Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020

  • Text
  • Excavators
  • Constructionmachines
  • Telescopic
  • Bulgaria
  • Hyundai
  • Hamm
  • Peri
  • Bobcat
  • Spacex
  • Hitachi
  • Shantui
  • Magni
Четете в броя: * SpaceX избра телескопичните товарачи на Magni TH. * Тествайте уникалния булдозер на Shantui модел SD32-8. * Виртген България достави на ГБС три машини за автомагистрално полагане. * и още...

30 ПРОЕКТИ »

30 ПРОЕКТИ » КОМПАКТНА ЕФЕКТИВНОСТ ОТ HITACHI Доставеният от Зет и Ем Прайвит Ко. 8,5-тонен верижен багер Hitachi ZX85US-6 е изключителна машина с най-високо ниво на качеството и вложените технологии ли ZX85US-6 и ZX85USB-6 е по-малка от тази на класически багер-товарач. Това прави компактните багери на Hitachi отлично решение за работа в градска среда. Очевидно е, че по универсалност тракторообразния багер-товарач тук отстъпва, особено предвид по-голямото работно пространство, което изисква на обекта, много по-ограничения ход наляво и надясно на багерната стрела, в т.ч. абсолютната ѝ невъзможност да загребе материал и да го изсипе например на 270° от мястото на копаене. В същото време центърът на тежестта на компактния багер е разположен по-ниско, а това в комбинация с верижната ходова част осигурява много повече стабилност при работа. Това проличава особено много, когато багерът се използва за повдигане и полагане на по-тежки или обемисти предмети като готови бетонни елементи, тръби или др. подобни. В комбинация с възможността за завъртане на стрелата и надстройката на 360° верижният компактен багер на практика действа като истински малък кран. Предимство има и при работата по наклонени терени, където веригите оказват значително влияние на стабилността на машината, а от там и на ефективната ѝ работа. Несравнима производителност и ефективност Не е необичайна гледка да се види как багертоварачът заема и двете ленти на уличното платно, за да извърши дадена дейност. А същата работа компактният багер би извършил по-бързо, при това използвайки само едната лента, а другата може да остане отворена за трафика от автомобили. Бързината на работа и съответно пократкия цикъл на изпълнение на дадена операция идват от факта, че специализираният багер разполага с много по-прецизна хидравлична система от гледна точка на съчетаване на дизелов двигател с хидравлични помпи, разпределител и хидромотори. А японските инженери от Hitachi са доказано абсолютни експерти в това отношение. Много съществен е и въпросът за разхода на гориво и съответно горивната ефективност, измерена като разход на гориво за изкопан тон или кубически метър материал. Когато се работи с багерната уредба, багер-товарачът дава разход на гориво обичайно в диапазона 4 – 9 л/ч. В същото време разходът на гориво при компактните багери на Hitachi може да бъде и наполовина в зависимост от модела и условията за работа на обекта. Тези числа са логични, тъй като в общия случай багер-товарачът използва дизелов двигател с мощност 100 к.с., а компактните багери разчитат на помалки агрегати с мощност в диапазона 40–60 к.с. Предвид много по-голямата бързина на копаене на компактните багери Hitachi, горивната ефективност става на практика несравнимо висока в полза на верижните машини. Всичко това води до по-бързо свършена работа с помалко средства и в крайна сметка до по-печеливш бизнес – цел, към която всеки строителен предприемач се стреми. Наистина багер-товарачът разполага и с товарачна уредба (за нейната работа е необходим и по-мощният двигател). Но при проекти от типа воден цикъл би могло да се прецени доколко има работа за нея и дали тази работа не би могла да се свърши много по-бързо и ефективно от друга налична в машинопарка компактна колесна машина. За малки строителни фирми с един или два багер-товарача колесната ходова част изглежда като значително предимство, тъй като машината може да се придвижва на собствен ход от обект на обект и вечер да се прибира. Но при изпълнение на мащабни проекти от типа воден цикъл залогът е друг. А и компактните багери могат да се превозват в малки самосвали заедно с друга малогабаритна техника или на ремарке, закачено зад самия самосвал. Hitachi ZX85US-6 отблизо Доставеният от Зет и Ем Прайвит Ко. 8,5-тонен верижен багер Hitachi ZX85US-6 е изключителна машина, с най-високо ниво на качеството и вложените технологии. Оборудвана е с японски двигател с мощност 57,6 к.с., съобразен с найстрогия стандарт за изгорелите газове на ЕС по Етап V. Най-съвременната хидравлична система осигурява максимална бързина и пъргавост на машината. Гумените вериги са много удобни за работа в градски условия, а високият комфорт в кабината може да удовлетвори и най-претенциозния багерист. Регулярното сервизиране е значително облекчено. Вложените технологии, производителността и комфортът оставят впечатление за багер от по-горния клас, но в компактни размери. юни 2020

ПРОЕКТИ 31 В извънредното положение МРРБ е разплатило близо 137 млн. лв. Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) продължи да извършва плащания по проекти по време на извънредното положение в страната заради разпространението на COVID-19. Разплащанията, извършвани от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) към фирмите-изпълнители, не са спирали, няма забавяне и продължават да се извършват в съответствие с договорите, както и преди въвеждането на извънредното положение, съобщиха от МРРБ. Разплащат се изпълнени, сертифицирани, приети и фактурирани дейности съгласно Системите за финансово управление и контрол в АПИ. За периода 13.03.2020 – 02.04.2020 г. към изпълнители по договори са разплатени общо 93,1 млн. лв., включително по оперативни програми. Строително-монтажните работи на големите инфраструктурни обекти на АПИ не са спирали. Дейностите се изпълняват съобразно извънредното положение и въведените мерки за ограничаване на разпространението на COVID-19. Работи се на участъка от АМ „Хемус“ – от пътен възел „Буховци“ до пътен възел „Белокопитово“, в отсечката между 94-ти и 96-и км на участък 1 от Боаза до пътен възел „Дерманци“. Продължава изграждането на близо 6-километровото трасе на обходния път на Поморие, с което ще завърши цялостното разширение на пътя Бургас – Слънчев бряг. Макар и в по-намален обем, предвид противоепидемичните предписания, продължават строителните работи на бъдещата автомагистрала „Европа“ в участъците от ГКПП „Калотина“ до Драгоман и от Драгоман до Сливница, както и на Софийския околовръстен път от кв. „Младост“ до връзката с АМ „Тракия“. Не са спирали въпреки намалените темпове и възпрепятстването на някои доставки и строителните работи на АМ „Струма“ – в двата участъка от лот 3.1. Благоевград – Крупник преди и след бъдещия тунел „Железница“, както и прокопаването на съоръжението. От 13 март по европейските програми, управлявани от МРРБ, към бенефициенти – общини, областни администрации, министерства, неправителствени организации и други, са разплатени над 22,3 млн. лв. От тях почти 21 млн. лв. са за реализирани дейности по проекти по Оперативна програма „Региони в растеж“ и над 1,3 млн. лв. по програмите за трансгранично сътрудничество. След 13 март МРРБ е възстановило 21,6 млн. лв. към Българската банка за развитие. Средствата са платени за 26 приключени и въведени в експлоатация блока, които са обновени по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради. За участие в нея са одобрени общо 2022 сгради, като до момента почти 1850 са завършени. Мартин СЛАВЧЕВ юни 2020