РЕДАКЦИОННА Раждат се бизнес моделите на XXI век «През следващото десетилетие е твърде вероятно да погледнем назад към COVID-19 като точка на пречупване, която превключва дигиталната трансформация на още по-висока скорост.» ОК, след повече от месец извънредно положение почти в целия свят са ясни две неща: COVID-19 няма да ни остави бързо и отзвукът от него в целия свят ще звучи протяжно и дълго – във всички направления – не само финансови и икономически, но и в умовете и сърцата на хората. Докога и колко? Два въпроса, на които няма ясен отговор в момента... Но има други ясни неща. Според мен светът постепенно се адаптира да живее и функционира в новата ситуация. И всяка статия в този брой го показва. Ще загине ли бизнесът? Какво ще се случи с ключовите индустрии, без които нито една държава не може да оцелее? Много ми хареса отговорът на Радосвет Радев, председател на БСК: „Нищо, което е било ключово и значимо вчера, не може да изчезне утре, още по-малко транспортът и логистиката. Може да се промени и трансформира.“ Ето ги ключовите думи – промяна и трансформация. На всички нива – бизнес, икономика, хора. Една от основните насоки на промяна на бизнеса е все по-голямата му дигитализация във всички аспекти – от най-простото, че можем да се срещаме онлайн благодарение на съвременните технологии, до нови платформи с изкуствен интелект за оценка на риска и финансиране на бизнеса като разгледаните в броя от Николай Божилов, изпълнителен директор на Юнимастърс. Така че в този несигурен момент едно е сигурно: сега се раждат бизнес моделите на XXI век. И от всеки от нас зависи накъде ще тръгнем и ще направим ли нашия свят по-добро място за живеене? Списанието, което държите в ръцете си, е само 32 страници, защото ние също не сме подминати от необичайната ситуация. Но тя ни дава възможност да бъдем по-прецизни, като подберем наистина най-важното. Същевременно в дигиталната версия на списанието ви предоставяме още много интересни четива. Едно от тях е анализът, който екипът ни направи на тема ще станат ли по-къси глобалните вериги на доставки. Анализът, озаглавен „Черен лебед носи нови нива на бизнес общуване“, съдържа много данни за различните видове транспорт и вериги на доставки. Един от основните изводи в него е, че през следващото десетилетие твърде вероятно е да погледнем назад към COVID-19 като точка на пречупване, която превключва дигиталната трансформация на висока скорост. И понеже всичко ново е добре забравено старо, нека припомня афоризма на Оливър Уендъл Холмс, американски лекар, поет, лектор, професор и писател от XIX век: „Умът, който се е развил от нов опит, никога не може да се върне към старите си измерения.“ Приятно четене и бъдете здрави, креативни и трупайте нов опит. Снежина БАДЖЕВА Разширената дигиталната версия на майския брой на списание ЛОГИСТИКА можете да прочетете тук
Loading...
Loading...
Loading...
Последвай ЛОГИСТИКА
Facebook