Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
3 years ago

ЛОГИСТИКА 3 / 2020

  • Text
  • Supplychain
  • Warehousing
  • Transport
  • Linde
  • Logistics
  • Kaufland
  • Forkon
  • Inventairy
  • Tracteasy
  • Etalink
  • Sany
  • Courier
  • Bulgaria
Четете в броя: * Мениджърът на карго-партнер България Димчо Димчев за новия им проект. * Евродепутатът Андрей Новаков пред списание ЛОГИСТИКА. * Kaufland IT HUB Bulgaria е вторият по големина технологичен екип от международната група. * Иновациите са усъвършенствани добри практики във Вали Компютърс. * Логистиката и безпрецедентното увеличаване на доставките. * и още...

40 Категория:

40 Категория: AGV & Интралогистични роботи Складиращият робот C200 на Geek+ Според производителя използването на тази роботизирана система може да намали разходите наполовина, в сравнение с традиционните совалкови системи, поради по-голямата си ефективност. Няма конкретен протокол на IFOY за тестване на такъв тип решения, но по време на тестовите дни точността на робота, бързите движения и безпроблемното внедряване впечатлиха тестовия екип. Веднага след като роботът открие и приближи препятствие (включително човек), той издава предупредителен звуков сигнал. За тестовия робот той беше на китайски език, но може да бъде зададен и на английски, уверява ни производителят. Ако препятствието не бъде отстранено навреме (или човекът не премине навреме), C200 спира на 30 см от открития обект (или човек). Това разстояние също може да се регулира. Разбира се, QR-кодовете могат да се замърсят или повредят. Следователно е желателно работната среда да е чиста и кодовете да се наблюдават редовно. Новият робот C200 Robot Shuttle на китайската компания Geek+ е интересна алтернатива за складиране на стоки на полични стелажи. При работа той може да действа и съвместно с хора, стига да има правилно определен работен процес. Роботът (с формата на паралелепипед) е с размери 920 на 690 на 2500 мм и тегло 270 кг. Той идентифицира, избира и транспортира пластмасови и картонени опаковки със стандартни размери и с тегло до 40 кг. Подходящ е за работа при съхранение и пикиране на кутии и кашони, като може и е проектиран да работи както на едноетажни полични стелажи, така и на конструкции тип мецанин. Системата може да бъде бързо и лесно внедрена във вече съществуващи складове, без големи промени в сградата или инфраструктурата. Освен това лесно се адаптира към промените в натоварването чрез добавяне или премахване на роботи. C200 Robot Shuttle се движи точно до сантиметър. За да се ориентира за местоположението си, системата използва залепени на пода QR-кодове и 3 камери – една под превозното средство и по една от двете страни на повдигащото устройство. Данните от тях се подлагат на анализ с използването на machine learning. AI алгоритмите позволяват непрекъснато усъвършенстване в движенията на робота и повишаване на точността и сложността на операциите. Роботът може да достигне скорост на шофиране от 2 м/с. Скоростта на повдигане е малко над 26 см/с. Когато работните процеси позволяват и зарядът на батерията е под 70%, C200 самостоятелно се придвижва до зареждащата станция, за да презареди литиево-йонната си батерия. По този начин се гарантира непрекъснатата работа. Ниво на иновации Добрата мащабируемост и гъвкавост на оборудването са от особено значение, особено в сравнение с решенията с трансманипулатор. Устройствата са оптимално модулирани. Проектирани са с висока степен на адаптивност и са оборудвани със здрава и проста технология. Geek+ може да се използва както за събирането на кутии (контейнери), така и като класическа мобилна система за транспортиране на малки стелажчета. Заключение от теста Новата роботизирана система C200 на Geek+ е иновативно, продуктивно и AI задвижвано решение. То води до подобряване на ефективността при изпълнение на поръчките в дистрибуционните центрове, реализирайки пикиране на принципа „стоките към човека“ по рентабилен начин с висок капацитет за съхранение и много добра гъвкавост. Зареждащата станция на робота 40 3 • 2020 ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ

41 Категория: AGV & Интралогистични роботи Автономният стакер Courier 3030 на Raymond Автономният стакер Courier 3030 на Raymond Corporation може да се използва както в автономен режим на работа, така и да бъде управляван от водач, което дава известна гъвкавост при употребата му. Машината е с височина на повдигане до 1800 мм и товароносимост до 1,1 тона. Уникална за индустрията е системата за автономно ориентиране на машината в околната среда, разработена от Seegrid. Благодарение на нея тя може да се движи свободно в работна среда, като не се изискват промени в инфраструктурата. Десет стереоскопични камери непрекъснато наблюдават околната среда и навигират машината, използвайки контраст и алгоритъм. Courier 3030 използва технология, подобна на зрението, за да заснеме 360-градусов изглед към околната среда. Същевременно има възможност за картографиране на местоположенията, идентифициране на препятствията и контрол на поведението на стакера. Процесът на обучение на хората за работа с машината е прост и интуитивен. Само за минути се научават нови маршрути или се правят корекции на съществуващите задачи. Безопасната работа се следи от 2 сканиращи камери и светлинна завеса, която хвърля 270-градусов „защитен екран“ около предната част на машината. Тази светлинна завеса може да бъде адаптирана към околната среда, така че винаги да се разпознават възможните препятствия. Софтуерът Supervisor на Courier 3030 действа като вид пътен полицай. Той дава възможност на оператора едновременно да наблюдава и управлява множество машини от мобилен или стационарен компютър. Стандартно автоматизираният стакер се доставя със системата за оптимизация на складове iWAREHOUSE. С нея машините предоставят чрез интернет данни в реално време за своето местоположение и състояние. Автогенерираните отчети включват краткосрочни и дългосрочни данни и доклади за експлоатация на превозното средство от оператора, информация за батерията и поддръжката на машината. В допълнение тестовата машина е оборудвана с опционална система за проследяване на местоположението в реално време, която локализира подемно-транспортното средство с точност до метър. Въз основа на данните е лесно да се определят всички „тесни места“ в работата на машината, както и местата на възможните сблъсъци. Системата може и да попречи на стакера да влезе в зона, до която няма достъп. Според Raymond, TCO (total cost of ownership) може да бъде до 25% по-нисък от другите навигационни технологии. Въз основа на вече завършените проекти средната възвръщаемост на инвестицията е година и половина. Повече от 200 машини по проектите, които вече са завършени, са пропътували над 4,3 млн. км и са обработили над 3,6 млн. кг товари. Броят на инцидентите е нула. Ниво на иновации Системата е интересно решение за просто транспортиране от точка до точка. Тя включва сложна „виждаща“ навигационна система. За съжаление, възможностите на решението изобщо не се използват освен за определяне на местоположението. Като цяло това не е особено иновативно решение. Заключение от теста Courier 3030 дава възможност за оптимизация на лийн управлението на процесите и максимална производителност. Автономният стакер е икономично решение при недостиг на работна ръка чрез ефективно и надеждно изпълнение на различни повтарящи се задачи. Благодарение на уникалната за индустрията технология за автономно управление на Seegrid вече не са необходими корекции на инфраструктурата. Това е огромно предимство според тестовия екип на IFOY. ÑÚÄÚÐÆÀÍÈÅ 3• 2020 41