Изданията на Българска Транспортна Преса

Уважаеми читатели, моля подновете абонамента си.

- - -

Искате да четете изданията на мобилен телефон или таблет?
Свалете приложението BULGARIAN TRANSPORT PRESS от Google Play или App Store!

ЛОГИСТИКА

КАМИОНИ

СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА

Камиони

Логистика

Строителна техника

Views
2 years ago

Въпроси и отговори относно командироването на водачи

Въпроси и отговори относно командироването на водачи съгласно Директива (ЕС) 2020/1057 в контекста на превоза на стоки

Сценарий 14 Водач Заключение: Водачът е извършил две различни пътувания без товар и един превоз по кръстосана търговия между тях. Първото пътуване без товар между Полша и Германия е последвано от превоз по кръстосана търговия между Германия и Белгия, който след това е последван от пътуване без товар от Белгия обратно до Полша. Пътуването без товар от Полша до Германия се извършва във връзка с превоза по кръстосана търговия, започващ в Германия. Следователно водачът се счита за командирован в Германия от момента на влизане в територията на Германия до напускане на територията на Германия. Този период обхваща шофирането с празен камион до пункта за товарене в Германия, натоварването на стоките в Германия и превозването им през територията на Германия. След това водачът се счита за командирован в Белгия от момента на влизане в територията на Белгия до края на превоза по кръстосана търговия в Белгия. Водачът не се счита за командирован в Белгия по време на пътуването без товар след края на превоза по кръстосаната търговия при връщане в държавата-членка на установяване. Водачът не се счита за командирован в Нидерландия, когато извършва превоза по кръстосана търговия между Германия и Белгия, тъй като той/тя преминава само транзитно през територията на Нидерландия без товарене или разтоварване. : два двустранни превоза + каботаж + две пътувания без товар , нает във фирма, установена в Германия (Германия), товари камион, пълен със стоки в Берлин (Германия), шофира до Париж (Франция) и разтоварва всички стоки. След това водачът шофира без Преводът е направен по поръчка и за сметка на Съюза на международните превозвачи. Разяснителните въпроси, касещи Директива (ЕС) 2020/1057 се отнасят за всички търговски дружества, членуващи в СМП. Разпространението и дистрибуцията извън рамките на съюза са забранени.

Сценарий 15 Водач товар до Лион (Франция), за да натовари стоки и да ги разтовари в Марсилия (Франция). След това водачът шофира без товар от Марсилия (Франция) до Нант (Франция). На връщане към Германия (Германия) водачът натоварва пълен камион със стоки в Нант (Франция) и ги разтоварва в Берлин (Германия). Заключение: Водачът е извършил два двустранни превоза (от Германия до Франция и от Франция до Германия), един каботажен превоз във Франция и две пътувания без товар във Франция. Първият двустранен превоз от Германия завършва с разтоварване на стоките в Париж (Франция). Водачът започва да бъде командирован във Франция след края на този двустранен превоз, когато той/тя започне да шофира (пътуване без товар) до пункта за товарене, където той/тя натоварва стоките, които ще бъдат превозвани при каботажен превоз във Франция. Командироването във Франция приключва, когато каботажният превоз приключи, като след това водачът шофира с празен камион, за да натовари стоки, които трябва да бъдат доставени в рамките на двустранен превоз от Франция до Германия. Следователно първото пътуване без товар между Париж и Лион попада в обхвата на правилата за командироване, тъй като това пътуване е свързано с каботажния превоз, извършен между Лион и Марсилия. Второто пътуване без товар между Марсилия и Нант е освободено от правилата за командироване, тъй като това пътуване е свързано с двустранния Преводът е направен по поръчка и за сметка на Съюза на международните превозвачи. Разяснителните въпроси, касещи Директива (ЕС) 2020/1057 се отнасят за всички търговски дружества, членуващи в СМП. Разпространението и дистрибуцията извън рамките на съюза са забранени.