Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

КАМИОНИ 4 / 2020

  • Text
  • Man
  • Mercedes
  • Daf
  • Vans
  • Buses
  • Trailers
  • Transport
  • Iveco
  • Busworld
  • Renault
  • Trucks
  • Scania
  • Volvo
Четете в броя: * Фредерик Олсон, управител на Волво Груп България: Действаме професионално при всякакъв сценарий. * Тест: 1000 километра с Volvo FH 540 XXL. * IVECO празнува 45-годишен юбилей. * Arctic Van Test 2020 на еднотонни ванове във Финландия. * Радостин Панков, главен мениджър на ПРИМА 91 ЕООД, за приоритетите. * и още...

32 Arctic Van Test

32 Arctic Van Test 2020 Без победител Arctic Van Test 2020 премина с участието на четири от най-популярните във Финландия еднотонни ванове. Традиционният паралелен тест за лекотоварния сегмент се провежда всяка година през февруари в скандинавската страна и се организира от специализираното списание Auto, tekniikka ja kuljetus. Колегите от Финландия любезно ни предоставиха материала за тазгодишния тест, в който се включиха актуалният Ван на годината 2020 Ford Transit Custom, както и Renault Trafic, Toyota Proace и Volkswagen Transporter 6.1 Текст и снимки: Анри ПАКАРИНЕН Снимки: Анри ПАКАРИНЕН 34-ият арктически тест се проведе в края на февруари в Южна Финландия, като заради необичайно топлата зима арктическо бе само наименованието му. На старта застанаха Ford Transit Custom, Renault Trafic, Toyota Proace и Volkswagen Transporter 6.1. Автоматични трансмисии и сухо време Всички тестови автомобили бяха с предно задвижване, с изключение на Volkswagen T6.1 4Motion със задвижване на всички колела. Ford Transit Custom и Renault Trafic бяха с мощност на двигателя 170 к.с., Toyota Proace – със 120 к.с, а Volkswagen Transporter 6.1 – със 150 к.с. Всички ванове бяха оборудвани с автоматична предавателна кутия и зимни гуми. По превозните средства бяха направени сервизни проверки, проверки на оборудването и различни измервания. Нивото на шума в кабината беше измерено с децибелометър на няколко пъти – на място, при работещ на празен ход двигател и работещ климатик на минимум, както и в движение при скорост 60 км/ч и 80 км/ч с работещ климатик на минимум. Пътните изпитания преминаха на два етапа. Градският маршрут, който симулираше работата по доставки, бе последван от пътен тест с подълго шофиране извън града. Водачите оценяваха поведението на автомобилите в двете ситуации. Разходът на гориво също бе измерван при двете пътувания. При тестовете всички микробуси бяха с товар от 175 кг. Proace е с товароносимост от 1255 кг, Trafic – 1160 кг, Transit – 970 кг, а Transporter – 818 кг. Тестовете бяха проведени с дизел GTL (от газ към течност) на Shell, който е получен от втечнен природен газ. Цетановото число на Shell GTL е по-високо от това на обикновеното дизелово гориво, поради което се запалва по-лесно и осигурява стабилна работа на двигателя в северни условия. За съжаление, в южната част на Финландия 2020 г. започна с топло време, характерно за есента. За щастие, тестовата седмица беше малко по-хладна и температурата на въздуха варираше от минус осем сутринта до плюс един градус следобед. Въпреки че през зимата в Северна Финландия имаше много сняг, на юг теренът остана сух. Така че по време на теста пътната настилка беше главно суха, но поради студа на пътя имаше много черен лед. Тъй като слънцето беше слабо и не валя дъжд, нямаше киша и хлъзгави участъци. Студът пък накара отоплението на автомобилите да работи през цялото време, което бе предизвикателство за двигателите и разхода на гориво. май 2020 КЪМ СЪДЪРЖАНИЕТО

ARCTIC VAN TEST 2020 33 Размери на товарното пространство Параметър Ford Transit Custom Renault Trafic Toyota Proace VW T6.1 Обем, куб. м 6,8 6 6,6 6,7 Дължина на 10 см от пода, мм 2860 2850 2750 2880 Дължина на 80–100 см от пода, мм 2780 2670 2505 2880 Ширина на 10 см от пода, мм 1640 1640 1450 1630 Ширина на 80–100 см от пода, мм 1650 1560 1525 1590 Височина, мм 1403 1370 1310 1400 Ширина между калниците, мм 1385 1260 1260 1230 Калници във фургона – ДхШхВ, мм 900х165х340 750х200х280 720х160х320 850х220х400 Габарити и тегла Параметър Ford Transit Custom Renault Trafic Toyota Proace VW T6.1 Дължина, мм 5487 5399 5309 5304 Ширина, мм 2032 1959 1920 1904 Височина, мм 1957 1967 1948 1990 Собствено тегло, кг 2230 1890 1845 2182 Товароносимост, кг 970 1160 1255 818 Тегло на ремарке, кг 1950 1650 1800 2500 Мобилен офис Добре оборудваната кабина помага на водача да изпълнява задачите си при дистрибуция. Дори в силно дигитализиран свят шофьорът все още прехвърля документи на хартия. Тестовите водачи оцениха, че най-добро оборудване за документи с формат A4 има Transit Custom, а най-некомфортно е това в Proace. Мястото за съхранение в Transporter получи известна критика заради трудностите да се намери място за телефона или документите. Transit Custom и Proace разполагат с удобна подложка за писане при сваляне на средната облегалка. Смартфоните се свързват към мултимедийните системи в автомобилите с bluetooth без никакви проблеми. USB слотове също имаше във всички тестови автомобили. Volkswagen изпреварва времето по отношение на кабелния трансфер на данни, тъй като T6.1 разполага с нов и по-бърз порт USB-C. Всички тестови превозни средства имаха универсална мултимедийна система и сензорен екран с удобен размер. Ford и Volkswagen бяха единствените, оборудвани с две закачалки за сако. Transit беше единственият оборудван с калъф за очила. При дистрибуция на водача му се налага постоянно да слиза и да се качва в превозното средство. Transporter получи най-слаба оценка за удобство при качване. Най-лесно се стига до шофьорската седалка в Trafic, а Transit Custom и Proace получиха почти еднакви оценки. Кабината на Proace е по-малка и малко по-тясна. За разлика от лоста при другите превозни средства тук изборът на предавка става с въртящ се кръгъл превключвател. Това осигурява допълнително място за краката и улеснява преминаването през кабината. Найтрудно се преминаваше през кабината на Trafic. Градската въртележка Маршрутът за шофиране през града в Хелзинки беше малко под 130 км. Всеки от тестовите шофьори измина по около 30 км с всеки от автомобилите при чести спирания и много градски трафик. По отношение на управляемостта всички тестови автомобили бяха на добро ниво. Управлението им е леко, а двигателите им ускоряват рязко при нужда – дори най-малкият двигател на Proace със 120 к.с. Със сигурност 170 к.с. при Transit Custom и Trafic, както и високият въртящ момент зарадваха най-много тестовите шофьори, като Transporter не изоставаше много от тях със своите 150 к.с. Контролът в градски условия при Transporter бе оценен като най-ефективен, а Proace получи най-лош резултат. Шумът в кабината по време на шофиране в града се оказа най-приятен в Transit Custom, а Trafic също се възприемаше като тих автомобил. май 2020