Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

КАМИОНИ 2 / 2020

Четете в броя: * Международните награди Автомобили за работа. * Лъвът скочи... Новата гама камиони на MAN е готова за бъдещето. * Volvo пуска на пазара четири нови камиона. * Анкета: Вносителите на ремаркета - Сравнително добра 2019 г., умерен оптимизъм за 2020-а. * Тол системата - обхват, тарифи и глоби. * и още...

16 ПАЗАР

16 ПАЗАР Минимален ръст в регистрациите на нови камиони в ЕС през 2019 г. Регистрациите на нови товарни автомобили с допустима максимална маса над 16 т в Европейския съюз през 2019 г. са 312 692, което означава ръст от 0,1% спрямо 2018 г. Данните са от статистиката на АСЕА Нови автомобили за работа на 3,5 тона, регистрирани в Европа през 2019 година Страна Над 3,5 т 2019/2018 Промяна, % Над 16 т 2019/2018 Промяна, % Австрия 8082 / 8204 -1,5% 7677 / 7722 -0,6% Белгия 11 531/ 10 816 6,6% 9788 / 9095 7,6% България н.д. / н.д. н.д. н.д. / н.д. н.д Великобритания 58 568 * / 53 467 9,5% 42 838 * / 39 225 9,2% Германия 98 399/ 94 404 4,2% 68 010 / 66 770 1,9% Гърция 428 / 351 21,9% 281 / 171 64,3% Дания 5024 / 4984 0,8% 4540 / 4566 -0,6% Естония 1034 / 1079 -4,2% 978 / 1005 -2,7% Ирландия 2209 / 2104 3,0% 1784 ** / 1697 5,1% Испания 24 575 / 24 305 1,1% 20 463 / 19 899 2,8% Италия 23 622 * / 25 566 -7,6% 18 993 * / 20 579 -7,7% Кипър 120 / 121 -0,8% 49 / 50 -2,0% Латвия 1110 / 1515 -26,7% 1043 / 1459 -28,5% Литва 7327 * / 8290 -11,6% 7266 */ 8178 -11,2% Люксембург 1202 / 1032 16,5% 1059 / 863 22,7% Нидерландия 15 448 / 15 967 -3,3% 13 842 / 14 319 -3,3% Полша 28 317 / 29 870 -5,2% 25 418 * / 27 445 -7,4% Португалия 4975 / 5133 -3,1% 4121 / 4156 -0,8% Румъния 6435 / 6903 -6,8% 6142 / 6656 -7,7% Словакия 3482 / 4308 -19,2% 3157 / 3846 -17,9% Словения 2265 * / 2709 -16,4% 2122 * / 2524 -15,9% Унгария 5276 / 6258 -15,7% 4759 / 5590 -14,9% Финландия 4020 / 3898 3,1% 2911 / 2904 0,2% Франция 56 261 / 55 433 1,5% 49 519 / 48 519 2,1% Хърватия 1472 / 1397 5,4% 1150 / 1052 9,3% Чехия*** 9852 / 9894 -0,4% 8130 *** / 7988 1,8% Швеция 7308 / 6802 7,4% 6652 / 6205 7,2% Всичко ЕС 388 342 / 384 850 0,9% 312 692 / 312 483 0,1% Исландия 304 / 425 -28,5% 190 / 258 -26,4% Норвегия 7411 / 7068 4,9% 5377 / 4911 9,5% Швейцария 4291 / 4434 -3,2% 3526 *** / 3624 -2,7% Всичко EFTA 12 006 / 11 927 0,7% 9093 / 8793 3,4% ЕС + EFTA 400 348 / 396 777 0,9% 321 785 / 321 276 0,2% * Прогнозни данни ** Данни за над 17 т *** Данни за над 18 т март 2020

ПАЗАР » МИНИМАЛЕН РЪСТ В РЕГИСТРАЦИИТЕ НА НОВИ КАМИОНИ... 17 Според статистиката на АСЕА (Асоциацията на европейските автомобилни производители) през 2019 г. в ЕС са регистрирани 312 692 нови товарни автомобила в категорията над 16 т. През 2018 г. бройката е била 312 483. Въвеждането на новите хармонизирани изисквания за определяне разхода на гориво (WLTP) може и да е предизвикало колебания при новите регистрации на превозни средства за работа в леката категория до 3,5 тона. Но опитът да се обясни застоят в категорията над 16 тона с въвеждането на новите, интелигентни тахографи от средата на юни м.г., не е достатъчно убедителен. Съществуват и други сериозни причини – застоят в европейската икономиката, притесненията, свързани с Пакет Мобилност, задълбочаващият се дефицит на професионални водачи. За някои вероятно е парадоксален и фактът, че в годината, в която трябваше да се реши проблемът Брекзит, новите регистрации на камиони във Великобритания са се увеличили с почти десет на сто. Големите В тежката категория – от 16 тона и нагоре, смятана за индикатор за състоянието на икономиката, средният резултат за годината (+ 0,1%) се дължи на силното първо полугодие, докато през второто всеки месец е по-слаб от едноименния през 2018-а, за да стигнем до -13,6% през декември. От ACEA твърдят, че от „ключовите“ пазари намаление в рамките на годината е имало единствено в Италия (-7,7%), въпреки че аналогична (-7,4%) е ситуацията и на полския пазар, който от доста време е пред пазарите на Италия и Испания. И през изминалата година най-голям пазар на тежки товарни автомобили остана Германия, следвана от Франция, Великобритания, Полша, Испания и Нидерландия. Една идея по-добре е обобщената ситуация при товарните автомобили в категорията над 3,5 тона, където новите регистрации в ЕС през 2019- а са се увеличили с почти едно на сто. Каква е ситуацията у нас, след като според АСЕА няма данни за тази ниша от българския пазар? Най-обобщена информация, в т.ч. по марки, може да получите от сайт на вътрешното министерство, там товарните превозни средства над 3,5 тона не са разграничени по допустима пълна маса. K март 2020