Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

КАМИОНИ 1 / 2020

  • Text
  • Volvo
  • Volkswagen
  • Scania
  • Omniplus
  • Renault
  • Trucks
  • Iveco
  • Nikola
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...

32 ТРЕНИНГ »

32 ТРЕНИНГ » ЕДИН ТРЕНИРОВЪЧЕН ДЕН С MAN Вляво – Инструкторът Божидар Малинчев дава указания Вдясно – Трафикът все още е умерен Вляво – На магистрала Люлин Вдясно – На път за Банкя – с увеличена площ, системата осигурява дълга и безпроблемна експлоатация. Двигателят на учебния влекач е с мощност 470 к.с. и е комбиниран с новата 12+2-степенна автоматизирана предавателна кутия MAN TipMatic от ново поколение, която също ще влиза в оборудването на новия модел влекач. Кутията е оборудвана с интелигентната функция за превключване SmartShifting, гарантираща бърза смяна при движение на всички предавки. Така при изкачване на наклон и нужда от смяна на предавката превключването става по-бързо, инерционният момент на камиона остава същият и се пести гориво. Новото поколение на MAN TipMatic и силовата линия на влекачите от серията EfficientLine 3 са снабдени с редица функции за ефективност, безопасност и комфорт. MAN TipMatic избира оптималната предавка за всяка ситуация в зависимост от товара, наклона на пътя, оборотите на двигателя, положението на педала на газта. Разбира се, сред основните системи за безопасност и подпомагане на водача е интелигентният GPS-базиран темпомат MAN EfficientCruise. Той следи топографията на терена за движение 3 километра напред и контролира силовата линия по най-ефективния начин, като избира предвидливо предавките съобразно предстоящите изкачвания или спускания на трасето. Водачът само задава желана скорост на движение и избира един от четирите режима с предварително фиксирани допуски в отклонението на скоростта. ECO Level I е с минимално допустимо отклонение от зададената скорост, а ECO Level IV – с максимално. Четвъртото ниво осигурява максимална икономия на гориво и е подходящо при слаб трафик по магистрали и извънградски пътища. Функцията MAN EfficientRoll също управлява интелигентно силовата линия, като поставя предавателната кутия в неутрално положение при продължителни спускания, като двигателят работи на празен ход, а кинетичната енергия на композицията се използва за движение с минимален разход. И така, композицията бе налице и обучението можеше да започне. Шофиране със собствен стил Накратко първият етап от еднодневното интензивно обучение включва шофиране по предварително избран маршрут. За да се симулира ежедневната работа на водача и да се използват напълно системите на камиона, маршрутът се подбира така, че да включва както движение по магистрала, така и по двупосочни пътища, а за предпочитане е релефът да е разнообразен. Характерното е, че макар това да става в присъствието на инструктора, курсистът е оставен да шофира така, както е свикнал. Целта е да се видят резултатите от обичайния му стил на шофиране. Преди началото бордовият компютър се нулира и след края на шофирането по него се отчитат всички показатели от пътуването – изминат път, разход на гориво, средна скорост, време на движение и престой… И така в една леко мъглива и мразовита декемврийска сутрин сме готови за начало на обучението, което ще започне и завърши в търговско-сервизния център на MVB Truck and Bus Bulgaria в София. февруари 2020

ТРЕНИНГ » ЕДИН ТРЕНИРОВЪЧЕН ДЕН С MAN 33 Показанията на бордовия компютър след първото шофиране Потегляме по посока на София и през кръговото кръстовище на околовръстния път се насочваме на юг към магистрала Люлин. Трафикът е умерен, настилката е суха. Бързо достигаме максимално разрешената скорост на движение от 80 км/ч. След което настройваме интелигентния темпомат на тази скорост, и EfficientCruise поема управлението. Стъпваме на магистралата, където пътят върви с изкачване. Не за пръв път присъствам на обучение за ефективно шофиране и се опитвам да прилагам това, което съм научил досега. Първо – когато е възможно, максимално бързо да ускоря композицията до разрешената скорост, без оборотомерът да излиза от зелената зона, след което да оставя електрониката да си върши работата. Второ – да подавам газта плавно и равномерно. И трето – по възможност да използвам минимално ретардера и изобщо да не посягам към крачната спирачка. След около 8 километра по магистралата, от които по голямата част е изкачване на пътния възел за Мало Бучино, правим обратен завой и се връщаме към София. Тук по-голяма част от трасето е при продължително спускане и е любопитно да се наблюдава как при всяка възможност се задейства EfficientRoll, силовата линия преминава в неутрално положение и ако композицията се ускори повече от допустимата скорост, ретардерът се включва автоматично. На кръговото кръстовище при кв. Филиповци се насочваме към Иваняне и Банкя. Вече сме на типичен двупосочен междуградски път. Тук на места се движим без круиз контрол – на ръчно управление. А скоро навлизаме в населено място, където максимално разрешената скорост е 50 км/ч. От кръговото кръстовище преди Банкя се насочваме към път Е80 за Белград. Скоро излизаме от населеното място. Двупосочният път е прав равен и отново с наклон при спускане, включвам отново круиз контрола и изминаваме голяма част от следващите десетина километра по инерция с предавателна кутия в неутрално положение благодарение на функцията EfficientRoll. От кръстовището с пътя за Белград се насочваме към София и достигаме крайната точка на първото шофиране – търговско-сервизния център на MVB Truck and Bus Bulgaria. Време е да отчетем резултатите. Изминали сме 30,2 км за 51 минути със средна скорост 37,4 км/ч и при среден разход на гориво 30,2 л/100 км. По маршрута сме имали две пълни спирания на композицията на място при отдаване на предимство на кръстовище. Сега вече е време за теорията. MAN ProfiDrive на теория Теоретичното обучение продължава около час и половина, през които тренинг драйвърът на MVB Truck and Bus Bulgaria, инж. Божидар Малинчев, прави обстойно представяне на важността, принципите и похватите на сигурното и икономично управление на камионите MAN. Посочва се, че ако разходът на гориво бъде свален само с половин литър на 100 км, при годишен пробег от 150 000 км и цена на дизела от 2,30 Теорията февруари 2020