Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 7 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
Транспорт 18. септ.

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

ТРАНСПОРТ

Транспорт 18. септ.
Транспорт 11. септ.
Транспорт 4. септ.
Транспорт 28.август

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
6 months ago

ЛОГИСТИКА 1 / 2020

  • Text
  • Renault
  • Logistics
  • Trafic
  • Huawei
  • Ifoy
  • Frotcom
  • Products
  • Axion
  • Elisa
  • Organic
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...

34 ДОБРАТА

34 ДОБРАТА ПРАКТИКА ТАЙНАТА РЕЦЕПТА Пилешкото месо в KFC се приготвя по рецепта, създадена преди повече от 70 години. Тайната е в 11-те билки и подправки, които се прибавят към месото. Използват се различни овкусители при мариноването на продукта и друг вид при панировката с брашно. Миксът от подправки се поръчва от дистрибуционния център в Унгария и се транспортира до България в специални опаковки от логистичен партньор. Ритъмът на доставките зависи от обема на продажбите в ресторантите. Освен пилешкото месо другите продукти, които се доставят от български производители, са брашното и зеленчуците. „Срещаме доста предизвикателства с намирането на локални доставчици и производители. Малкият пазар и обеми ни ограничават значително. От друга страна производителите, с които работим, трябва да имат определени сертификати. Голяма част от сертификатите се възобновяват на годишна база и са много скъпи. Това е като омагьосания кръг за нашия малък пазар. Ще дам пример с айсберга, който е основен компонент за приготвянето на бургерите, но това е продукт, който се произвежда в малки количества у нас“, споделя мениджърът за предизвикателствата, свързани с намирането на доставчици. Екипът планира да сключи договор с още една фирма за доставка на зеленчуци, която обаче внася продуктите от Гърция. Другият основен компонент за бургерите – хлебчетата, както и замразените картофи се внасят от Румъния. Брандираните кутии, в които се доставя храната при онлайн поръчките, също се внасят от съседната държава. Доставки до 30 минути Тенденциите показват, че нараства броят на потребителите, които поръчват онлайн именно от ресторантите за бързо хранене. В този сегмент компанията си партнира с един от големите онлайн доставчици на готови храна и напитки в страната. Поръчките се правят през платформата на партньора. Готвачите и куриерите играят ключова роля за навременното им изпълнение. Въпреки отчитаните ръстове в онлайн поръчките зоните за доставка са ограничени, за да може да се спази времето за изпълнение на заявките и храната да достигне в добро качество до клиента. Целта е доставките да се изпълняват до 30 минути, т.е. храната да излезе от ресторантите до 10 – 15 минути и за още 15 минути да бъде доставена. Затова и локациите са ограничени. Храната се съхранява в термочанта, което гарантира, че ще бъде доставена топла до клиента. Новите потребители Продуктите в ресторантите за бързо хранене подлежат на внимателна селекция и проверка Бързото хранене е сред секторите в световен мащаб, отбелязващ непрестанно ръст, и този сегмент в България не прави изключение. Наблюденията на екипа показват, че клиентите обичат да консумират т.нар. джънк фууд, но напоследък търсят и по-здравословни продукти. „Стратегията ни е да използваме повече свежи продукти от локални доставчици, а сосовете и гарнитурите, които предлагаме, да са с по-голяма хранителна стойност. Тази политика идва глобално от брандовете“, посочва мениджърът. Следвайки тази стратегия, в Burger King се използват само свежи продукти, а телешкото месо се приготвя на жив огън. В KFC пък се предлага и печено пилешко месо. За да се достигне до повече клиенти, и при двете марки се предвижда предлагане на вегетарианско меню. Наред с по-здравословното хранене идват и изискванията за опазването на природата. „Започваме да премахваме пластмасата, сламките стават хартиени, ще се използва рециклируема хартия… Това е стратегията за следващите три години, върху която ще работи активно дъщерната фирма, отговаряща за доставките в компанията“, информира мениджърът. Мениджърите първо минават през кухнята „Най-трудното е да се управляват правилно екипите. Работна ръка почти няма. Голямо предизвикателство е да намерим хора за кухнята. Това, което сме разбрали, е, че отношението и работната среда са водещи за служителите“, посочва Джурколов. Броят на работниците е обвързан пряко с броя на ресторантите. За двата бранда са заети около 250 служители, предимно ученици и студенти. „Учениците са доста рискова група, но когато намериш правилния подход, изграждаш трудов навик у тях – да са навреме за работа, да работят в екип, да са отговорни“, допълва мениджърът. Основната стратегия на дружеството е ръководните кадри да бъдат набрани отвътре. Стартирайки от кухнята, се трупа опит и се придобиват знания за целия работен процес, а компанията инвестира в предприемчивите кадри чрез обучения. Гена ЦВЕТАНОВА 34 1 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ЛОГИСТИЧНА ТОЧКА 35 Глад за логистика в Узбекистан Страната дава сериозни стимули на инвеститорите и има изобилие от работна ръка С впечатляващ икономически ръст през последните 2 години Узбекистан е на път да се превърне в един от двигателите на икономиката в Централна Азия. Очаква се тя да стане плацдарм за редица западни и международни корпорации. Още отсега в нея се забелязва глад за логистични хъбове и складови бази, като от това умело могат да се възползват наши логистични и транспортни компании, които искат да разширят обхвата на своята дейност. Как това може да стане, разказва Любомир Гетов, управител на Another Point Advisers. С влизането ни в Европейския съюз нашата икономика се обвърза тясно със страните от Съюза, като в момента около две трети от експорта ни е в неговите рамки. През последните няколко години обаче фирмите вече се стремят да излязат и на пазарите на трети страни и да разчупят зависимостта си от икономическото положение в Евросъюза, а Средна Азия се очертава като един от регионите в света, които усилено привличат инвестиции. Първият печели Доскоро Узбекистан се позиционираше в сянката на по-големия си съсед Казахстан. Печелившият коз за развитие на страната са запасите от златосъдържащи руди. Узбекистан заема четвъртото място в света по наличие на златни залежи. В страната се добива над 80 т злато годишно, като бизнесът е държавна собственост. Това дава възможност на правителството да инвестира в развитието на инфраструктурата. Също така държавата разполага с големи находища на сребро, мед, уран и въглища. Неслучайно Узбекистан е една от страните с нисък държавен дълг. Географски тя е в неизгодна точка, тъй като няма излаз на море. Нужно е да се премине през наймалко 2 държави, за да се стигне до океана. Може би тази е една от причините в момента все още да няма значителни инвестиции от западни компании дори в ритейла, но пък страната притежава индустриален ресурс, който би подпомагал в бъдеще развитието на логистиката. Има изградени работещи заводи за камиони, леки автомобили, селскостопанска техника и др. Отрасълът, в който са заети най-много хора, е селското стопанство. Благоприятният климат дава възможност за три реколти годишно от някои култури. Страната е един от големите производители на памук в света и сред основните доставчици на зеленчуци и плодове за руския пазар. През последните две години, с идването на власт на новия президент Шавкат Мирзийоев, в страната са предприети доста реформи, които довеждат до ръст в икономиката є. Затоплени са отношенията със съседните държави Таджикистан и Киргизстан и това помага за „отпушването“ на някои от логистичните канали на узбекските стоки. Местната валута – сум, става конвертируема и са приети редица мерки за насърчаване на чуждестранните инвестиции в страната, включително раздаването на безплатна земя за строеж на предприятия; определен брой години, в които фирмите не плащат данъци; строителство на хъбове от държавата и даването им за управление на частни фирми и др. СЪДЪРЖАНИЕ 1• 2020 35