Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

КАМИОНИ 1 / 2020

  • Text
  • Volvo
  • Volkswagen
  • Scania
  • Omniplus
  • Renault
  • Trucks
  • Iveco
  • Nikola
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...

38 АНКЕТА »

38 АНКЕТА » ВНОСИТЕЛИТЕ: 2019 Г. БЕ ДОБРА, НО МОЖЕШЕ ДА Е ОЩЕ ПО-ДОБРА Владислав Атанасов, изпълнителен директор на MVB Truck & Bus Bulgaria (MAN, Neoplan): През 2019 г. постигнахме заложените цели, като едновременно с това продължихме да утвърждаваме марката и ценностите и на българския пазар. Стартирахме годината силно с доставката на 60 газови автобуса за градския транспорт в София, където вече работеха 126 такива. Може да се каже, че към настоящия момент голяма част от парка на обществения транспорт в София e от автобуси MAN и от обратната връзка на Столична компания за градски транспорт разбираме, че е изключително доволна, както от представянето на марката, така и от обслужването. През 2019 г. отбелязахме спад в пазарния дял при новите камиони, но това е напълно естествено, тъй като се намирахме в последната година от жизнения цикъл на настоящия ни модел TGX, който е на пазара от 11–12 години. Това е нормално за автомобилния бранш и на този етап това не ни притеснява. Общите годишни продажби на нови камиони през 2019 г. са малко над 3000 броя и малко под тези от 2018 г., като 85–90 на сто са влекачи за международен транспорт. През годината обаче общия пазар на нови камиони като цяло бе контрастен. Тенденцията през първите 6 месеца бе достигне около 4000 камиона на годишна база, докато през второто полугодие тенденцията показваше около 2000 камиона на годишна база. Реално през първата половина на 2019 нямаше икономически предпоставки за толкова силен пазар, освен че някои от представените в България марки предприеха агресивна политика на продажби с обратно изкупуване. Ние умишлено не се включихме в този процес. Фактите и пазарът показаха, че известна част от транспортните компании се възползваха от тези оферти и взеха големи количества камиони. Въвеждането на новите тахографи от средата на годината в известна степен също стимулира предварително закупуване на камиони през първото полугодие, но не това повлия съществено на пазара. При добри оферти компаниите, които искаха да подменят парка си и търсеха повече сигурност, се възползваха от предложенията за обратно изкупуване и го направиха, което разбира се е напълно разбираемо, но въпросът е на каква цена. По отношение на нашето представяне, ние доставихме около 400 нови камиона, което ни осигури около 12,5% пазарен дял, но както вече споменах, се дължи от комбинация на горепосочените фактори, както вътрешни, така и външни. По доставка на шаси-кабини по обем на продажби имаме 24% пазарен дял, като основно доставихме самосвали, паяци, но и автомобили с други приложения. Шаситата са над 25 на сто от общите ни продажби при нормално съотношение на пазара от 10–12 %. За нас това е изключително здравословно, не само като доставчик и продавач, но и по отношение на следпродажбеното обслужване, тъй като това са камиони, които работят тук, в България, и ние ги обслужваме. Очаквам 2020 г. да започне, така както завърши 2019 г. – на нива от 2000–2500 нови камиони на годишна база. Прогнозирам, че едва след окончателното приемане на Пакет Мобилност и финалните нива на тол таксите фирмите ще започнат да се пренастройват и след като решат какви мерки да предприемат, ще бъдат поактивни в подмяната на автомобилите си. Като по мое мнение по-скоро ще продължат да подменят, а не да увеличават парковете си. 2020 г. е много специална и тъй като ще бъде лансиран новия модел на MAN. В него ще се влага и обновеният двигател на MAN – D26 Евро-6d, който вече се предлага с настоящия модел. Отзивите за него и от България, и от Европа са много добри – първите ни клиенти се убедиха в намалението на разхода на гориво с до 10–11 %. Двигателят е надграден над версията Евро-5, оптимизиран е в посока обслужване и ефективност при експлоатация. А в комбинация с новата кабина, която очакваме представянето му ще е още по-добро. Предвид предстоящото представяне на изцяло новият камион MAN, през следващите 3–4 години MAN като марка и ние като компания ще сме най-добре позиционирани и конкурентни в България, тъй като имаме най-новия и качествен продукт и нямаме голямо количество доставени камион, обвързвани с изтичащи договори за обратно изкупуване (buy-back). Обективно през 2020 г. не очаквам повечето ни продажби да са от новия модел, тъй като обичайно е необходим известен преходен период. Първите бройки от новия модел очакваме в началото на април, като от 2021 г. ще предлагаме само новия камион. Държа да спомена и за представянето на най-новия член на семейството на MAN, от който сме много доволни от представянето му на пазара – лекотоварния TGE, на който също силно залагаме през 2020 г. Показа се като много добър продукт и клиентите го оценяват, както оценяват и това, че ние сме бизнес ориентирани в следпродажбеното му обслужване. Доставихме над 50 бройки, и то в различни сегменти – товарни, пътнически, дори бронирани. Мисля, че през 2020 ще продадем спокойно над 100 нови TGE. А с много добре позиционираните ни и отлично работещи сервизи ще продължим да предлагаме на клиентите си обслужване на най-високо ниво. февруари 2020

АНКЕТА » ВНОСИТЕЛИТЕ: 2019 Г. БЕ ДОБРА, НО МОЖЕШЕ ДА Е ОЩЕ ПО-ДОБРА 39 Иван Ушев, Renault Trucks България (Renault Trucks): Изпратихме една успешна година. През 2019 г. с регистрираните 250 товарни автомобила над 12 т и 80 лекотоварни до 3,5 т увеличихме пазарния си дял, който е един от най-високите за Renault Trucks в Източна Европа. Това доказва постоянството на политиката ни в България, като все повече клиенти се доверяват на продуктите ни. При употребяваните автомобили също имаме рекордна година с доставените 194 автомобила, реализирани с подкрепата на заводите на Renault Trucks. Имаме специален продукт за продажба на употребявани автомобили, включващ до 2 години гаранция (не само за силовата линия, но и за AdBlue системата) и репатриране на камиона в цяла Европа. Разчитаме на пълното съдействие на нашата лизингова компания Renault Trucks финансови услуги, предлагайки пълна гама от финансови решения при покупка на тежкотоварни автомобили. Стремим се всички употребявани автомобили в наличност да са напълно оборудвани, изцяло обслужени и готови за път, което дава възможност на клиентите ни да постигат максимална рентабилност с нашите продукти. През 2020 г. не очаквам сериозни сътресения в нашия бранш, въпреки отражението на политическите и икономически промени, свързани с Пакет Мобилност, Брекзит и въвеждането на тол системата в България. Българският транспортен бранш засилва позициите си на конкурентен доставчик на качествена услуга в Европа. Отчитайки европейските икономически показатели все пак не очаквам спад в продажбите на тежкотоварни автомобили с повече от 10%. Показателно е, че през януари 2020 г. имаме повече поръчки, отколкото през същия месец преди година. През 2019 г. пуснахме на пазара двигателите Евро-6d, с изключително положителни отзиви от клиентите ни за тях. Основно продаваме 13-литровия двигател с трансмисия, оборудвана със системата Optivision за GPS-управление на силовата линия. Оптимизацията на горивната ефективност при тази комбинация е от 3 до 5 % при различните клиенти. И през тази година ще предлагаме активно сервизни договори и удължена гаранция. Стартираме предлагането и на продукта Excellence Predict, който включва и онлайн наблюдение на параметрите на камиона в пакет с удължена гаранция и сервизно обслужване. Екип в България, както и специално звено на Renault Trucks в Гент, Белгия, наблюдават автомобилите на път в реално време. Следят се компоненти, свързани с горивната система, с Adblue системата, както и състоянието на акумулаторите. Превантивно могат да се вземат решения за планиране на обслужване и навременни ремонти, което да доведе до по-кратък престой на автомобила в сервизната мрежа и от там – до повишена рентабилност за клиентите. Продължаваме да предлагаме активно и лекотоварната гама до 3,5 т на Renault – Master. От представянето на модела сме особено доволни – продажбите му скочиха от 40 броя през 2018 г. на 80 през 2019 г. Renault Trucks е един от малкото производители към момента, който предлага и електрическа гама от товарни автомобили от 3,5 т до 26 т. Фокусирани сме върху активно представяне на електрическия Master Z.E. Останалите модели, чисто ценово, не са подходящи за българския пазар, освен ако общини и държавни институции не ги включат в програмите си за развитие на електрическа мобилност. Но при всички положения в близките години ще се продават все повече електрически автомобили за работа. Трябва да отбележим и настъпилата реорганизация във Volvo Group, целяща по-голяма търговска автономност на Renault Trucks и Volvo Trucks на глобално ниво. Считано от 1 януари 2020 г., двете марки имат независими структури и мениджмънт в България. Сервизната мрежа в страната продължава да функционира както досега. февруари 2020