Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
4 years ago

КАМИОНИ 1 / 2020

  • Text
  • Volvo
  • Volkswagen
  • Scania
  • Omniplus
  • Renault
  • Trucks
  • Iveco
  • Nikola
Четете в броя: * Електрическият влекач Nikola TRE влиза в кожата на новия IVECO S-Way. * Renault Trucks обяви пускането на обновени версии на камионите си. * MAN ProfiDrive e програма за обучение по сигурно, икономично и ефективно шофиране. * 228 нови автобуса от категория М3 са регистрирани в България през 2019 г. * 8041 нови лекотоварни автомобила са регистрирани в България през 2019 г. * и още...

28 E-MOBILITY

28 E-MOBILITY Автономни и електрически камиони и ванове на CES 2020 Aмериканският автомобилен гигант PACCAR обра овациите на най-голямото международно изложение за потребителска електроника – CES 2020. На събитието за технологични иновации в Лас Вегас PACCAR, която е сред лидерите в разработката на автономни и алтернативни моторни превозни средства, представи три камиона на бъдещето Това са автономният влекач Kenworth T680 и електрическите Peterbilt Model 520EV и Kenworth K270E. Peterbilt и Kenworth са проектирали камионите си за разнообразни приложения, включително превоз на товари по пътищата, събиране на отпадъци и дистрибуция в градовете. Автономният Kenworth T680, изложен на CES, демонстрира ангажимента на PACCAR да разработва самостоятелно движещи се автомобили за работа за клиентите си. Стефан Олсен, главен мениджър на PACCAR Innovation Center, отбеляза: „Иновационният център на PACCAR в Силиконовата долина се превърна в централен играч в екосистемата от иновативни камиони. Peterbilt и Kenworth са сред водещите марки при независимите разработчици на технологии за автономно шофиране. Очакваме да задълбочим нашето продуктивно партньорство с тези иновативни компании“. Полевите тестове на захранвания с електрически батерии Peterbilt Model 520EV се правят от клиенти на компанията. Камионите събират отпадъци в жилищни и промишлени зони, като работят цял ден с едно зареждане. Peterbilt планира да започне серийното производство на Model 520EV през 2021 г. От своя страна електрическият „братовчед“ Kenworth K270E е лек камион с възможност за пробег между 100 и 200 мили, приложим в локалните операции за товарене и доставка. Kenworth ще започне доставките на K270E към клиентите още през 2020 г. „Модерните технологии, демонстрирани от Kenworth и Peterbilt, са екологични, а освен това ще оптимизират бизнес операциите на нашите клиенти. PACCAR инвестира в технологии от ново поколение в портфолиото си от водещи в бранша транспортни решения. За нас бе удоволствие да се върнем на CES, за да покажем иновативните автономни и електрически камиони на PACCAR“, казва Кайл Куин, главен технологичен директор на PACCAR. Концептуалният автономен влекач Kenworth T680 Level е замислен и конструиран в иновационния център на PACCAR. Компанията е работила по проекта с водещи експерти в областта на високорезолюционната картография, локализацията, възприятието и планирането на пътя, за да предостави интегрирано автономно решение. Специалният Kenworth T680 е оборудван с камери, сензори LiDAR за разпознаване на светлините и дистанцията, както и с радари за заобикалящата пътна среда, които подават алгоритми към централния компютър за идентификация и проследяване на обекти. Глобалната навигационна сателитна система с инерционни измервателни датчици е комбинирана с карта LiDAR Point Cloud с висока разделителна способност, гарантираща локализация с точност до сантиметри. Софтуерът на автономното превозно средство и системата за управление на обратната връзка се хостват на пет мегакомпютъра, които записват до 1 ТБ данни за час шофиране. февруари 2020

E-MOBILITY » АВТОНОМНИ И ЕЛЕКТРИЧЕСКИ КАМИОНИ И ВАНОВЕ НА CES 2020 29 Електрическият Kenworth K270E е лек камион с пробег между 100 и 200 мили с едно зареждане Peterbilt Model 520EV с ниска кабина e предназначен за събиране за отпадъци. Механичните модификации на Kenworth T680 включват система за наслагване на въртящ момент, модернизиран алтернатор с висок капацитет, висококачествена електронно контролирана система за въздушни спирачки. Правят впечатление и добавените задни седалки в спалното помещение за инженерния екип на автономния камион. Електрическият Kenworth K270E е лек камион с пробег между 100 и 200 мили с едно зареждане, идеален за градски операции. Съвременните му, висококапацитивни акумулаторни батерии могат да бъдат презаредени за около час с помощта на система за бързо зареждане с постоянен ток. Това прави машините от клас 6 – Kenworth K270E, и клас 7 – K370E много подходящи както за локални товаро-разтоварни дейности, така и за регионални операции на средни дистанции. Kenworth K270E, с кабина, монтирана над двигателя, е оборудван със задвижваща система e-Powertrain, проектирана от Dana и напълно интегрирана в шасито на Kenworth. Камионът използва система за електронно задвижване Spicer Electrified, плюс стандартен задвижващ мост Dana. Електрическият Peterbilt Model 520EV с ниска кабина, предназначен за събиране за отпадъци, ще влезе в производство през следващата година. Model 520EV се захранва от подсистема за съхранение на енергия Meritor/ TransPower с общ капацитет за съхранение от 308 кВтч. Задвижва се от електродвигател TransPower Mid-Ship Motor Drive с мощност до 430 к.с. Пробегът му е около 100 мили с едно зареждане, като батерията се зарежда за четири часа. Серията 520 се предлага с дясно, ляво или двустранно кормилно управление. Интериорът предлага тиха работна среда за водачите и позволява опростена интеграция на надстройките. Опциите за зареждане допълнително увеличават гъвкавостта му, с наличието на хибридни варианти с дизелов двигател Paccar MX-11 10.8L или Cummins ISL12-N, работещ с природен газ, както и на електрическия модел 520EV. Компанията за лизинг камиони и логистика на – Ryder System също се представи на CES. Експертите ѝ разговаряха с гостите на щанда за съвременните технологични тенденции – електрификацията, автоматизираните превозни средства, логистиката в електронната търговия и в последната миля. „Транспортът се променя драстично. Технологиите се движат по-бързо през последните три години, отколкото през предходните две десетилетия“, каза Рич Мор, главен технологичен директор на Ryder Fleet Management Solutions. Ryder подкрепя клиентите си, които започват „да поглеждат“ към електрическите и автономните превозни средства. Компанията търси и нови начини за повишаване на ефективността и на видимостта на веригата за доставки. Затова никак не бе изненадващо, че популярният стартъп Nikola Motor Co. представи своя хибрид – водородно-електрическия камион Nikola Two, именно на изложбеното пространство на Ryder. Основателят и изпълнителен директор на Nikola Тревър Милтън заяви, че елегантният камион с нулеви емисии може да помогне за промяна на модела в транспортната индустрия. „С този камион тук искаме да покажем на хората, че тежкотоварните превози вече не са онзи непривлекателен бранш. Това е красив бизнес, бранш, с който можеш да се гордееш. Ние можем да разрешим много проблеми. CES беше шоу за електроника преди 10 години, но нещата тотално се промениха, когато автомобилният бранш започна да става готин“, каза Милтън. Стартъпът за автономни камиони Plus. ai представи влекачи на International и Peterbilt, оборудвани с автоматизираната система за шофиране, разработена от компанията. От Plus.ai обявиха, че планират да разширят обхвата на тестовете на автономните камиони във всички щати на САЩ, за усъвършенстват работата на технологията в различни условия. Целта на Plus.ai е да разработи технология за самостоятелно шофиране, която да позволи на безпилотните камиони да пътуват между разпределителните центрове при операции от хъб до хъб. Сега тестовите камиони на компанията винаги имат по двама души в превозното средство – шофьор за безопасност зад волана и специалист по експлоатация на превозното средство. BlackBerry Ltd. представи система за сигурност и „здраве“ на превозни средства. Тя е поддържана от изкуствен интелект и е разработена от компанията за киберсигурност Cylance, която Blackberry придоби в началото на 2019 г. Системата е проектирана да открива и премахва злонамерен софтуер или грешни кодове в софтуера на превозното средство, да сканира активно за проблеми и да гарантира за идентичността на водача. Rrivian показа своя електрически пикап R1t и електрическото SUV R1. Те ще се предлагат с интегрираната в хардуера на автомобилите система alexa, разработена от основния инвеститор в компанията – гиганта Аmazon. Интеграцията ще позволи на собствениците на автомобилите достъп до стандартните функции на alexa – пускане на музика, провеждане на разговори, навигация, както и контрол над други функции на автомобила, включително климатик и отваряне/затваряне на багажника. От Rrivian разкриха, че планират да разработят нови функционалности за alexa. В това число влизат дистанционно управление на мониторите на пикапа. Те ще излъчват на живо, използвайки екранни технологии като echo show и fire TV. Rrivian ще използва alexa и във вече анонсираната публично партида от 100 000 изцяло електрически ванове, поръчани от Amazon, чието производство ще започне от 2021 г. Именно Amazon е водещ инвеститор в Rrivian със 700 милиона долара в първата сесия за публично набиране на капитали. февруари 2020