто управление на ликвидността и че бяхме направили правилната прогноза за предстоящото развитие на ико- 14 5 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

МЕНИДЖМЪНТ 15 „Винаги успяваме да намерим решение и това е заложено дълбоко в същността на ОЙРОШПЕД.“ «В областта на иновациите виждаме голям потенциал. Дигитализацията и приложението на изкуствен интелект в бизнеса ни е сред главните приоритети.» номиката. Благодарение на това продължихме развитието си, като дадохме организационна и финансова устойчивост на системните превози на палети, групажни пратки и куриерските услуги в България, доизградихме и разширихме редица логистични терминали в страната. – На старта на фирмата сте улучили точния момент, а как преценихте момента за разрастването на чужди пазари? – Моментът за международна експанзия при нас се случи на принципа „растем заедно с клиентите си“. Един от големите ни клиенти в областта на агробизнеса, мотивиран от взаимните ни успехи в България, ни покани да подобрим логистиката им в няколко страни от Балканския полуостров на принципа 4PL. Впоследствие от съображения за сигурност и безопасност се наложи да започнем да оперираме собствен склад за химикали (препарати за растителна защита) и семена за посев и така създадохме наше дъщерно дружество в Белград (Сърбия). Имахме мечта да създадем възможност за групажен транспорт с Руската федерация и след упорита подготовка, големи инвестиции и целеустремен подход на колегата ни Костадин Богдански възникна ОЙРОШПЕД Москва. Така започна да действа първата групажна линия по износа от Русия, която вече е регулярна и дори в настоящата кризисна ситуация функционира стабилно. Следвайки интереси- те си в област-та на транзита, развихме и групажна линия за Иран, чрез която снабдяваме тази държава с лекарства, храни и оборудване от всички държави в Европа. Най-новото ни начинание е в областта на международните куриерски услуги, където чрез мрежата на SkyNet осигуряваме експресни доставки от и до множество държави в Европа и света. Като естествено развитие открихме и икономичен сервиз за доставка на пакети до 31,5 кг в Европа. Куриерските услуги, които ОЙРОШПЕД създаде съвместно със Skynet, са изключително подходящи за български производители и онлайн търговци. – Всеки бизнес е умело балансиране между печалби и загуби. Как реагирате на загубите и как прогнозирате в какво да насочите усилията на екипа? – В ОЙРОШПЕД се стремим да проследяваме развитието на финансите текущо, така че да можем да реагираме бързо и гъвкаво при промяна на параметрите. През 2019 г. в групата доставихме успешно над 200 000 пратки. Гордеем се с отличната ресурсна обезпеченост и с големия капацитет и възможности на организацията. Това ни дава увереността да поемаме и премерени рискове. В последните години създадохме няколко нишови продукта, стъпихме на нови пазари с голям потенциал. Сега тези инвестиции дават особено добър резултат, като насочихме усилия именно към тях. «Преди 18 години в семейния бизнес се включи и Явор – моят голям син, моят приятел и моята гордост. Горд съм, че стана по-добър от мен.» СЪДЪРЖАНИЕ 5• 2020 15