Изданията на Българска Транспортна Преса

Все по-близо до вас във време, когато всичко е на дистанция!

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Просто свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

Нови броеве

ЛОГИСТИКА 7 / 2020
КАМИОНИ 7 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
Транспорт 18. септ.

ЛОГИСТИКА

ЛОГИСТИКА 7 / 2020
ЛОГИСТИКА 6 / 2020
ЛОГИСТИКА 5 / 2020
ЛОГИСТИКА 4 / 2020
ЛОГИСТИКА 3 / 2020
ЛОГИСТИКА 2 / 2020
ЛОГИСТИКА 1 / 2020

КАМИОНИ

КАМИОНИ 7 / 2020
КАМИОНИ 6 / 2020
КАМИОНИ 5 / 2020
КАМИОНИ 4 / 2020
КАМИОНИ 3 / 2020
КАМИОНИ 2 / 2020
КАМИОНИ 1 / 2020

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 4 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 3 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 2 / 2020
СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА 1 / 2020

Специални

Автомобили за работа 2020
Най-добрите бизнес модели в транспорта и логистиката
Кой какъв е в транспорта и логистиката 2020
CEMT ръководство

ТРАНСПОРТ

Транспорт 18. септ.
Транспорт 11. септ.
Транспорт 4. септ.
Транспорт 28.август

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
6 months ago

ЛОГИСТИКА 1 / 2020

  • Text
  • Renault
  • Logistics
  • Trafic
  • Huawei
  • Ifoy
  • Frotcom
  • Products
  • Axion
  • Elisa
  • Organic
Четете в броя: * Мениджърите на SEG (Ѕресіаl Еvеntѕ Grоuр) за предизвикателствата в техния бизнес. * Смарт Органик за бизнеса с вегански биопродукти и неговата логистика. * Полската група AmRest за управлението и логистиката на KFC и Burger King в България. * и още...

32 ДОБРАТА

32 ДОБРАТА ПРАКТИКА Бързото хранене – микс от логистични решения Как франчайз моделът работи за KFC и Burger King Менютата с бургери, съчетани с пържени картофи и газирана напитка, са традиционни за страната на ресторантите за бързо хранене – САЩ. Тази традиция много бързо се пренася и в Европа, а България не прави изключение. Два от популярните брандове – KFC и Burger King, присъстват на българския пазар чрез полската компания AmRest, която до момента е инвестирала близо 15 млн. лв. в страната. Полският холдинг е сред най-големите оператори на ресторанти в Централна и Източна Европа. Компанията навлиза на българския пазар именно с веригите Kentucky Fried Chicken и Burger King. Най-напред стартира с KFC през 2007 г., когато друга фирма вече е създала мрежа от ресторанти с този бранд. Франчайзингът е обичаен бизнес модел за международните брандове, а прилагането му води до ускоряване експанзията на марката на даден пазар. От своя страна компаниите, държащи правата, са задължени да спазват стандартите на бранда и да прилагат общи маркетингови стратегии. Към момента продуктите на KFC се предлагат в 28 обекта в страната, осем от които се управляват от полския холдинг. Ресторантите се намират в София, Варна и Ботевград. През 2008 г. компанията отваря и първия ресторант на Burger King в България, следва инвестиция в още два обекта. Но появата на множество фирми – държатели на франчайз правата, кара полската група да затвори два от ресторантите и временно да спре развитието на бранда. В началото на 2019 г. AmRest и Burger King Europe подписват споразумение за мастър франчайз за страните Чехия, Полша, Словакия, Румъния и България. Това позволява на компанията вече да развива марката самостоятелно и да инвестира в нови обекти в петте държави. Следвайки стратегията за развитие, в края на миналата година бе отворен още един ресторант в София. В сложната верига с множество партньори правилното управление на екипите, прогнозирането на точните количества и бързите доставки са сред ключовите фактори, за да се запази качеството на услугата. От получаването на суровините до съхраняването и преразпределянето им е необходимо поддържане на добра координация между всички ключови играчи във веригата на доставки, за да се избегнат забавяния. 32 1 • 2020 СЪДЪРЖАНИЕ

ДОБРАТА ПРАКТИКА 33 ВИЗИТНА КАРТИЧКА Христо Джурколов e възпитаник на УНСС. Преди да се присъедини към екипа на полската бизнес група, е участвал в стажантска програма и трупал добри мениджърски практики в ресторантьорския сектор в САЩ. Става част от тима на полския холдинг още със стъпването му на българския пазар през 2007 г. През годините е заемал различни ръководни позиции в компанията, а от август 2012 г. поема поста регионален мениджър за България на AmRest за брандовете Burger King и KFC. Прогнозиране и доставки „Транспортът, логистиката, складирането – тази основна част от бизнес модела е аутсорсната. Ние не сме специалисти в логистиката и складирането, а в ресторантьорството и затова за тази част от работата отговарят наши партньори. Наша отговорност е, когато продуктите бъдат доставени, да проверим тяхното качество, след което се приготвят в готова за консумиране храна“, разказва Христо Джурколов, регионален мениджър за България на AmRest за марките Burger King и KFC. Използваните продукти в ресторантите за бързо хранене подлежат на внимателна селекция. Част от тях се внасят от дистрибуционните центрове на компанията в Полша и Унгария, а някои от основните суровини се купуват от български производители. Продуктите се доставят до складовата база на бизнес партньора на полската група в София. Дъщерна фирма на холдинга отговаря за планирането на количествата продукти и ритъма на доставките. След като преминат проверка за качествен контрол, продуктите се транспортират до ресторантите. Поръчките се извършват на базата на месечна прогноза на потреблението. За прогнозирането и доставките на продукти до складовата база се разчита на специално разработен за нуждите на AmRest софтуер. Освен за управлението на доставките до склада този софтуер се използва и при прогнозиране на количествата и наличностите в ресторантите. Телешкото – от Германия, пилешкото – от България „Нямаме много възможности за импровизации. Зададени са ни стандарти и рецепти. Следва се една линия на дизайн, за да не се различаваме от ресторантите на брандовете в другите държави“, подчертава Джурколов. Основният продукт за Burger King – телешкото месо, пристига от Германия, а за KFC – пилешкото, се доставя три пъти седмично от българска ферма. Към пилешкото месо има специални изисквания. Готвачите в ресторантите използват прясно охладено месо (90%), като екипът се е подсигурил и със замразен продукт (10%), който служи като буфер в извънредни моменти. Месните продукти се доставят до дистрибуционния център в София, където се извършва контрол на качеството. Инспектират се температурата, цветът и начинът на съхраняване на продукта в транспортното средство. Също така се проверява дали бусовете отговарят на изискванията за транспортиране на продуктите. Контролът на качеството на храната продължава и след като тя вече е доставена до ресторантите и е готова за консумация. Служителите следят температурата, при която се съхранява месото, да не надвишава 5 градуса, а на вече приготвените за консумация продукти – да не пада под 65 градуса. СЪДЪРЖАНИЕ 1• 2020 33